0917-062-0010

مشاوره رایگان

9 صبح تا 9 شب

شنبه تا پنجشنبه

نرم افزار جاوا چیست

جاوا یکی از زبان‌های برنامه نویسی است که به عنوان محبوب‌ترین و پرکاربردترین زبان‌ها در سراسر دنیا کاربرد دارد. جاوا سریع، مطمئن و امن است. از دسکتاپ گرفته تا ابررایانه‌های علمی و یا کنسول‌های بازی، تلفن‌های همراه، همگی قابلیت پشتیبانی از برنامه‌های نوشته شده به این زبان را دارند. اگر شما هم به برنامه نویسی علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم که کار خود را با آموزش جاوا آغاز کرده و از مقاله زیر به عنوان یک راهنما کمک بگیرید.

معرفی جاوا

جاوا یک زبان برنامه نویسی ساده و همه‌منظوره بوده که به علت سادگی، بیشتر برای یادگیری علم برنامه نویسی به آموزش آن می‌پردازند. این زبان برای اولین بار در دهه ۱۹۹۰ به وسیله شرکت Sun Microsystems ارائه شد. زبان جاوا java به C++ شباهت دارد؛ بنابراین اگر با این زبان آشنا باشید آموزش جاوا برایتان راحت‌تر خواهد بود. در جاوا بسیاری از ویژگی‌های گیج‌کننده حذف شده و می‌توان آن را یک زبان مستقل از پلتفرم دانست؛ به این معنا که برنامه‌های نوشته شده به زبان جاوا، پس از کامپایل، به یک زبان سطح متوسط به نام بایت کد تبدیل می‌شوند که صرف‌نظر از ماشین اجرای برنامه‌ها، بخشی از پلتفرم جاوا خواهد شد.

این ویژگی زبان جاوا را بسیار کاربردی می‌کند؛ چرا که بایت کدهای آن می‌توانند بر روی هر وسیله هوشمندی به کمک ابزاری به نام ماشین مجازی جاوا اجرا شوند؛ بنابراین جاوا قادر است «قابلیت استفاده مجدد از کد» را برای کاربران خود فراهم کند که همین ویژگی در کنار مزایای دیگر آن را به یکی از سه زبان برتر دنیای برنامه نویسی تبدیل کرده است.

آموزش گام به گام جاوا

تا اینجا با مفهوم زبان جاوا آشنا شدیم و دریافتیم که این زبان برتر برنامه نویسی دقیقاً چیست. در ادامه توضیحاتی آورده شده است که در واقع به شما کمک می‌کنند آموزش جاوا را قدم به قدم و به صورت کاملاً اصولی فرابگیرید. این آموزش‌ها قبلاً توسط افراد زیادی امتحان شده و آن‌ها توانسته‌اند به راحتی برنامه نویسی در محیط جاوا را بیاموزند؛ بنابراین شما هم که در حال خواندن این مطلب هستید می‌توانید به این آموزش‌ها اعتماد کنید. به خاطر داشته باشید در عین این که یادگیری زبان برنامه نویسی java می‌تواند بسیار جذاب باشد؛ اما ممکن است به یک مسیر پر از چالش برای برنامه‌نویسان تازه‌کار تبدیل شود. حال بیایید بیشتر با آموزش جاوا به صورت مرحله به مرحله آشنا شویم.

 

t2

 ذهن خود را آماده کرده و به حرف دیگران توجهی نکنید

همه مردم به زبان‌های برنامه نویسی علاقه‌مند نیستند، بنابراین حتماً هستند کسانی که شما را به خاطر یادگیری زبان‌های برنامه نویسی سرزنش می‌کنند. دنیای برنامه نویسی مملو از زبان‌های مختلف مثل جاوا، پایتون و javascript است؛ پس شما نمی‌توانید به طور قطعی بگویید که بهترین زبان ممکن را برای یادگیری انتخاب کرده‌اید.

زبانی که به آن علاقه دارید و برایتان کارآمد است ممکن است برای شخص دیگری به همان اندازه مفید نباشد. به همین خاطر می‌توان گفت که اولین گام قبل از یادگیری زبان جاوا این است که ذهن خود را در مورد یادگیری زبان و نادیده گرفتن حرف دیگران در مورد آن کاملاً آماده نگه دارید. در این صورت می‌توانید به جای توجه به مسائل حاشیه‌ای، تمام حواس خود را بر روی زبانی که یاد می‌گیرید بگذارید.

 نصب جاوا و انتخاب IDE

هر برنامه نویسی برای انجام کار خود برای به یک محیط جهت توسعه برنامه نویسی نیازمند است که در این محیط یک سری ابزارها قرار دارد که فرد می‌تواند برای کار کردن و ساخت نرم‌افزار، از آن‌ها استفاده کند. در برنامه نویسی به این محیط‌های توسعه، IDE گفته می‌شود. IDEهای مختلفی برای برنامه نویسی با جاوا وجود دارند که استفاده از آن‌ها بسته به سلیقه و راحتی هر فرد می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. یکی از این IDEها Eclipse است که علاوه بر جاوا قابلیت پشتیبانی از چند زبان دیگر برنامه نویسی مانند پایتون، C++ و جاوا اسکریپت را داشته و برای آموزش جاوا بیشتر از این محیط استفاده می‌شود. Ecliose کاملاً رایگان بوده و به عنوان یک IDE مؤثر در زبان برنامه نویسی جاوا می‌تواند تمام نیازهای شما را هنگام کار با برنامه برطرف کند.

یادگیری اصول جاوا

منطقی‌ترین روشی که می‌توانید آموزش جاوا را با آن شروع کنید، یادگیری مفاهیم پایه و اساسی این زبان برنامه نویسی است. برای یادگیری اصول اولیه زبان برنامه نویسی جاوا، پیشنهاد می‌کنیم از کتاب‌های الکترونیکی خوب و یا آموزش‌های رایگانی که در وب وجود دارد استفاده کنید؛ بنابراین می‌توان گفت که یادگیری اصول اولیه چیزی است که برای آموزش جاوا به صورت مرحله به مرحله به آن نیاز دارید برخی از این مفاهیم کلیدی که باید یاد بگیرید، عبارتند از:

  • مفاهیم برنامه نویسی شی گرا مثل کپسوله‌سازی، وراثت، انتزاع و چندشکلی. در جاوا هر چیزی یک شی بوده و به همین خاطر، این زبان را می‌توان توسعه داد.
  • چرا جاوا مستقل از یک پلتفرم بوده؟
  • چگونه می‌توان آن را بر روی سیستم‌عامل‌های مختلف مانند ویندوز یا مک اجرا کرد؟
  • نحوه کار ماشین مجازی جاوا
  • آشنایی با چارچوب مجموعه جاوا
  • درک خوب انواع داده‌ها

تمرین کدنویسی

زمانی که اصول اولیه را فهمیدید، بهترین کار این است که مهارت‌های خود را با تمرین منظم تقویت کنید. در حقیقت‌دانش واقعی تنها زمانی به دست می‌آید که آنچه آموخته‌اید را ارزیابی کنید؛ بنابراین، باید بیشتر از این که بخوانید، کد کنید. این کار اعتماد به نفس شما را در برنامه نویسی بالا برده و مهارت‌های شما را کامل می‌کند.

شروع به اپلیکیشن سازی کنید

تنها یادگیری مفاهیم نظری جاوا شما را به یک متخصص برنامه نویسی تبدیل نخواهد کرد؛ بلکه مبتدیان به کدنویسی احتیاج دارند تا تئوری‌های خود را عملی کنند. پس باید از دانش خود  استفاده کرده و شروع به نوشتن یک برنامه ساده کنید. چند تمرین منطقی در این زمینه شامل تعیین فاکتوریل یک عدد، ساخت سری فیبوناچی یا یافتن تمام اعداد اول بین 1 تا 1000 است

ارتقا برنامه آموزش جاوا خود به سطوح بالاتر

وقتی که تمرینات اولیه کدنویسی جاوا را انجام داده و راحت‌تر از این زبان استفاده می‌کنید، می‌توانید سطح بعدی را طی کرده و برنامه‌هایی ایجاد کنید که به سطوح پیشرفته برنامه نویسی جاوا نیاز دارند. ساخت هرم اعداد با هر اندازه بر اساس اندازه ورودی یا یک بازی 2 نفره مبتنی بر متن از تمرین‌های مناسب برای این دوره هستند.

یادگیری JSP

JSP یک API در چارچوب توسعه وب است که به ساده‌سازی رابط کاربری با برنامه‌های وب جاوا کمک می‌کند و می‌توان آن را با اجزای قابل‌استفاده مجدد در یک صفحه انجام داد. این ابزار به شما در کارهای جدید کمک کرده و برنامه نویسی جاوا را با چارچوب‌ها و تجهیزات اضافی ادغام می‌کند.

 

آموزش جاوا

به یادگیری ادامه داده و زیاد مطالعه کنید

اگر به دنبال برنامه نویسی جاوا برای مبتدیان هستید، نباید از آموزش جاوا دور شوید زیرا نیاز دارید دانسته‌های خود را به طور مرتب به روزرسانی کنید. همچنین سعی کنید که به طور مداوم در مورد موضوعات مختلف در جاوا مطالعه کرده تا مهارت‌های خود را بهتر و بهترکنید.

سخن پایانی

بیشتر سازندگان برنامه‌های محبوب اندرویدی از زبان جاوا برای برنامه نویسی استفاده کرده‌اند؛ بنابراین کاربرد جاوا زیاد است و یادگیری آن می‌تواند به شما برای داشتن یک آینده درخشان کمک کند. پس بهتر است وقت را از دست نداده و آموزش گام به گام جاوا را از همین امروز آغاز کنید. مکتب خونه یکی از بهترین پلتفرم‌های یادگیری جاوا است که ویدیوهایی را از بهترین اساتید ایران در اختیار شما قرار می‌دهد.

ارسال پاسخ

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.