0917-062-0010

مشاوره رایگان

9 صبح تا 9 شب

شنبه تا پنجشنبه

images 1714479924 6630e3346a012

سفری رویایی در دل طبیعت بکر شمال ایران را تصور کنید؛ طبیعتی که دارای جنگل‌های انبوه با کوه‌های سربه‌فلک کشیده و رودخانه‌های خروشان است. سوادکوه به‌عنوان نگین سرسبز مازندران می‌تواند سفری خاطره‌انگیز را برایتان رقم زند. سفر به سوادکوه از طریق خرید بلیط قطار سوادکوه در زمان پیش فروش بلیط قطار یا دیگر وسایل نقلیه تجربه‌ای لذت‌بخش از سفر به شمال را فراهم می‌کند.

جنگل لفور از جاذبه‌ های زیبای سوادکوه

اولین جاذبه زیبای سوادکوه جنگل لفور است. جنگل لفور مانند تابلویی است که‌ طبیعت بکر و سرسبز شمال روی آن به‌تصویر کشیده است؛ در این تابلو انبوهی از درختان راش، توسکا و گونه‌های گیاهی متنوع مشاهده می‌شود.

انبوه درختان در جنگل لفور گویی فرش سبزی را زیر پای شما پهن می‌کند که با قدم‌زدن روی این فرش سبز حسی از آرامش و لطافت به ‌شما القا می‌شود.

در جنگل زیبای لفور درختان سربه‌فلک‌کشیده سایه‌بانی خنک و دل‌چسب را برایتان ایجاد می‌کنند. منظره دلفریب تابش نور خورشید از میان برگ‌ها به‌همراه نغمه دل‌نشین آواز پرندگان منجر به انتقال آرامش به افراد حاضر در جنگل می‌شود.

جنگل لفور تنها یک جنگل نیست، بلکه دنیایی شگفت‌انگیز از هوای پاک به‌همراه آبشارهای زیبا و گیاهان دارویی معطر است. جنگل‌نوردی و کمپینگ در این جنگل زیبا منجر به تنفس هوایی پاک و رهایی از استرس می‌شود.

دریاچه لفور

دریاچه لفور از دیگر جاذبه‌های زیبای سوادکوه است که در جنگل لفور واقع شده و دارای آرامش مطلق است. تهیه بلیط قطار سوادکوه یا اتوبوس و روش‌های دیگر می‌تواند اقدامی مناسب برای بازدید از دریاچه لفور باشد. تفریحات دریاچه لفور که می‌توانند هیجان‌انگیز بوده و منجر به آرامش روح شما شوند، عبارت‌اند از:

  • قایق‌سواری: در دریاچه لفور امکان قایق‌سواری برای گردشگران فراهم است که منجر به تجربه بی‌نظیری می‌شود.

  • ماهیگیری: ماهیگیری در کنار دریاچه لفور بسیار لذت‌بخش است.

  • قدم‌‌زدن کنار دریاچه: قدم‌زدن در کنار دریاچه لفور به‌همراه تماشای مناظر طبیعی منجر به رهایی از استرس و اضطراب و القای احساسات مثبت به شما می‌شود.

images 1714479972 6630e364deb79

پل ورسک

پل ورسک از بلندترین پل‌های آجری جهان و از جاذبه‌های زیبای سوادکوه به‌شمار می‌رود. موقعیت مکانی پل ورسک به‌گونه‌ای است که همراه با تماشای این پل تاریخی و عظیم می‌توان از جذابیت مناظر کوهستانی نیز برخوردار شد؛ بنابراین اگر قصد مشاهده شاهکاری زیبا و عکاسی و ثبت خاطرات در کنار تفریح را دارید، تماشای پل ورسک را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

روستای آلاشت

روستای آلاشت به‌عنوان روستایی ییلاقی با آب‌و‌هوایی خنک و دل‌چسب به‌عنوان زادگاه نیما یوشیج، شاعر نوپرداز ایرانی و جاذبه‌ای تفریحی شهرت دارد.

کوچه‌پس‌کوچه‌های روستای آلاشت به‌صورت سنگ‌فرش بوده و خانه‌های روستایی آن دارای سقف‌های شیروانی هستند که حسی از نوستالژی و آرامش را برایتان به‌ارمغان می‌آورد؛ به‌علاوه، وجود مناظر کوهستانی و دره‌های سرسبز در اطراف روستا به‌همراه صدای آواز پرندگان و نغمه‌ دل‌نشین رودخانه، سمفونی زیبایی از طبیعت را به گوش‌تان می‌رساند؛ بنابراین آلاشت تنها یک روستا نیست، بلکه دنیایی از شگفتی‌ و زیبایی است. از دیگر زیبایی‌های روستای آلاشت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. خانه نیما یوشیج: این خانه به‌عنوان موزه‌ای پر از خاطره و شعر محسوب می‌شود که باعث می‌شود به سفری در دنیای این شاعر بزرگ بروید.

  2. غذاهای محلی آلاشت: غذاهای محلی آلاشت طعم و عطری بی‌نظیر دارند.

  3. مردم خون‌گرم و مهمان‌نواز آلاشت: مردم روستای آلاشت حس صمیمیت و دوستی را برای شما به‌ارمغان می‌آورند.

images 1714479972 6630e364e330e

سد لفور

سد لفور در کنار جنگل لفور واقع شده است که منظره‌ای زیبا با لحظات خاطره‌انگیزی را برایتان رقم می‌زند.

سد لفور سرشار از آرامش مطلق است و تنها صدایی که اطراف آن به‌گوش می‌رسد، نغمه‌ی دل‌نشین طبیعت است؛ به‌علاوه جنگل انبوهی که در اطراف سد قرار دارد، حسی از امنیت و آرامش را به شما القا می‌کند.

بسیاری از گردشگران علاقه زیادی به تماشای غروب آفتاب در کنار سد لفور دارند و قایق‌سواری در این سد را لذتی وصف‌ناپذیر می‌دانند؛ این گردشگران پس از تهیه بلیط قطار سوادکوه به سد لفور رسیده و تجربه بی‌نظیری از بازدید آن کسب می‌کنند.

آبشار گزو سوادکوه

آبشار گزو در دل جنگل لفور واقع شده است؛ این آبشار مرتفع و خروشان با صدای دل‌نشین خود هر رهگذری را مجذوب خود می‌کند.

نغمه دل‌نشین صدای خروش آبشار منجر به آرامش شما می‌شود و هوای خنک و دل‌چسب جنگل حس طراوت و شادابی را به شما هدیه می‌دهد.

اگر به‌دنبال تفریح همراه با آرامش هستید، آبشار گزو تجربه لذت‌بخشی را برایتان فراهم می‌کند؛ پیاده‌روی در جنگل و تماشای آبشار منجر به لذتی وصف‌ناپذیر از سفر به سوادکوه می‌شود؛ به‌علاوه، اگر قصد دارید در لوکیشنی زیبای مشغول عکاسی و ثبت خاطرات شوید، آبشار گزو بهترین گزینه است.

غار زنگیان سوادکوه

در دل کوه‌های سوادکوه غار زنگیان با قندیل‌های آویزان و حوضچه‌های آب به‌عنوان یکی از زیباترین غارهای ایران شناخته می‌شود. جاذبه‌های این غار زیبا به شرح زیر هستند:

  • قندیل‌های آویزان از سقف غار: این قندیل‌ها مانند چراغ‌های کریستال باعث روشنایی فضای غار می‌شوند.

  • حوضچه‌های آب زلال و صاف: این حوضچه‌ها انعکاسی زیبا از سقف غار را به نمایش می‌گذارند.

  • صدای چکیدن آب از قندیل‌ها: نغمه‌ چکیدن آب از قندیل‌ها، آرامشی عمیق را به شما هدیه می‌دهد.

کاوش در غار و کشف رمز و رازهای آن باعث می‌شود که تجربه‌ای هیجان‌انگیز و ماجراجویانه را کسب کنید؛ به‌علاوه، در کنار تفریح و تماشا می‌توانید از مناظر داخل غار عکاسی کنید. هنگام سفر به غار زنگیان توصیه می‌شود نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • از تجهیزات مناسب غارنوردی استفاده کنید.

  • از همراه داشتن راهنمای مجرب غارنوردی غافل نشوید.

  • در حفظ و نگه‌داری از زیبایی‌های غار کوشا باشید.

خرید بلیط قطار برای سفر به جاذبه های طبیعی سوادکوه از فلای تودی

سفر به سوادکوه و بازدید از جاذبه‌های طبیعی آن مانند جنگل لفور، دریاچه لفور، پل ورسک، روستای آلاشت و غار زنگیان، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود.

سفر به سوادکوه با استفاده از تهیه بلیط در زمان پیش فروش قطار روشی امن و راحت محسوب می‌شود. خرید بلیط قطار سوادکوه با فلای تودی به‌سادگی برای گردشگران فراهم شده است.

فلای تودی سامانه جامع خدمات سفر، با ارائه خدمات متنوع مانند رزرو اینترنتی بلیط قطار، بلیط هواپیما رزرو هتل، بلیط اتوبوس، پشتیبانی 24 ساعته و… سفری آسان و لذت‌بخش را برای شما رقم خواهد زد؛ همچنین فلای تودی پیش فروش قطار تمام مسیرها و شرکت‌های ریلی را به شما ارائه می‌دهد. با فلای تودی می‌توانید سفر خود را به سوادکوه برنامه‌ریزی کنید و از طبیعت و جاذبه‌های گردشگری این منطقه لذت ببرید.

ارسال پاسخ

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.