افزایش فالوور اینستاگرام به عنوان یکی از برترین شبکههای مجازی برای کسب و کار و همچنین افزایش محبوبیت همواره مورد توجه قرار گرفته است. Instagram به عنوان یکی از پر طرفدار ترین شبکه های اجتماعی در ایران جایگاه بسیار ویژهای دارد، یقینا شما هم نام اپلیکیشن محبوب اینستاگرام را در بین دوستان و آشنایان خود شنیده اید، با استفاده از این شبکه اجتماعی میتوانید عکس، ویدیو و محتوای خود را به صورت کاملا رایگان در اختیار دوستان و دنبال کنندههای خود قرار بدید، اما یکی از جذابترین مراحل کار در این نرم افزار افزایش دنبال کننده یا فالوور است که در این مقاله به صورت کامل به راهکارهای تضمینی افزایش فالوور در اینستاگرام میپردازیم.
دقت داشته باشید که در این مقاله به راهکارها و ترفندهای افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام پرداخته میشود؛ در صورتی که میتوان با استفاده از یک سری روشها فالوور فیک نیز به اکانت اینستاگرام اضافه کرد که با توجه به نسخههای جدید این شبکه مجازی این کار بسیار خطرناک است و هرلحظه امکان دارد پیج شما به طور کامل توسط Instagram بسته شود.
اینستاگرام چیست :
اینستاگرام زمانی که کوین سیستروم و مایک کرایگر روی پروژه چندمنظوره که Burbn نام داشت و در واقع مربوط به عکاسی با موبایل بود، در سان فرانسیسکو گسترش یافت. مایک کرایگر باور داشت که پروژه Burbn شبیه به برنامه فوراسکوئر است با این تفاوت که ویژگیهای بیشتری میتواند داشته باشد. سپس تمرکز پروژه Burbn برای اشتراکگذاری تصاویر ادامه یافت. واژه اینستاگرام ترکیبی از دو واژه Instant Camera و Telegram به معنی پیامرسانی فوری از راه عکس و دوربین است.
نخستین نسخه اینستاگرام در اکتبر ۲۰۱۰ راهاندازی شد. این سرویس به سرعت محبوبیت کسب کرد، در ششم ماه فوریه سال ۲۰۱۰ برای نخستین بار به صورت رسمی برنامه اینستاگرام برای سیستم عامل آیاواس در اپ استور منتشر شد. در تاریخ سوم ماه آوریل سال ۲۰۱۲ نسخه اندروید برنامه اینستاگرام منتشر شد و در کمتر از یک روز، بیش از یک میلیون بار بارگیری شد.
درر مدت زمان بسیار کوتاهی این برنامه توانست سودآوری به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار آمریکا برای سرمایهگذاران داشته باشد. با رشد سریع و فراگیر این رسانه اجتماعی سرمایهگذاران بیشتری تمایل به سرمایهگذاری پیدا کردند. در تاریخ ششم ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲، شرکت فیسبوک، برنامه اینستاگرام را به ارزش یک میلیارد دلار آمریکا ( به صورت نقد و سهام ) خریداری کرد.
روش های افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام:
۱. پروفایل خود را حرفهای و جذاب انتخاب کنید
پروفایل اینستاگرام شما مهمترین و اصلیترین بخش در شروع و افزایش فالوور اینستاگرام است، کاربران در فالو کردن افراد بسیار حساس هستند از این رو برای افزایش جذابت صفحه شخصی یا کاری خود از تصاویر حرفهای استفاده کنید، انتخاب پروفایل به ویژه برای کسب و کارها بسیار حیاتی و مهم است که میتوانید برای کسب و کار اینستاگرامی خود یک لوگو حرفهای بسازید تا کاربران و دنبال کنندگان شما هر روزه افزایش یابد.
2. یک بیو جذاب بنویسید
انتخاب بیو مناسب بدون شک در اینستاگرام یکی اصلیترین روش های جذاب کاربران و مشتریان شما است، برای انتخاب یک بیو مناسب و حرفهای میتوانید از موارد زیر استفاده کنید.
نوع تخصص یا مهارت های شخصی
انتخاب یک شعار مناسب ( برای کسب و کار )
افزودن آدرس وبسایت، کانال تلگرام و …
اتصال صفحه خود به بخش Business ( برای کسب و کار )
استفاده نکرده از جملات منفی
استفاده کردن از #هشتگها در بیو
۳. محتوای خوب تولید کنید
هرچه در مورد تولید محتوا و خلاقیت در نوع ارسال عکس، ویدیو و متن در اینستاگرام گفته شود بازهم کم است، در اولین کار باید توجه داشته باشید که باید برای کاربران خود بنویسید نه برای اینستاگرام، شما باید دقیقا برای کاربران خود محتوا تولید کنید نه اینستاگرام. اگر برای کسب و کار خود ارزش قائل هستید پیشنهاد میکنم از نرمافزار حرفهای فتوشاپ برای طراحی عکسهای صفحهی خود استفاده کنید.
فرض کنید میخواهید برای یک قرص سردرد یک متن تبلیغاتی بنویسید، چه می نویسید؟
بهترین داروی سردرد جهان؟ بهترین داروی سردرد ۲۰۱۸؟ بهترین داروی سردرد ۲۰۱۸ با تاییدیه وزارت بهداشت ؟
یا می نویسید: پزشکان موقع سردرد چه دارویی مصرف می کنند پ؟
شما باید کلمهها و جملهها و محتوایی را انتخاب کنید که مخاطب را مجذوب خود کند، علمی وجود دارد که به آن CopyWriting میگویند، مردم حالشان از تبلیغاتهای بدون معنا و محتواهای بی کیفیت به هم میخورد چون فقط می بینند یک مشت جملات تکراری و مزخرف کنار هم چیده شده است، پس در انتخاب کلمات، متن، تصاویر و ویدیو های خود به دقت توجه کنید.
۴. فعالیت خود را بیشتری کنید
همان طور که در مورد سوم درباره تولید محتوا صحبت کردیم، باید روزانه بین ۱ الی ۳ پست در پیج خود ارسال کنید، این موضوع کاملا به خودتان بستگی دارد که توان ارسال و تولید محتواهای اختصاصی را دارید یا خیر، الگوریتمهای اینستاگرام به شکلی طراحی شده است که اگر شما فعالیت خود را بیشتر کنید تا حدودی و صفحهی شما راهم به دیگران معرفی میکند، میتوانید با فالو کردن دیگران و کامنت گذاشتن در پستهای آن ها تا حدودی خود را به دیگران معرفی کنید.
۵.از استوری اینستاگرام کمک بگیرید
استوری در اینستاگرام در اواسط سال ۲۰۱۶ به صورت رسمی منتشر شد، با استفاده از قابلیت Stories میتوانید متن، عکسو ویدیو های خودتان را به مدت زمان ۳۰ ثانیه به اشتراک بگذارید، استوری اینستاگرام به مدت ۲۴ ساعت در صفحهی شما باقی میماند و قابل نمایش است. اگر صفحه یا اکانت شما بیش از ۱۰K فالوور دارد میتوانید لینک محصولات یا خدمات خود را هم استوری کنید که همین موضوع باعث شده که قابلیت استوری روز به روز در اینستاگرام طرفداران بیشتری را پیدا کند.
برای افزایش تعداد بازدیدهای خود و دیده شدن در استوری اینستاگرام باید نکات بسیار مهمی رو رعایت که این نکات بسته به نوع فعالیت شما دارد:
از #هشتگ ها در استوری استفاده کنید
محتوای پیش پاافتاده استوری نکنید
تجربه های شخصی خودتان را بنویسید
افراد دیگر را در استوری های خود تگ کنید
بازدیدکنندگان را به وبسایت یا خدمات خود انتقال دهید
میتوانید ار برچسب ها، پخش زنده، شمارش معکوس، پخش تیزر برند ها و غیره در استوری استفاده کنید
پینشهادات ویژهی خود را در استوری ارسال کنید
۶. از #هشتگها استفاده کنید
#هشتگها مطمعنا میتواند در برندسازی نام و کسب و کار شما تاثیر بسیار بالایی داشته باشد اما استفادهی بیش از حد و نادرست از #هشتگ ها میتوانیدبه صفحهی شما ضرر برساند، اگر برای کسب و کار خود صفحهای ساختهاید میتوانید با پیدا کردن و فالو کردن #هشتگهای پرطرفدار میتوانید مطالب خود را به صورت جهانی در بین مردم قرار بدید، برای استفاده از #هشتگهای درست و اصولی میتوانید موارد زیر را در پیج اینستاگرام خود استفاده کنید:
استفاده از ۵ الی ۱۰ #هشتگ
به کار گیری کلمات کلیدی موثر در انتخاب #هشتگ
استفاده از #هشتگ های پرطرفدار
استفاده از #هشتگ های مهم انگلیسی ( بسته به نوع مطلب و کسب و کار خود )
۷. مخاطبین خود را خوب بشناسید
اگر میخواهید به صورت تخصصی در اینستاگرام فعالیت کنید باید رفتار کاربران و مخاطبین خود را تحلیل و تجزیه کنید، برای شروع و بررسی این کار میتوانید از ابزار Insight در اینستاگرام خود استفاده کنید، این ابزار بیشتر برای کسب و کار ها مناسب تر است چون با اتصال اکانت خود به قسمت بیزنس میتوانید این ابزار را فعال کنید و در قسمت مطالب خود میتوانید مخاطبین خود را تحلیل کنید و ببینید محتوایی که تولید میکنید آیا برای کاربرانتان جذاب است یا خیر.
راهنمای استفاده از بیزینس پروفایل اینستاگرام :
- وارد حساب کاربری خودتون در اینستاگرام بشید
- به بخش تنظیمات یا Settings خود مراجعه کنید.
- در قسمت Account Settings گزینهی Switch to Business Profile را انتخاب کنید.
- در مرحلهی باید باید وارد حساب کاربری خود در فیس بوک شوید، اگر اکانت فیس بوک ندارید یک اکانت جدید بسازید.
- زمانی که وارد اکانت خود در فیس بوک شدید میتوانید به حساب خود در اینستاگرام برگردید و طبق کسب و کار خود عنوان صفحهی بیزنس خود را مشخص و تایید کنید، به همین راحتی
۸. پیشنهادهای ویژهی خود را به کاربران نمایش دهید
اگر محصول یا خدماتی را در وبسایت خود به صورت ویژه دارید میتوانید با ارسال پست،استوری یا ویدیو خدمات خود را سریع تر به کاربران اطلاع دهید، کمپانیهای بزرگ مانند مرسدنز بنز، کوکاکولا یا دیجی کالا هر روزه پیشنهادات ویژه خود را در اینستاگرام منتشر میکنند که همین راه باعث فروش چند برابری این شرکتها شده است.
۹. با صفحات هم حوزهی خود در ارتباط باشید
یکی از عوامل موثر و سودمند در اینستاگرام ارتباط برقرار کردن با صفحات و پیج های هم حوزه خودتان است، به جای رقیب یکدیگر بودن میتوانید دوست و باعث رشد هم دیگر باشید، تا انجایی که میتوانید صفحات هم حوزهی خود را فالو و به صورت کاملا دوستانه با آن ها برخورد کنید، شاید در آیندهی نزدیک بتوانید همکاری موثری داشته باشید.
۱۰. خرید فالوور و استفاده از نرم افزارهای افزایش فالوور
به نظر بنده استفاده از فالوورهای فیک یا خرید فالوور نمیتواند اعتماد کاربران را به صفحهی شما جلب کند، شاید در اوایل فکر کنید با خرید ۱۰ الی ۵۰ هزار فالوور فیک توانسته اید در حوزهی کاری خود موفق شوید که باید بگم اصلا اینطور نیست، موفقیت چه در فضای سنتی و مدرن و اینستاگرام زمان میبرد و یک شبه اتفاق نمیافتد. پیشنهاد دکتروردپرس به شما عزیزان تولید محتوای مناسب و با کیفیت، تبلیغات، ارتباط برقرار کردن با کاربران، استفاده از #هشتگها مطمعنا بهترین راهکار افزایش فالوور در اینستاگرام است.
استفاده از ربات فالوور بگیر، نرم افزار های فالوور رایگان را نه پیشنهاد میکنیم و نه رد میکنیم اما اصولا استفاده از این نرمافزار در آینده برای صفحهی خود ممکن است دردسر ساز شود، به عنوان مثال صفحهی شما ۲۰ هزار نفر دنبال کننده یا فالوور دارد اما در زمان ارسال مطلب یا ویدیو تعداد لایک و ویو های شما کمتر از ۲۰۰ تا ۳۰۰ لایک یا ویو است که هرکاربری میتواند متوجه شود اکثر فالوور های شما فیک است که همین موضوع باعث بیاعتمادی کاربران نسبت به خود شما یا حتی کسب و کار شما شود.
معایب استفاده از رباتهای اینستاگرام :
فیک یا تقلبی بودن لایک، فالوور، کامنت، ویو و …
نداشتن هیچگونه تحلیل و بررسی بر روی فالوور ها
۹۰ تا ۹۹ درصد فالوور های فیک مخاطبینهای شما نیستن
در نسخهی جدید اینستاگرام استفاده زیاد از این نرم افزار های فیک باعث بسته شدن یا disable شدن حساب شما میشود.
از بین رفتن حس اعتماد کاربران واقعی نسبت به پیج شخصی یا کسب و کار شما
انواع رباتها یا فالوور گیرهای اینستاگرام:
به این نکته توجه داشته باشید که تمامی نرمافزار ها و ربات هایی که در وبسایت های دیگر به صورت رایگان و پولی در دسترس کاربران ایرانی قرار دارد کاملا فیک و تقلبی است و در صورت فهمیدن اینستاگرام پیج شما در کمتر از ۲۴ ساعت غیرفعال خواهد شد. در ادامه به چند مورد از نرمافزار ها یا ربات های فیک میپردازیم :
تمامی نرمافزار های فالوور بگیر ایرانی که در مارکت های معتبر فروخته یا به صورت رایگان قرار گرفته فیک میباشند ( به دلایلی نام نرمافزار ها گفته نمیشود )
وبسایت هایی که با استفاده از ترفند فالوورهای واقعی و صد درصد طبیعی تبلیغات انجام میدهند نیز فیک یا تقلبی هستند.
برخی وبسایت ها براساس موقعیت مکانی دلخواه شما فالوور میفروشن که کلا این موضوع با عقل هم جور نیست و متاسفانه اکثرا فریب اینگونه وبسایت هارو میخورن.
در برخی موارد دیده شده که ربات های تلگرامی نیز فالوور یا لایک نیز به فروش میرسانند که باید عرض کنم که این ها هم جز ربات و فالوور های فیک محسوب میشوند.
توجه: برخی از سایتهای ربات برای افزایش فالورر برای فرآیند فالو و آنفالو افراد مختلف و طبق هشتگها و پیجهای مرتبط با حوزه کاری شما فعالیت میکنند. استفاده از این سایتها در زمانهای کوتاه و با فاصله از یکدیگر میتواند کمک کننده باشد ولی به هیچ عنوان نباید از این سایتها زیاد استفاده شود زیرا اینستاگرام بسیار حساس بوده و به سرعت اکانت شما را غیرفعال خواهد کرد.