0917-062-0010

مشاوره رایگان

9 صبح تا 9 شب

شنبه تا پنجشنبه

هوش مصنوعی

بسیاری از مردم زمانی که به هوش مصنوعی (AI) فکر می‌کنند، اغلب صحنه‌های دزدی سایبری یا ربات‌های سرکشی که شبیه به انسان هستند، را در ذهن خود تصور می‌کنند؛ یکی از دلایلی که امروزه هوش مصنوعی جلوه‌ای ترسناک به خود گرفته، وجود فیلم‌ها هالیوودی با محوریت هوش مصنوعی است. به عنوان مثال دو فیلم “Blade Runner” و “The Terminator” احساس ترس از اینکه در آینده هوش مصنوعی برخلاف برنامه‌ریزی خود عمل کند و زندگی انسان را به خطر بی‌اندازد را به ما القا می‌کند. با این حال اکنون شاهد وضعیت متفاوتی هستیم و محصولات هوش مصنوعی با امکانات کاربردی که برای ما فراهم می‌کنند، کیفیت و راحتی زندگی را برای ما رقم زده‌اند؛ اما آینده هوش مصنوعی به چه صورت است؟

هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) یکی از جذاب‌ترین شاخه‌های علوم رایانه است که بسیاری از پژوهشگران از این تکنولوژی در زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنند؛ اصطلاح هوش مصنوعی ابتدا در سال 1956 ابداع شد و درحال حاضر با ارائه ابزارهای پرکاربرد و متنوعی که برپایه این تکنولوژی طراحی شده‌اند، به کار خود ادامه می‌دهد؛ همچنین پیش‌بینی‌های مختلفی از آینده هوش مصنوعی شده که برخی آن را خطرناک و بسیاری نیز آن را کارآمد معرفی می‌کنند.

تاریخچه هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به عنوان یکی از شاخه‌های علوم کامپیوتر، فعالیت دیرینه‌ای داشته و دانشمندان زیادی از گذشته تاکنون، توسعه هوش مصنوعی و استفاده مناسب از آن در زمینه‌های مختلف را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

اکنون به بررسی بخش کوچکی از تاریخچه هوش مصنوعی تا پیش از سال 2000 میلادی خواهیم پرداخت.

  • جان مک‌کارتی برای اولین بار در سال 1956 اصطلاح هوش مصنوعی را ابداع کرد و سپس اولین کنفرانس هوش مصنوعی توسط او برگزار شد.
  • در سال 1969 اولین ربات متحرک به نام Shakey ساخته‌شد که اکنون می‌تواند کارهایی را بر اساس فهرستی از دستورالعمل‌ها انجام دهد.
  • ابرکامپیوتر Deep Blue در سال 1997 طراحی و ساخته شد که توانست قهرمان شطرنج جهان را در یک مسابقه شکست دهد.

تحول بزرگ و محصولات هوش مصنوعی

پس از فراز و نشیب‌های فراوان در توسعه و به‌کارگیری هوش مصنوعی، اکنون ابزارهای متنوعی در دسترس کاربران قرارگرفته که بسیار کارآمد و پرطرفدار هستند. به عنوان مثال هوش مصنوعی ChatGPT و DALL-E از محصولات شرکت OpenAI، در کنار میدجورنی به عنوان 3 ابزار محبوب میان کاربران شناخته می‌شوند که افراد زیادی در امور مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند.

 

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی ChatGPT

ChatGPT به عنوان جدیدترین چت‌بات دیالوگ‌محور مبتنی بر هوش مصنوعی محسوب می‌شود که در تاریخ 20 نوامبر 2022 توسط شرکت پژوهشی OpenAI خلق شد. مهم‌ترین ویژگی این ربات، توانایی درک زبان انسان در موضوعات مختلف و ارائه متون نوشتاری بسیار دقیق است که به عنوان نسخه به‌روز و توسعه یافته‌ای از هوش مصنوعی GPT با قابلیت تولید متن شناخته می‌شود. نحوه فعالیت ChatGPT به این گونه است که توسط هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، توسعه یافته تا با یک رابط کاربری گفت‌وگو محور به سوالات کاربران پاسخ دهد.

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که با فعال سازی و خرید ChatGPT در اختیار شما قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • نوشتن متون طولانی و تولید محتوا
  • پاسخ به سوالات تخصصی در زمینه‌های مختلف
  • شناسایی مشکلات برنامه‌نویسی و ارائه راه‌حل برای آن‌ها
  • امکان ساخت و ارائه رزومه پس‌ از قرار دادن اطلاعات شخصی

نکته: به دلیل تحریم‌های موجود علیه ایران، امکان ثبت‌نام با شماره‌های ایرانی در وب‌سایت OpenAI برای استفاده از محصولات آن وجود نداشته و شما به منظور حل این مشکل می‌توانید از شماره مجازی ChatGPT استفاده کنید.

هوش مصنوعی DALL-E

یکی دیگر از محصولات شرکت OpenAI که تاثیر ویژه‌ای بر آینده هوش مصنوعی گذاشته‌، ابزار DALL-E است. به‌طور کلی DALL-E به عنوان یک ابزار تبدیل متن به عکس محسوب می‌شود که شما می‌توانید با ارائه یک متن نوشتاری، تصاویر مرتبط و زیبایی از آن دریافت کنید؛ اما خرید اکانت DALL-E چه ویژگی‌ها و امکاناتی را برای شما فراهم می‌کند؟ تبدیل متن به عکس، خلق ایده‌های تبلیغاتی، طراحی ایده برای پروژه‌های کاری، کمک به طراحی لوگو، طراحی مجدد و تغییر تصاویر نمونه‌هایی از کاربردهای DALL-E هستند.

 

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی Midjourney

هوش مصنوعی میدجورنی مانند ابزار DALL-E برای تبدیل متن به تصویر طراحی شده‌است. اگر شما هم جزئی از جامعه هنرمندان هستید و از قوه تخیل خوبی برخوردارید و قصد دارید آثار هنری زیبایی در قالب تصویر خلق کنید، مطمئنا امکانات و قابلیت‌هایی که با خرید Midjourney در اختیار شما قرار می‌گیرند، می‌توانند به تمام نیازهای هنری شما در زمینه خلق تصاویر پاسخ مثبت دهند. میدجورنی توسط دیوید هولز در نوامبر 2022 خلق شد و با ترکیب دو جنبه درک زبانی و دیداری، خدمات تبدیل متن به عکس و خلق تصاویر را در دسترس کاربران قرار داد.

دستورات و پارامترهایی که برای دریافت خروجی بهتر از میدجورنی می‌توانید استفاده کنید به شرح زیر است:

  • /imagine: پرکاربردترین دستور این ابزار برای شروع تولید تصاویر.
  • /help: مشاهده نکات و اطلاعات کاربردی مربوط به ابزار Midjourney.
  • /info: نمایش اطلاعات حساب، پلن و اعتبار باقی‌مانده از اشتراک خریداری شده.
  • /subscribe: ساخت لینک شخصی حساب شما در دیسکورد.
  • /relax: دریافت تصاویر بدون کم شدن اعتبار حساب شما.
  • /private: مشاهده خروجی تصاویر خود.

نگاهی به آینده ترسناک هوش مصنوعی

اکنون با اطلاع از گذشته نسبتا کمرنگ هوش مصنوعی و پیشرفت و سروصدای امروزی آن، دو مورد از خطرناک‌ترین سناریوهایی که از آینده هوش مصنوعی پیش‌بینی شده‌است را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  1. بیکاری انبوه: یک ترس رایج میان تحلیلگران و کارگران این است که احتمال کاهش مشاغل وجود دارد؛ به عبارتی مشاغل به‌طور فزاینده‌ای خودکار شده و نیاز به نیروی انسانی از بین می‌رود. (کاهش می‌یابد)
  2. جنگ: ایلان ماسک که به دلیل نظرات صریح خود در زمینه هوش مصنوعی شهرت دارد، سال گذشته هشدار داد که فناوری هوش مصنوعی ممکن است منجربه شروع جنگ جهانی سوم شود.

نحوه استفاده از محصولات هوش مصنوعی

اگر قصد خرید اشتراک ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT، DALL-E و Midjourney را دارید، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت هریک از آن‌ها از خدماتی که ارائه می‌کنند استفاده کنید؛ اما متاسفانه اگر داخل ایران ساکن باشید به دلیل تحریم‌های اقتصادی و سیاسی که بر علیه ایران اعمال شده‌است، نمی‌توانید از طریق حساب بانکی خود نسبت به پرداخت هزینه اشتراک‌ها اقدام کنید؛ همچنین ثبت‌نام با پیش شماره ایران در وب‌سایت‌هایی مانند OpenAI ممکن نیست. اما چاره این مشکل نیز وجود دارد و شما می‌توانید برای خرید محصولات هوش مصنوعی به فروشگاه‌های معتبری که در این زمینه فعالیت می‌کنند مراجعه کنید؛ فروشگاه سیب کده یکی از معتبرترین فروشگاه‌هایی است که امکان خرید ابزارهای هوش مصنوعی را برای کاربران خود فراهم کرده‌است.

مزایای خرید اکانت‌های هوش مصنوعی در سیب کده

  1. مجموعه سیب کده برای کاربران خود پشتیبانی 24 ساعته دارد.
  2. هزینه اشتراک‌های موجود در سیب کده بسیار مقرون به صرفه است و شما حتی کمتر از هزینه بین‌المللی محصول را پرداخت خواهید کرد.
  3. تمامی خدمات و اکانت‌های موجود در این فروشگاه کاملا قانونی هستند.
  4. فروشگاه سیب کده به عنوان یکی از معدود فروشگاه‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی یا همان اینماد از وزارت صنعت هستند، شناخته می‌شود.
  5. تاکنون بیش از 7 هزار کاربر از خدمات سیب کده رضایت داشته‌اند.
  6. خدمات این فروشگاه تنها به ابزارهای هوش مصنوعی ختم نمی‌شود و محصولاتی مانند اشتراک اسپاتیفای، اپل موزیک، نتفلیکس و … نیز از خدمات این فروشگاه محسوب می‌شوند.

 

ارسال پاسخ

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.