0917-062-0010

مشاوره رایگان

9 صبح تا 9 شب

شنبه تا پنجشنبه

آموزش ثبت دامنه فارسی

همان طور که می‌دانید به صورت معمول سایت های ما به  فارسی پباده سازی و در دسترس قرار میگیرند و مطرح ترین کاربر مقصود ما نیز فارسی زبانان می باشند. به همین عامل نیز نیاز میباشد قوانینی را برای این اشخاص آماده کرد تا بتوانند در ریلکس ترین وضعیت ممکن به تارنما شما دسترسی پیدا نمایند. یکی موضوعاتی که دراین مورد برای اشخاص به ویژه آن مجموعه از اشخاصی که به زبان انگلیسی اشراف ندارند، می‌تواند خلل ساز باشد این میباشد که دنیای وب بر بستر زبانانگلیسی که زبان قانونی عالم بشمار می رود، مبنا گذاری شد‌ه‌است. در فیض کاوش یک اسم دامنه به زبان انگلیسی میتواند برای این گروه از اشخاص عمل دشواری باشد. در همین راستا قابلیتی تعریف و تمجید گردیده و به اشخاص این قابلیت را می‌دهد تا اسم دامنه خویش را به طور فارسی تصویب نمایند تا یوزرها بتوانند حتی با کاوش اسم دامنه به طور فارسی نیز به آن دسترسی پیدا نمایند. در واقع با استعمال از امکان تصویب دامنه به فارسی دیگر خاطر شما ازین بابت سهل شود و حتی در حالتی که مخاطبین شما اسم دامنه ای که برای اینترنت سایتتان گزینش نموده اید را به زبانفارسی کاوش نمایند نیز به راحتی به آن دسترسی پیدا خواهند کرد. همینطور می‌توانید این دامنه را روی هاست خویش تصویب فرمائید. در‌این نوشته ی علمی از تم آف قصد داریم به شما بگوییم که دامنه فارسی چه میباشد و چه‌طور میتوانید در راستای تصویب دامنه فارسی مبادرت فرمایید. پس تا انتهای این نوشته‌ی‌علمی و فراگیری تصویب دامنه فارسی با ما یاروهمدم باشید.

 

امکان ثبت دامنه فارسی چه می‌باشد؟

 

IDN مخفف عبارت انگلیسی International Domain Name و به‌این مفهوم میباشد که شما میتوانید اسم دامنه خویش را به یک یا این که یک سری زبانمستقر غیر از زبان انگلیسی که تحت عنوان زبان قانونی در لحاظ گرفته گردیده است مثل زبان فارسی بازگردانی و تصویب نمائید. بنابراین در صورتی اسم دامنه انتخابی شما به وسیله مخاطبینتان به زبان فارسی کاوش شود نیز قابلیت دسترسی به وبسایت شما برای آن ها مهیا میباشد. این فرمان سبب ساز میشود تا دیگر محصور به زبان انگلیسی نباشید و خیر فقط اینترنت سایتتان بلکه حتی اسم دامنه ای که تصویب نموده اید نیز با زبان مادریتان در دسترس باشد.
در واقع این واقعیت وجود دارااست که فعلا دنیای اینترنت بر شالوده زبانانگلیسی اساس گذاری گردیده است ولی زبانانگلیسی، زبانمادری فقط 10% از عموم دنیا میباشد و تعداد متعددی از عموم عالم از زبانهای دیگر استعمال می نمایند. این زمینه وقتی اهمیت خویش را نماد میدهد که شما بخواهید تحت عنوان شخصی که با زبان انگلیسی شناخت ندارد پیرو یک سایت خاص بگردید و راهکاری که برای شما مشخص و معلوم گردیده‌است، تایپ کردن نشانی سایت متبوع به زبان انگلیسی میباشد. در همین راستا قابلیت و امکان استعمال از IDN ها برای زبان های متعدد مثلا زبانفارسی آماده شد‌ه‌است. بنابراین یوزرها می‌توانند با تایپ طومار دامنه به طور فارسی به راحتی به آن دسترسی پیدا نمایند.

بسیار جذاب میباشد بدانید که می‌توانید اسم دامنه خویش را به طور فارسی نیز خریداری نموده و آن را روی دامنه اساسی خویش پارک فرمایید. به‌این شکل وبسایت شما چه با دامنه فارسی و چه با دامنه انگلیسی در دسترس خواهد بود.

روش تصویب دامین به زبان فارسی

اکنون قابلیت تصویب دامین به زبان فارسی با پسوندهای گوناگون مهیا گردیده است و شما می‌توانید از این قابلیت و امکان برای تارنما خویش استعمال فرمایید. ولی موضوعی که وجود دارااست این میباشد که شما بایستی در‌این راستا مسیر مشخصی را دنبال فرمایید که درپی به طور مرحله به مرحله به آن اشاره خوا‌هیم کرد.

در او‌لین قدم از مسیر تصویب دامنه فارسی شما می بایست با به کارگیری از ابزارهای آنلاین ارائه گردیده که پیرو به یکی مطرح ترین آن‌ها اشاره خوا هیم کرد، در قضیه تبدیل دامنه فارسی مبادرت کرده و اسم دامنه خویش را به یک Punycode بازگردانی فرمائید. در حیث داشته باشید که Punycode ترکیبی از کدهایی میباشد که به وسیله ASCII برای هر کدام از حروف الفبا، کاراکترها و اعداد زبان های متعدد تعریف و تمجید شد‌ه‌است. ASCII مخفف کد استاندارد ایالات متحده برای تبادل داده ها میباشد و کد گذاری ها با اعتنا آن شکل میگیرد.

عبارتی که تحت عنوان اسم دامنه خویش گزینش نموده اید را در ابزارهای آنلاین جانور وارد میکنید، یک پونیکد که از کاراکترهای رمز گذاری گردیده تعریف و تمجید گردیده درست شده میباشد، در چنگ شما قرار می‌گیرد. برای مثال دامنه فارسی تم آف به طور کد xn-- -ymcbb3c7exal61j ارائه می گردد.

برای تبدیل دامنه فارسی به دامنه قابل از این ابزار آنلاین زیر کمک بگیرید.

ثبت دامنه فارسی

بعد از ورود به ابزار آنلاین معرفی گردیده، بایستی اسم دامنه فارسی آیتم نظرتان را در جعبه سمت چپ ابزار یعنی بخش Text وارد فرمائید. بعد روی دکمه convert to Punycode کلیک نمایید. هم اکنون کد به دست آمده را اسکن فرمایید.
بعداز اینکه پونیکد دلخواه خویش را اخذ کردید، برای اینکه از درست بودن کد نیز میتوانید کد را در جعبه Punycode قرار دهید و آن را به وضعیت Text برگردانید تا مطمئن گردید که دقیقاً عبارت مدنظرتان کد گذاری شد‌ه‌است.
بعداز اینکه اسم دامنه فارسی خویش را به اکنون رمزنگاری گردیده درآوردید، فرصت آن میرسد تا Punycode ارائه گردیده را اسکن کرده و برای تصویب آن، از روش یکی شرکتهای ارائه دهنده سرویس ها خرید اسم دامنه مبادرت فرمائید. بنابراین شما می‌توانید به مکان تصویب دامنه با حروف انگلیسی، دامنه خویش را به طور Punycode تصویب نمائید.

در‌این نوشته‌ی علمی از تم آف سعی ما بر این بوده می‌باشد تا شما را با مضمون‌ دامین به لهجه فارسی آشنا کرده و همچنین نحوه ثبت دامنه فارسی را به صورت گام به گام به شما آموزش دهیم. با استفاده از این امکان شما میتوانید به راحتی نام دامنه فارسی را نیز برای وبسایت خود ثبت فرمائید و آن مجموعه از مخاطبینی که آدرس تارنما شما را به صورت فارسی جستجو می کنند را از دست ندهید. برهمین پایه ابزار تبدیل دامنه فارسی به کد را پیشنهاد دادیم که روند عمل را برای شما تسهیل خواهد نمود. در صورت داشته هرگونه سوال یا وجود هر نوع ابهامی در مورد مطالب ذکر شده در این فراگیری می توانید از طریق بخش طریقه های همین نوشته‌ی‌علمی با ما همراه باشید.

 

ارسال پاسخ

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.