یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که یک مدیر سایت به آن علاقمند است افزایش بازدید و ترافیک سایت است. برای افزایش آمار واقعی سایت راه‌های مختلفی وجود دارد. از روش‌های رایگان افزایش ترافیک گرفته تا روش‌های پولی و دارای هزینه که هر یک نیز به روشی خاص قابل انجام است.اگر بخاهیم به هر قیمتی و با دوز و کلک ترافیک سایت را افزایش دهیم عملا فایده خاصی برای ما نداشته و لزوما درآمد و بازدهی لازم را برای ما ندارد.

قصد داریم در این مقاله روش‌هایی کاملا منطقی و تثبیت شده را برای افزایش ترافیک واقعی یک سایت وردپرسی و همچنین سایت‌هایی با سیستم‌های مدیریت محتوا مختلف به شما آموزش دهیم

تمامی روش‌ها و استراتژی‌های نام برده در این مقاله در حال حاضر (۲۰۱۸) مورد استفاده قرار گرفته و نتیجه داده‌اند. همچنین برای استفاده در سال ۲۰۱۹ نیز کاربردی خواهند بود.

۱.مطالب قدیمی را چگونه بهبود ببخشیم وبه روز رسانی کنیم

برای گوگل آپدیت و بروزرسانی محتوای قدیمی یک سایت بسیار حائز اهمیت است که این آپدیت محتوا قوانین و شرایط خاصی داردتا بتواند به افزایش بازدید واقعی سایت شما کمک کند.

ترافیک

چه مطالبی را باید بروزرسانی کنیم؟

چندین راه برای انتخاب مطالبی که نیاز به بروزرسانی دارند:

مراجعه به آمارگیر سایت مانند گوگل آنالیتیک و مرتب کردن لیست مطالب بر اساس تاریخ: در این روش بهترین انتخاب‌ها مطالب قدیمی هستندکه بیشترین بازدید را داشته اند.همین مطالب هستند که از لحاظ بازدید بیشترین را به خود اختصاص داده و از لحاظ تاریخ انتشار قدیمی‌تر هستند.

مطالبی را که در گذشته برای کلمات کلیدی خاصی نوشته‌ایم را پیدا کرده و آمار بازدید آن‌ها را بررسی کنیم: اگر این مطالب توسط کلمات کلیدی هدفی که در زمان انتشار در نظر گرفته ایم، ترافیک معقولی را جذب می‌کند که هیچ! اما اگر کلمات هدف ما از تعداد جستجوی بالایی در گوگل برخوردار بوده ولی محتوای مورد نظر ما ترافیک قابل توجهی را جذب نمی‌کند؛ باید این محتوا را به عنوان کاندید بروزرسانی در نظر بگیریم.

بروز بودن محتوا با توجه به زمان: برای مثال اگر سال پیش محتوایی تحت عنوان آموزش فتوشاپ منتشر کرده‌ایم با توجه به بروزرسانی‌های نسخه‌های فتوشاپ باید ما نیز آموزش و محتوای خود را مطابق با نسخه‌های جدید آن تغییر دهیم. اگر چنین محتوایی در سایت خود دارید به فکر بروزرسانی آن باشید. با بروزرسانی این دست از مطالب علاوه بر جذب ترافیک بیشتر از گوگل و سایر موتورهای جستجو، اعتماد به سایت خود را نیز در بین مخاطبین خود به طور قابل توجهی افزایش خواهید داد؛ زیرا آنها درخواهند یافت که محتوای شما همواره مطابق با زمان حاضر بروزرسانی شده و تغییر می‌کند.

محتوای قدیمی را چطور بروزرسانی کنیم؟

حالا نوبت به انجام بروزرسانی و تغییر و تحول در محتوا می‌رسد. در ابتدا کار شما باید کلیه‌ موارد مربوط به سال‌ها و زمان‌های قبل که در محتوا اورده شده را به تاریخ و زمان روز تغییر دهید. برای نمونه اگر در محتوای شما متنی با عنوان بهترین آمارگیرهای سال ۹۵ آمده باید آن را به بهترین آمارگیرهای سال ۹۷ تغییر دهید و از این قبیل تغییرها.

مرحله بعدی شناسایی، حذف و جایگزین کردن کلیه لینک‌ها و عکس‌های خراب محتوا است. اگر لینک‌هایی در محتوا وجود دارد که به علت گذشت زمان ۴۰۴ شده‌اند باید با لینک‌های جدید جایگزین شوند و همینطور در رابطه با عکس‌ها اگر تصاویر نمایش داده نمی‌شوند و یا قدیمی شده‌اند باید با تصاویر جدیدتری جایگزین شوند.

اگر در محتوای خود ابزاری معرفی کرده بودید مثلا افزونه‌ای برای ارسال پیامک که در حال حاضر این افزونه کار نمی‌کند باید نمونه‌ای جدید از آن که کارایی دارد به مخاطبین معرفی شود. پس از این تغییرات نوبت به تغییرات مهمتر می‌رسد که در ادامه مفصل‌تر توضیح می‌دهیم.

ترافیک

چگونه بخش‌های جدید به محتوا اضافه کنیم

لازم است برای محتوای خود عنوان‌ها و زیرعنوان‌های مناسب بگذارید. برای ایده گرفتن در این زمینه می‌توانید از قابلیت People also ask گوگل استفاده کنید. این قابلیت شمارا یاری می‌کند تا عنوان‌ها و زیربخش‌های مناسب و مرتبط با محتوای خود را به نوشته‌ خود الحاق کنید. همچنین می‌توانید از قابلیت related searches گوگل که معمولا پایین صفحه جستجو قرار دارد استفاده کنید و با این موارد نوشته خود را کاربردی تر و طولانی تر نمایید.

ارجاع به منابع

حتما نام و لینک منبعی که از آن در بروزرسانی و نوشتن محتوای خود استفاده کرده‌اید را در محتوا بیاورید. با اینکار شما به محتوای خود اعتبار بخشیده‌اید.گوگل و مخاطب برای محتوای شما ارزش بیشتری قائل هستند. دقت داشته باشید که منبعی که از آن استفاده می‌کنید نیز معتبر باشد.

لینک به محتوای قدیمی خود

بهترین روش برای لینک سازی چیزی نیست جز لینک سازی داخلی. در این روش تنها کافی است از یک مطلب که اعتبار و رتبه خوبی دارد به مطلبی قدیمی که با محتوای با ارزش شما ارتباط مناسبی دارد لینک ایجاد کنید. با اینکار شما به محتوای قدیمی و کم بازدید خود اعتبار و ارزش بخشیده و به بهبود کیفیت و رتبه آن کمک کرده‌اید.

بک لینک

بک‌لینک فاکتوری که هیچ‌گاه در سئو و بهینه سازی سایت قدیمی نشده و اعتبارش را از دست نمی‌دهد. باید لینکی که برای محتوایی که در حال بروزرسانی آن هستید تا ترافیک و بازدیدش را افزایش دهید ایجاد کنید و به اصطلاح برای آن بک لینک بگیرید. سعی کنید به صورت طبیعی در وبلاگ‌ها و انجمن‌ها که مرتبط با محتوای شما هستند لینک بگیرید.

 

قالب وردپرس

سوشیال سیگنال

دومین نکته حائز اهمیت در سئوی Off Page استفاده از شبکه‌‌های اجتماعی است. پس از اینکه محتوای خود را بروزرسانی کردید سعی کنید در شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل لینکدین، فیس بوک، توییتر و گوگل پلاس آن را انتشار دهید و از کاربران خود بخواهید برای آن نظر دهند و آن را لایک و شیر نمایند. این کار تأثیر فوق العاده‌ای در بهبود رتبه محتوای قدیمی شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو خواهد داشت.

استفاده از نظرات

هنگامبه به روز رسانی،باید دیدگاه‌هایی که توسط کاربران سایت شما ثبت شده را در بروزرسانی محتوا استفاده کنید و حتی المقدور برای آن‌ها عنوان و زیرعنوان‌های مناسب در نظر بگیرید. پس از اضافه کردن این نکته‌ها دیدگاه مورد نظر را نیز حذف نکنید. Search Engine ها به طور دقیق متوجه این رفتار شما و اهمیت به مخاطب خواهند شد و به شما اعتبار خواهند داد.

طولانی کردن محتوا

از موارد مورد علاقه گوگل طولانی کردن محتوا و استفاده از محتواهای بلند است. سعی کنید همزمان با طولانی‌تر کردن محتوای قدیمی خود به کیفیت آن نیز افزوده و به دانش مخاطب خود اضافه کنید. از ویدیو و عکس‌های متنوع و در صورت امکان اختصاصی در محتوای خود بهره بگیرید و غلطهای املایی و نگارشی متن خود را به دقت زیر نظر داشته و آن‌ها را اصلاح کنید. با اصلاح متن از نظر ادبیاتی در واقع شما برای مخاطب خود احترام ویژه‌ قائل شده‌اید و مخاطب نیز روی شما و سایتتان حسابی ویژه باز خواهد کرد.

۲. استفاده از گزینه های اشتراک گذاری

در وب فارسی از اشتراک گذاشتن و شیر کردن محتوا در شبکه‌های اجتماعی زیاد استفاده نمیشود. اما اگر بتوانیم آن را در بین مخاطبین خود جا بیندازیم برد کرده و بازدید بسیار خوبی را دریافت خواهیم کرد. حتما در کنار یا پایین یا بالا و هرجایی که صلاح می‌دانید دکمه‌های اشتراک گذاری را به زیبایی به مخاطبین نمایش دهید. این دکمه‌ها باید به گونه‌ای قرار داشته باشند که مخاطب را ترغیب به اشتراگ گذاری محتوا در مکان‌هایی نظیر توییتر، لینکدین، گوگل پلاس و فیس‌بوک کند.

ترافیک

مطالب خود را حتما پس از انتشار نیز در ۴ شبکه اجتماعی گفته شده بگذارید و سعی کنید طوری این مطالب را قرار دهید که علاوه بر کلیک کردن مخاطبین شما آن‌ها را به لایک و کامنت گذاشتن تشویق کند.شما باید با گذاشتن متنی یک خطی و ترغیب کننده مخطبان را به کلیک روی لینک و وارد شدن به محتوای خود وادار کنید.

با شیر شدن محتوا، لایک و کامنت گرفتن آن در شبکه‌های اجتماعی تأثیر فوق العاده مثبتی در بهبود رتبه آن محتوا در گوگل خواهد داشت. زیرا محتوای که از نظر مخاطبین در شبکه‌های اجتماعی مفید و دارای ارزش باشد حتما گوگل نیز آن را مفید تلقی کرده و به آن رتبه خواهد داد. رتبه بهتر برابر است با ترافیک و بازدید واقعی بیشتر برای سایت شما.

۳. بهینه‌سازی مطالب با کلمات LSI

lsi

LSI مخفف عبارت Latent Semantic Indexing بوده که به معنای ارتباط معنایی مخفی بین کلمات است.توضیح ساده  کلمه LSI باید بگوییم کلماتی هستند که با کلمات کلیدی اصلی به گونه‌ای ارتباط داشته و نزدیک به هم هستند. به عنوان مثال اگر ما مطلبی در مورد ” شبکه های اجتماعی” می‌نویسم در واقع عباراتی مثل ” فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، محتوای ویروسی، پینترست و لینکدین” کلمات LSI برای آن خواهند بود. باید سعی کنیم در نوشته خود علاوه بر به کار بردن کلمات کلیدی اصلی از کلمات LSI آن نیز در جاهای مختلف استفاده کنیم. الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل مکانیزمی است که گوگل برای فهمیدن این کلمات و روش برای رتبه دادن به وبسایت‌ها از آن استفاده می‌کند.

دقت داشته باشید که این امر نباید به بهینه سازی بیش از حد یا Over Optimizing ختم شود. بهینه سازی بیش از حد یا Over Optimizing در واقع نوشتن یک محتوای مصنوعی است که بیشتر برای گوگل و موتورهای جستجو نوشته شده تا برای کاربران و مخاطبین سایت. نباید از کلمات کلیدی و همینطور کلمات LSI بیش از حد استفاده کنید چون منجر به مصنوعی شدن نوشته شما خواهد شد.

بهترین راه برای نوشتن یک مقاله خوب که نکات LSI در آن رعایت شده به گونه‌ای که مقاله را مصنوعی نکند، این است که محتوا و مطالب خود را در درجه اول برای کاربران سایت خود بنویسم و در نهایت پس از پایان یافتن مقاله؛ برگشته و محتوای خود را از نظر قوانین سئو نیز بهینه سازی کنیم و در محتوا به‌کار ببریم.

یکی از ابزارهای کاربردی و البته رایگان در زمینه پیدا کردن کلمات LSI وبسایت LSI Graph است. البته دقت این ابزار در انتخاب کلمات LSI برای زبان انگلیسی بسیار بیشتر از زبان فارسی است ولی باز هم می‌توان از آن استفاده کرد و در مواردی کاربرد دارد. حتی می‌توان از سایت‌های فارسی زبانی چون واژه یاب و دیکشنری‌ها نیز برای پیدا کردن کلمات مترادف و هم معنی برای این‌کار استفاده کرد.

در واقع گوگل و موتورهای جستجو با استفاده از کلمات LSI راحت‌تر به موضوعی که در مورد آن مطلب نوشته‌اید پی برده و درنتیجه بهبود رتبه را برای شما در پی خواهد داشت.

۴. تکنیک “تبدیل محتوا”

تکنیک تبدیل محتوا به چه معنی است؟

در واقع روشی برای استفاده از پتانسیل محتواهای قوی شما برای افزایش بیشتر ترافیک سایت شما است. تبدیل محتوا به این صورت است که شما وقتی یک محتوای جامع و خوب در سایت خود دارید را با فرمت‌های دیگری مثل ایبوک، اینفوگرافیک، ویدیو یا پادکست به کاربران خود ارائه دهید.

1

به عنوان مثال اگر شما یک محتوای خوب در مورد “کسب درآمد از اینستاگرام” در وبلاگ خود منتشر کرده‌اید و به صورت جامع در این‌باره توضیحاتی را ارائه کرده‌اید می‌توانید پس از مدتی کتاب یا ویدیو این محتوا را تهیه کرده و آن را در سایت‌های دیگر منتشر کنید.

یوتیوب و آپارات بهترین مکان برای انتشار و به اشتراک گذاشتن ویدیو وبسایت‌های  هستند. وقتی ویدیو شما در این سایت‌ها منتشر شوند افراد زیادی آن‌ها را خواهند دید و باتوجه به ذکر نام شما در ویدیو و همینطور قسمت کپشن آن با سایت و برند شما آشنا خواهند شد و این خود برای شما ترافیک بیشتر و افزایش بازدید را در پی خواهد داشت.

همینطور استفاده از اینفوگرافیک به ویژه در اینستاگرام می‌تواند سایت و برند شما را بیشتر در ذهن مخاطبین قرار دهد و آن‌ها را به سمت سایت شما بکشاند.

همچنین انتشار کتاب‌های الکترونیک در سایت‌های دانلود کتاب به صورت رایگان نیز می‌تواند راه دیگری برای افزایش آمار سایت شما باشد.

۵. استفاده از پادکست

 

می‌توان از پادکست به عنوان یک عنصر کلیدی در افزایش آمار سایت و وبلاگ استفاده کرد.پادکست‌ها معجزه می‌کنند! هرچند هنوز پادکست (پادپخش یا فایل صوتی یا تدوین صوتی) و اهمیت آن در بین ما زیاد جا نیفتاده است اما مطابق با آمار ۲۴درصد از آمریکایی‌ها به طور منظم به پادکست‌ گوش می‌دهند.

تولید پادکست توسط خودتان بهترین راه برای افزایش ترافیک از طریق پادکست نیست. یکی از بهترین راه‌ها برای اینکار این است که شما به عنوان مهمان در پادکست سایر افراد حضور پیدا کرده و مطالب خود را بیان کنید. در این بین می‌توانید هم به سایت خود به صورت صوتی اشاره کنید و هم اینکه فردی که پادکست را منتشر می‌کند از سایت شما به عنوان یکی از منابع ذکر کرده و برای شما بک لینک ایجاد خواهد کرد.

پس پادکست علاوه بر افزایش ترافیک شما به صورت مستقیم می‌تواند در جذب یک بک لینک نیز برای سایت شما مفید واقع شود. این روزها که بحث بر سر جستجو صوتی گوگل نیز داغ است و البته در ایران کمتر از آن یاد می‌شود شما می‌توانید زودتر به سمت فایل‌های صوتی و استفاده از این قابلیت گوگل بروید و یک قدم از رقبای خود جلو باشید.

۶.چگونگی اشتراک گذاری ویدیو در لینکدین

شبکه اجتماعی لینکدین با سرعت قابل توجهی درحال رشد و ارتقا است. مطابق با آمار در سال ۲۰۱۸ تعداد افرادی که مطالب خود را در لینکدین به اشتراک می‌گذارند به طور قابل توجهی افزایش داشته است.با انتشار پست‌‌های ویدیویی کاربردی و مفید در زمینه کاری خود در لینکدین میبینید که در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی لایک، کامنت و بازدید دریافت خواهید کرد.بازدید از ویدیو شما در لینکدین مساوی است با آشنا شدن افراد زیادی با شما و برند شما و همچنین ورود به سایت شما توسط لینکی که معرفی کرده‌اید.

پادکست

همچنین می‌توانید از قسمت افزودن مقاله لینکدین در فواصل زمانی مختلف مقالات مفید خود را به اشتراک بگذارید. سعی کنید لایک و کامنت مقالات خود را بالا ببرید آن وقت خواهید دید که پست‌های سایت شما که در آن مقالات لینک شده‌اند به نحو معجزه آسایی در گوگل بالا می‌آیند.

به طور کلی فعالیت در شبکه اجتماعی لینکدین را واقعا جدی گرفته و در کنار سایر شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، فیس‌بوک و اینستا به آن نیز بپردازید.

۷. کاهش Bounce Rate

1

اگر بخواهیم Bounce Rate یا نرخ پرش را به طور ساده تعریف کنیم و بدانیم چه زمانی این معیار افزایش پیدا می‌کند دقیقا زمانی است که یک مشتری وارد یک مغازه لباس‌فروش می‌شود و تنها با نگاه کردن به چند لباس و بدون هیچ‌ عمل دیگری از مغازه خارج می‌شود؛ در این زمان است که نرخ پرش محاسبه خواهد شد و افزایش آن باید بررسی شود.

در وبسایت هم مانند مغازه لباس‌فروشی هنگامی که یک بازدیدکننده وارد اولین صفحه از سایت ما شود و بدون بازدید از صفحه‌ای دیگر از همان صفحه خارج شود بانس ریت محاسبه شده و افزایش پیدا می‌کند.

یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی که ما با این معیار مواجه می‌شویم در سایت الکسا است که برای هر وبسایت درصدهای مختلفی را نشان می‌دهد و البته که آمار بانس ریت نیز روزانه ممکن است تغییر کند.

نرخ پرش برای سایت‌ها به عوامل مختلفی ربط دارد اما به طور معمول می‌توان ۴۰ تا ۵۰ درصد را میزان قابل قبولی برای Bounce Rate دانست.بالا رفتن بانس ریت از این مقدار را حتما باید بررسی کرده و هرچه سریعتر بهبود بخشید.

هم اکنون یکی از مهم‌ترین معیارها برای افزایش رنکینگ مطابق با الگوریتم رنک برین گوگل نرخ پرش است. برای بهبود بانس ریت می‌توان با استفاده از آمارگیرهایی نظیر گوگل آنالیتیک مطالبی که بیشترین بانس ریت دارند را لیست کرده و به رفع ایرادات آن‌ها پرداخت.

به مرور زمان کاهش نرخ پرش سایت باعث افزایش ترافیک وب سایت میشود. چراکه همانطور که نرخ پرش کم می‌شود یعنی بازدید از صفحات دیگر افزایش پیدا کرده و درنتیجه بازدید کلی سایت نیز بیشتر خواهد شد.

۸. نشر محتوا و مطالب طولانی

مطابق با یکی از بررسی‌هایی که به تازگی روی یک میلیون مقاله صورت گرفته است. ارزش محتوای طولانی و بلند به وضوح روشن است. همانطور که تصویر زیر مشاهده می‌کنید میزان به اشتراک گذاشتن(Share) و بک لینک گرفتن( بر اساس تعداد دامنه) مقالات مختلف طبقه بندی شده است. در این بین مقالاتی که بین ۳ تا ۱۰ هزار کلمه هستند دارای بیشترین بک لینک  و شیر هستند.

ترافیک

به طورکلی اگر محتوایی که تولید می‌کنید اگر بیشتر از ۲ هزار کلمه باشند اثر دوچندانی رو مشاهده خواهید کرد. سعی کنید به جای تولید محتوای کوتاه اما زیاد به جای تعداد مقالات کمتری منتشر کنید اما تعداد کلمات آن را افزایش دهید. به عنوان مثال مقاله حاضر را می‌توان یک مقاله نسبتا طولانی دانست که بیش از ۳ هزار کلمه دارد.

 

به این نکته دقت کنید که حتما مقالات طولانی مقالات مفیدی نیستند؛ چراکه شاید شما با خواندن تنها چند خط مشکل خود را حل کرده و با رضایت کامل از سایت خارج شوید. اما به صورت میانگین مقالات جامع که واقعا اطلاعات مفید و پرکاربردیتری ارائه می‌دهند می‌توانند ترافیک و آمار بازدید بیشتری را به خود اختصاص دهند.

سعی کنید مقالات طولانی خود را با تیتربندی و پاراگراف بندی‌های صحیح و همینطور اضافه کردن عکس و فیلم جذاب‌ کنید و به کاربر تقهیم کنید که برای وقتش ارزش قائل هستید و در صورت مطالعه مقاله طولانی شما اطلاعات مفید و ارزشمندی را بدست خواهد اورد.

۹. کاربران موبایل و اهمیت ویژه انها

هرکسی اهمیت کاربران موبایل و نسخه موبایل سایت خود را بهتر می‌داند. گوگل به تازگی در الگوریتم‌های جدید خود اهمیت ویژه‌ای را برای کاربران موبایل و بازدیدکنندگان از طریق موبایل  اختصاص داده است.به طوری که می‌توان گفت گویا کاربران دستکتاپ را به طور کلی نادیده گرفته است.

چگونه متوجه بهینه بودن سایت خود برای موبایل شویم؟

برای اینکار گوگل خود دست به کار شده و یک ابزار رایگان را برای تست موبایل فرندلی بودن سایت‌ها و صفحات سایت‌ها ارائه کرده است. به صفحهMobile-Friendly Test مراجعه کنید و آدرس صفحه اصلی سایت خود و هرصفحه‌ای از سایت خود که می‌خواهید از موبایل پسند بودن سایت خود از نظر کاربران و گوگل مطمئن شوید را وارد کنید.  اگر صفحه مورد نظر شما مشکلی نداشته باشد با پیغام سبز رنگ Page is mobile friendly مواجه خواهید شد.

ترافیک

همچنین گوگل گاها در صورت نیاز پیشنهاداتی را برای بهتر کردن سایت شما برای کاربران موبایل و تلفن همراه ارائه داده است.

به‌طور کلی استفاده از موبایل به نحو قابل توجهی امروزه افزایش پیدا کرده است و منطقی است که سرمایه‌گذاری ویژه‌ای را برای گوشی انجام دهید. به جرأت می‌توان گفت در مورد سایت‌های مربوط به حوزه موبایل تا بیش از ۸۰ درصد آمار سایت را کاربران تلفن همراه تشکیل می‌دهند و این آمار برای سایت‌های دیگر نیز در حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد است.

در سریعتر زمان ممکن وبسایت خود را برای موبایل بهینه کرده به طوری که از طریق موبایل بتوان به تمامی بخش‌های سایت به راحتی دسترسی داشت. بهینه کردن و بهبود کارایی سایت شما از طریق موبایل مساوی است با افزایش قابل توجه آمار سایت.

۱۰. راه اندازی کانال ویدیویی فعال

 

در حال حاضر وبسایت‌هایی اشتراک ویدیو مثل یوتیوب، آپارات، تماشا و … ترافیک‌های بالایی را به صورت روزانه جذب می‌کنند. ما باید از این پتانسیل استفاده کرده و برای افزایش ترافیک و محبوبیت و جذب ترافیک بیشتر سایت خود از آن استفاده کنیم. به خصوص سایت‌های یوتیوب و آپارات که در بین وبسایت‌های خارجی و داخلی اشتراک ویدیو بیشترین مخاطب را دارند.

برای جذب مخاظب و افزایش بازدید فیلم‌ها در سایت یوتیوب و آپارات و … باید به روش‌های مختلفی دست زد. یکی از این روش‌ها سئو و بهینه سازی ویدیو و فیلم در این سایت‌ها است.

باید برای ویدیو خود یک عنوان مناسب به همراه توضیحات کافی و کامل کلمات کلیدی اصلی قرار دهید. ویدیو شما باید به حد کافی جذاب و دارای اطلاعات کاربردی باشد تا کاربران آن‌ها را مجددا در کانال‌های خود انتشار دهید.

کیفیت ویدیوهای ساخته شده باید مناسب بوده و از حجم مناسب نیز برخوردار باشند.

ویدیوهای خود را در دسته بندی و موضوعات مرتبط و درست قرار دهید. و سعی کنید برای هر کلمه کلیدی یک ویدیو منحصر به فرد بسازید و آن را منتشر کنید.

نام و آدرس وبسایت خود را در ویدیو قید کنید و به صورت نوشتاری نیز آن را در ابتدا یا انتها و حتی در میانه‌های ویدیو قرار دهید. این کار آدرس و نام سایت شما را در ذهن مخاطب ثبت میکند.

به طور کلی استفاده از پتانسیل یوتیوب و آپارات تا حد زیادی می‌تواند محبوبیت برند شما را افزایش دهد و در کنار آن بازدید قابل توجهی را به سمت سایت شما روانه کند.

۱۱. نشر محتوای ویروسی

محتوای ویروسی به محتوایی گفته می‌شود که توسط تعداد افراد زیادی دیده شود. اصطلاح ویروس در این عبارت نیز به معنای انتشار زیاد در زمان کم است. اینکه آیا نوشتن محتوای ویروسی دارای قواعد و قانون خاصی است یا خیر همیشه مورد بحث بوده است.

۳ احتمال ویروسی شدن محتوای شما از روشهای زیر بیشتر خواهد کرد:

۱. محتوای که دارای تصاویر زیادی هستند.

منظور از تصاویر زیاد می‌تواند تعداد زیادی عکس، اینفوگرافیک یا ویدیو باشد. اینکه فرمت تصاویر شما با چه باشند اهمیت چندانی ندارد؛ مهم این است که در محتوای خود از فایل‌های مالتی مدیای زیادی استفاده کنید.

مطابق با آمارهای مطالب دارای عکس، در مقایسه با مطالبی که تنها از متن در آن‌ها استفاده شده است دارای ۹۴درصد افزایش Sahre و بازدید در شبکه‌های اجتماعی هستند.

ترافیک

۲. محتوای ویروسی از ارزش و سودمندی بالایی برخوردار است.

باید دقت داشته باشید که یک محتوای بی ارزش و بی‌فایده به هیچ عنوان به یک محتوای ویروسی و پرمخاطب تبدیل نخواهد شد. محتوای شما باید در مورد موضوعی که نوشته شده بیشترین سود رسانی و ارزش را به مخاطب برساند.تفاوتی ندارد که این محتوا در مورد فواید کلم بروکلی باشد یا در مورد دستیابی به یک شغل خاص.

آمارها نشان داده است که محتوایی که به صورت عملی به کاربر آموزشی خاص را نشان می‌دهد کاربردی تر بوده و شانس بیشتری برای تبدیل شدن به یک محتوای ویروسی را دارد.

۳. محتوای ویروسی نیازمند یک فشار اولیه هستند.

نکته آخر در مورد محتوای ویروسی این است که باید در ابتدای کار بعد از نوشتن محتوای خود آن را یک هل اساسی دهید. بله هل اساسی یعنی در ابتدا باید با یک فشار این محتوا را به بقیه معرفی کنید. این راه می‌تواند با صرف هزینه نیز همراه باشد.

به عنوان نمونه شما می‌توانید در سایت‌های لینکدونی رایگان آن را انتشار دهید و یا با پرداخت مبالغ کمی لینک محتوای خود را برای گرفتن بازدید اولیه در لینکدونی سایت‌هایی نظیر Soft۹۸ یا P۳۰download قرار دهید.

۱۲.منشر کردن مجدد مطالب قدیمی در لینکدین

12

 

شبکه اجتماعی لینکدین یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی است که تمامی وبمستران باید از آن استفاده کنند و با ان اشنا  باشند.چند وقتی است که در ایران نیز رشد قابل توجهی کرده و افراد حرفه‌ای سعی در تکمیل پروفایل خود و شبکه سازی با همکاران دیگر در سایر شرکت‌ها هستند.

لینکدین نیز مانند فیس بوک امکان قرار دادن پست در تایم لاین و لایک و کامنت را دارد اما یکی از مهمترین قابلیت‌های این شبکه اجتماعی محبوب قسمت مقالات یا Article آن است.

سعی کنید مقالات خود را حتما در لینکدین نیزانتشار دهید. لینکدین امکاناتی نظیر تعداد بازدید، لایک و کامنت را برای مقاله ها فراهم کرده و علاوه بر این می‌توانید در مقالات خود به سایت خود لینک اضافه کنید.

با اینکار و شبکه‌سازی خوب در لینکدین بازدید خوبی را می‌توانید از این شبکه اجتماعی دریافت کنید و همچنین به سئو و بهینه سازی مطالب خود در گوگل به نحو قابل توجهی یاری کنید.

اگر مقالاتی که در لینکدین قرار می‌دهید تعداد زیادی لایک و کامنت بخورد یکی از معیارهای عالی برای رتبه گرفتن در گوگل خواهید بود البته معیارهای مهم دیگری نظیر لینک سازی، سئوی مطلب و … نیز اهمیت دارد.

۱۳. پاسخگویی به سوال‌های کاربران

محتوای بهتر = ترافیک بیشتر. پس هرچه محتوای ما بهتر و با کیفیت تر باشد و نظر مخاطبین بیشتری را  به خود جذب کند حتما ترافیک و بازدید بیشتری به وبسایت ما سرازیر خواهد شد.

یک روش عالی برای بهتر کردن محتوا  پاسخ به سوالات کاربران است. برای این‌کار می‌توانید یک سیستم جدا برای دریافت سوالات کاربران در حوزه کاری خود طراحی یا نصب کنید و یا اینکه از کاربران بخواهید سوال‌های خود را در نظرات ارائه دهند.

 

کاربران

کاری که شما باید انجام دهید این است که تمامی سوال‌ها را با دقت پاسخ دهید و در یک مقاله جدا و یا همان مقاله قرار دهید.

با این کار کاربران متوجه خواهند شد که برایشان اهمیت قائل هستید و بیشتر به سایت شما اعتماد خواهند کرد و سایت شما را به سایرین معرفی می‌کنند.

گوگل نیز کاملا متوجه این کار و اهمیت دادن به مخاطب توسط شما خواهد شد و ارزش و رنک شما را در صفحات جستجو ارتقاخواهد داد.

حتی شما می‌توانید پاسخ به سوال‌های کاربران خود را در ویدیو همانند سایت “مدیر وب” منتشر کنید و ویدیوها را در یوتیوب، آپارات و سایت خود به اشتراک بگذارید.

با این‌کار نیز به مرور و با انتشار ویدیوهای بیشتر از محبوبیت بالایی در بین کاربران  قرار خواهید گرفت و حتی می‌توانید از این ویدیوها به عنوان منبعی برای کسب درآمد استفاده کنید.

۱۴. افزایش CTR

CTR یا Click-Through-Rate در واقع همان نرخ کلیک است که برای کارشناسان دیجیتال مارکتینگ و سئو بسیار دارای اهمیت است. نرخ کلیک در واقع تعداد کاربرانی (به درصد) است که در نتایج جستجو روی سایت شما کلیک می‌کنند.

هنگامی که شما بتوانید CTR خود را افزایش دهید نیازی به افزایش رنکینگ خود در گوگل برای افزایش ترافیک نخواهید داشت.

به عنوان مثال اگر رتبه شما با عبارت کلیدی مورد نظرتان جایگاه سوم در صفحه اول باشد و CTR شما نیز ۴% باشد.

ترافیک

حالا در نظر داشته باشید که با استفاده از روش‌هایی CTR شما در همین جایگاه سوم دوبرابر شده و به ۸% افزایش پیدا کند.

ترافیک

خب شما با همین‌کار در واقع ترافیک خود را بدون افزایش رنک سایت خود ۲ برابر کرده‌اید.

اما نکته مهم اینجاست که:

CTR هم اکنون یکی از مهم‌ترین فاکتورهای افزایش رنک در الگوریتم‌های گوگل است.

بنابراین زمانی که شما بتوانید CTR خود را افزایش دهید در واقع به رنک خود را نیز ارتقا داده‌اید و در جایگاه بالاتری قرار خواهید گرفت.

ترافیکاین راهکار به نظر بسیار عالی است اما سوال این است که:

چه طور CTR یا نرخ کلیک را افزایش دهیم:

اضافه کردن عدد یا درصد به عنوان خود ( مانند “۷” یا “۵۷%”)

نوشتن توضیحات یا همان Meta Description جذاب

تست کردن عناوین مختلف برای فهمیدن این‌که کدام یک CTR بیشتری جذب می‌کنند

نوشتن عناوینی بسیار احساسی و ترغیب کننده

اضافه کردن کلمات کلیدی و Keywordهای هدف در Title

با انجام کارهای فوق و جذاب کردن عنوان و توضیحات محتوای خود می‌توانید نرخ کلیک و CTR خود را افزایش داده و به ارتقا ترافیک و رنک خود در گوگل کمک کنید.

دقت داشته باشید که برای این‌کار بهترین تمرین این است که خود را جای کاربر بگذاریم و ببینم اگر جای او بودیم در هنگام مشاهده نتایج جستجو بیشتر تمایل به کلیک روی کدام عنوان را داشتیم.

۱۵. نوشتن مطالب لیستی

یکی از بهترین راه‌ها برای جذب ترافیک و مخاطبین بیشتر به وبسایت شما بدون شک نوشتن و تولید محتوای لیستی است. مطابق با آمارها همانطور که در تصویر زیر میبینید بیشترین آمار جذب لینک و همچنین به اشتراک گذاری در مطالب لیستی بوده است.

ترافیکمحتوای لیستی در واقع به مطالبی گفته می‌شود که در آن لیستی از موارد را به کاربر معرفی کرده و برای هر کدام توضیحاتی قرارمیدهد.

در این‌گونه محتوا کاربر راحت‌تر می‌تواند به محتوای مورد نظر خود دست پیدا کند. به عنوان مثال اگر شما در محتوای لیستی خود ۲۰ ابزار برای سئوی سایت را معرفی می‌کنید شاید کاربر تنها مایل به مطالعه و کسب اطلاعات در مورد ۳ ابزار معرفی شده داشته باشد.

در این صورت او به راحتی و اسانی تنها ۳ ابزار مورد نظر خود را یافته و محتوای مخصوص به آن‌ها را مطالعه می‌کند.

۱۶. هدایت ترافیک از انجمن‌ها

انجمن‌ها و فروم‌ها را می‌توان یکی از منابع جذب ترافیک برای وبسایت دانست که البته نیاز به کار کردن و تلاش زیادی دارد.

برای جذب ترافیک از یک انجمن در ابتدا باید در آن انجمن به عنوان یک عضو فعال و سودمند معرفی شده باشید.سپس می‌توانید از آن انجمن به عنوان قیفی برای هدایت کاربران به سایت خودبهره بگیرید.

ترافیک

برای این‌که در یک انجمن به عنوان عضوی فعال شناخته شوید در ابتدا باید به سوالات و مشکلات کاربران در حوزه تخصصی خود را به دقت جوابگو باشید. به گونه‌ای که رضایت کاربران را جلب کنید. راه دیگر نیز علاوه بر پاسخ به سوالات کاربران نوشتن و تولید محتوای یکتا و کاربردی برای اعضای انجمن است.

پس از مدتی که به عنوان شخصی قابل اعتماد و متخصص در حوزه کاری خود در آن انجمن مطرح شدید می‌توانید مقالاتی را که در سایت خود انتشار میدهید را به صورت خلاصه در تالار گفتگو مورد نظر آورده و از کاربران بخواهید برای مطالعه کامل مقاله و پاسخ به سوالاتشان به سایت شما و لینک مقاله مراجعه کنند.

یکی از موارد خیلی خوب در انجمن‌ها این است که اگر مطلب شما مفید باشد معمولا در اکثر اوقات پست شما در انجمن به صورت همیشگی قرار خواهد داشت و شما تا مدت‌ها از آن انجمن ترافیک جذب خواهید کرد.

۱۷. تقلید از رقبا

شما باید همواره رقبای حوزه کاری خود را دنبال کرده و راهکارهای آن‌ها را برای افزایش ترافیک و جذب مخاطب بررسی کنید.گاهی اوقات باید از دیگران آموخت و از آن‌ها تقلید کرد. در جهت افزایش ترافیک و بازدید سایت هم می‌توان از رقبا کمک گرفت. اما این موضوع تقلید صد در صدی نخواهد بود.

به عنوان مثال اگر شما در حوزه لباس‌فروشی آنلاین فعالیت دارید باید همواره سایت‌های فروش آنلاین لباس و پوشاک را زیر نظر داشته باشید. و از مقالات آن‌ها استفاده کنید.

ترافیک

برای این‌کار شما باید بفهمید که کدام مقالات در سایت‌های رقبای شما از بازدید بیشتری نسبت به بقیه برخوردار هستند و همچنین دیدگاه و نظر بیشتری برایشان ثبت شده است.

باید عناوین این محتواها را نکته برداری کنید و از آن‌ها برای جذب مخاطب و افزایش فروش سایت خود استفاده کنید. کافی است از عناوین سایت‌های رقیب با کمی تغییر برای نوشتن یک پست کامل‌تر و بهینه‌تر برای سایت خود استفاده کنید. اگر سایت رقیب شما مطلبی پر مخاطب با عنوان ” بهترین لباس‌های مجلسی ” نوشته است شما می‌توانید یک مطلب با عنوان ” بهترین لباس‌های مجلسی سال ۹۷ ” منتشر کنید.

با این‌کار شما باید سعی کنید روی لباس‌های یک سال به خصوص کار کرده و مخاطب را ترغیب کنید از محتوای شما بازدید کند. و البته سعی کنید هم از عکس‌های بیشتر و هم از متن بیشتر در مطلب خود استفاده کنید.

به طور کلی اگر رقیب شما برای محتوای خود ۱۰ بک لینک جذب کرده است شما باید بک لینک بیشتری و همچنین اگر شیر بیشتری را در شبکه‌های اجتماعی جذب کرده باید بتوانید تعداد بیشتری را از آن خود کنید. و از هر نظر از محتوای رقیب خود برتر و بالاتر باشید.

با این روش مطمئن باشید که اکثر مخاطبین رقبای خود را به زودی از آن خود کرده‌اید. و بعد از مدتی شما تعداد زیادی محتوا با کیفیت عالی و بازدید بالا خواهید داشت.

۱۸.کاربرد اینفلوئنسرها

ترافیک

اینفلوئنسر مارکتینگ و استفاده از شخصیت‌های محبوب شبکه‌های اجتماعی مدتی است که مورد استقبال کسب‌و‌کارهای بزرگ و کوچک است.

حتما در اینستاگرام با پیج‌های بانوانی که در حوزه مد و فشن کار می‌کنند برخورد کرده‌اید که در پست‌ها و استوری‌های خود مرتب یک برند خاص از پوشاک را تبلیغ می‌‌‌‌‌کنند.

این روش که البته ملزم به پرداخت مبالغ نسبتا زیادی هم هست که در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر بسیار زیادی دارد. پس اگر دارای یک کسب و کار هستید و تمایل به افزایش مخاطب و فروش خود دارید حتما از شخصیت‌های محبوب و اینفلوئنسرهای حوزه کار خود استفاده کنید و به آن‌ها پیشنهاد همکاری دهید.

به عنوان مثال اگر شما یک سایت فروش تابلو فرش دارید می‌توانید تصویر یکی از سلبریتی‌های معروف مثل محمدرضا گلزار را روی یکی از تابلو فرش‌های خود گذاشته و به او از طریق پیج اینستاگرامش پیغام دهید که چنین کاری برای او انجام داده‌اید و مایل هستید تا به رایگان این تابلو فرش را در اختیارش بگذارید. در اکثر موارد این افراد چنین هدایای نفیسی را در پیج خود گذاشته و شما را به رایگان معرفی خواهند کرد؛ و این یعنی فروش و مخاطبین شما به طور معجزه‌آسایی افزایش پیدا خواهند کرد.

۱۹. تبلیغات

تیلیغاتت گاهی اوقات در ابتدای کار برای معرفی اولیه و جذب مخاطب لازم است و باید هزینه کرد و با استفاده از تبلیغات آنلاین وبسایت را به جامعه بزرگی از کاربران معرفی نمود. با این‌کار شما مخاطبین زیادی را جذب خواهید کرد و به سایت شما روانه خواهند شد.

اما از اینجا به بعد این محتوای سایت شما است که باید نقش خود را به خوبی اجرا کند و مخاطبین وارد شده را نگه دارند. هرچه محتوای شما با کیفیت‌تر و جذاب‌تر باشد مسلما افراد بیشتری در سایت شما ماندگار خواهند شد و در بازه‌های زمانی مختلف وبسایت شما را چک خواهند کرد.ترافیک

وبسایتی که تازه شروع به نوشتن محتوا کرده‌اید هزینه نکنید و برای آن تبلیغات انجام ندهید.  چراکه بهتر است شما در ابتدا حداقل ۱۰ تا ۱۵ محتوای بسیار عالی و جامع که از کیفیت بالایی برخوردار هستند را برای سایت خود ایجاد کنید و سپس تبلیغات اینترنتی انجام دهید.

برای تبلیغات می‌توانید از تبلیغات بنری، لینکدونی، رپورتاژ و … استفاده کنید. سعی کنید یک محتوای خاص از سایت خود را تبلیغ کنید و به معرفی کلی سایت نپردازید. مخاطب با ورود به سایت شما به منظور یک هدف خاص احتمال ماندگاری بیشتری دارد تا اینکه بخواهد صرفا سری به سایت شما بزند و صفحه اصلی را مشاهده کند.

تبلیغات رپورتاژ و معرفی سایت شما معمولا با هدف گرفتن بک‌لینک و بهینه سازی سایت بوده و کمتر با هدف جذب مخاطب ایجاد می‌شوند. سعی کنید رپورتاژهای خود را به وبسایت‌های با کیفیت و حتی‌الامکان مرتبط با موضوع کاری خود بسپارید. به عنوان مثال اگر در حوزه موبایل کار می‌کنید سعی کنید تبلیغات خود را به سایت‌های اندرویدی دهید.

اگر محتوای شما خاص و مفید باشد می‌توانید با وبسایت‌های محبوبی که از لینکدونی در سایت خود استفاده می‌کنند همکاری کرده و هر روز تعدادی از بهترین مطالب خود را برای درج در لینکدونی برای آن‌ها بفرستید. این روش بیشتری بازدید را برای سایت شما به همراه خواهد داشت.

۲۰. بهینه سازی سایت

و اما سئو بهترین، کارآمدترین، اصولی‌ترین روش افزایش ترافیک سایت  یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. SEO به اندازه‌ای گسترده است که فقط می‌توانیم اشاره کوچکی به آن کنیم. با به کار بستن تکنیک‌های سئو و بهینه سازی می‌توان افزایش بازدیدترافیک

آیا حتما لازم است برای سایت خود از یک سئوکار و کارشناس سئو استفاده کنیم؟

اگر هیچ آشنایی با اصول بهینه سازی سایت و محتوا ندارید بهتر است از یک نفر کارشناس در این حوزه استفاده کنید و از او بخواهید وبسایت شما را کاملا اصولی و با استفاده از تکنیک‌های کلاه سفید بهینه سازی کند و اصول اولیه و پایه سئو و بهینه سازی را از او فرا بگیرید و با آن‌ها آشنایی  کامل پیدا کنید.

اگر از نویسنده برای سایت خود استفاده کنید قبل از هرچیز تکنیک‌های محتوا نویسی بهینه را به او آموزش دهید و از او بخواهید تا مطالب خود را با دقت نوشته و اصول سئو را رعایت کند.

چند تکنینک اسان برای بهینه سازی محتوا:

استفاده از تگ‌های H۱,H۲,H۳ و ..

استفاده از تصاویر به همراه تگ Alt یا همان متن جایگزین

نوشتن محتوای جامع و بیش از ۱۵۰۰ کلمه

استفاده از لینک‌های داخلی به مقالات مرتبط خود

جذب بک لینک از سایر سایت‌ها برای مقالات خود

استفاده از کلمات کلیدی در عنوان و پاراگراف اول محتوا

و …

با بهینه سازی سایت و محتوای خود و داشتن صبر وشکیبایی مطمئن باشید پس از مدتی و به تدریج ترافیک بسیار زیادی را جذب خواهید کرد. و با استفاده از سایر تکنیک‌های گفته شده در این مقاله می‌توانید وبسایت خود را به یکی از پر مخاطب‌ترین‌ها در حوزه کاری خود تبدیل کنید.

دیدگاه های کاربران

2
نظرات کاربران

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
مدیر سایتروغن خراطین Recent comment authors
روغن خراطین
مهمان

سلام
من خیلی اتفاقی از گوگل اومدم
با اجازتون من اینجا برای دوستمم فرستادم تا بیاد ببینه
ممنون

مدیر سایت

باعث افتخار هست…