0917-062-0010

مشاوره رایگان

9 صبح تا 9 شب

شنبه تا پنجشنبه

d28a9bd9 397f 48e6 ac8d 713e40222d5f

در عصر تکنولوژی مشاغلی که فعالیت خود را در فضای اینترنت آغاز نکرده ‌اند محکوم به شکست خواهند بود. امروزه مردم بسیاری از فعالیت ‌های روزمره خود را از طریق گوشی تلفن همراه و یا لپ ‌تاپ انجام می ‌دهند و تمایلی ندارند که برای انجام دادن یک کار ساده زمان و هزینه زیادی صرف کنند. به همین دلیل بازار خرید و فروش اینترنتی بسیار رونق گرفته است. اگر شما در بازار سنتی یک فروشنده محسوب می ‌شوید، برای اینکه بتوانید عملکرد بهتری داشته و به سودآوری برسید، لازم است تا کسب و کار خود را به فضای اینترنت وارد کنید. قطعاً با داشتن یک فروشگاه اینترنتی می ‌توانید مشتریان بیشتری به سمت محصولات و خدماتتان جذب کرده و اعتبار برند خود را افزایش دهید. در این مطلب قصد داریم در رابطه با اهمیت طراحی سایت فروشگاهی و مزایای آن صحبت کنیم.

 

سایت فروشگاهی چیست؟

وب سایت های فروشگاهی در واقع مراکز فروش آنلاینی هستند که می توان از طریق آن ها انواعی از کالاها و خدمات را در بستر اینترنت به مشتریان ارائه کرد. از انواع فروشگاه اینترنتی می توان به فروشگاه عینک ، پوشاک، کیف، کفش، لوازم ترئینی، اسباب بازی و… اشاره کرد. از طریق این سایت ها تمامی مراحل بررسی محصولات، مقایسه کالاها، ثبت سفارش و پرداخت به صورت کاملا آنلاین و اینترنتی انجام می شوند.

سایت در واقع ویترینی از کسب و کار شما در فضای مجازی است که می تواند به شما کمک کند تا در یک بستر بزرگ تر فعالیت کرده و خدماتتان را به مشتریان بیشتری ارائه کنید. اما سوالی که ممکن است برای برخی افراد به وجود آید این است که اهمیت طراحی سایت فروشگاهی چیست و چه لزومی دارد که یک کسب و کار پویا و مطرح در بازار اقدام به راه اندازی چنین سایتی کند؟ با داشتن سایت فروشگاهی می توانید از امتیازات زیادی بهره مند شوید که در بخش های آتی با این مزایا آشنا خواهیم شد.

اهمیت طراحی سایت فروشگاهی

یکی از دلایلی که باعث می شود به داشتن سایت فروشگاهی اصرار ورزیم، این است که امروزه تکنولوژی به شکل گسترده ای در زندگی و کسب و کار ما نفوذ کرده و زندگی بدون استفاده از اینترنت به سختی ممکن خواهد بود. بسیاری از ارتباطات انسانی و تجاری در بستر اینترنت و به کمک گوشی موبایل، تبلت و لپ تاپ انجام می شوند. افراد برای انجام امور روزانه خود از قبیل پرداخت قبوض، خرید کالا، پیدا کردن بهترین رستوران ها، فروشگاه ها و… از اینترنت کمک می گیرند و از این طریق در زمان خود نیز صرفه جویی می کنند.

حال تصور کنید شما صاحب یک فروشگاه هستید که در آن محصول خاصی را به مشتریان ارائه می کنید. در صورتی که تصمیم داشته باشید همچنان به صورت سنتی و از طریق بازار حضوری به مشتریان خدمات رسانی کنید، احتمالا دیری نخواهد گذشت که کسب و کار شما کساد شده و یا حداقل رونقی که باید داشته باشد را از دست خواهد داد. اینجاست که می توان به اهمیت داشتن یک سایت فروشگاهی به خوبی پی برد.

این روزها اولین اولویت افراد در خرید محصول یا کالایی خاص، مراجعه به فروشگاه های آنلاین است. آن ها در بازار آنلاین به دنبال محصول خود می گردند و البته که سریع تر و راحت تر خرید خود را انجام می دهند. بنابراین اگر شما اقدام به طراحی و راه اندازی یک سایت فروشگاهی کنید، می توانید مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب کرده و خدماتتان را در اختیار آن ها قرار دهید. اینگونه شانس فروش شما بیشتر خواهد شد و همچنان در دایره رقابت ماندگار خواهید بود.

مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی تخصصی

از مهم ترین مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی تخصصی عبارتند از:

دسترسی به مشتریان بیشتر

آنلاین شاپ ها یا همان فروشگاه های اینترنتی در بستری فعالیت می کنند که می توانند خدمات خود را در مقیاسی وسیع تر و برای تعداد مشتریان بیشتری به نمایش بگذارند. در واقع شما با داشتن سایت فروشگاهی برای فروش محصولات خود با محدودیت زمانی و مکانی روبرو نخواهید بود و می توانید در هر ساعت از شبانه روز به مشتریانتان خدمات رسانی کنید. در دسترس بودن سایت فروشگاهی در هر نقطه از دنیا باعث جذب بیشتر مشتری می شود.

بازاریابی راحت و آسان

با گستردگی اینترنت، بازاریابی آنلاین جایگزین بازاریابی سنتی شده است. بازاریابی در فضای اینترنت به مراتب آسان تر، راحت تر و مقرون به صرفه تر از بازاریابی به روش سنتی است. علاوه بر این، از آن جایی که کاربران ساعات زیادی از روز را در فضای اینترنت سپری می کنند، شانس دیده شدن و افزایش بازدهی تبلیغات شما بیشتر خواهد بود که این موضوع قطعا در افزایش اعتبار و رونق کسب و کارتان تاثیر زیادی خواهد داشت.

پیشی گرفتن از رقبا

داشتن یک فروشگاه اینترنتی تخصصی که تمامی اصول سئو در آن رعایت شده باشد می تواند شما را متمایز و برتر از رقبایتان کند. اگر فروشگاه شما به رتبه های برتر گوگل دست پیدا کند، آمار بازدید از سایت و درصد فروش شما بالاتر خواهد رفت و می توانید به سادگی به درآمد بالایی برسید.

صرفه جویی در هزینه ها

البته که در ابتدای راه برای طراحی و راه اندازی سایت نیاز به هزینه کردن برای خرید هاست، دامنه، برنامه نویس و طراح سایت دارید. اما در روند کار متوجه خواهید شد که هزینه صرف شده برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی تخصصی، به مراتب کمتر از پرداخت اجاره مغازه، هزینه قبوض و امثال آن است.

طراحی اختصاصی سایت چیست؟

فروشگاه های اینترنتی می توانند به صورت تخصصی و یا از طریق سیستم های مدیریت محتوای وردپرس طراحی و راه اندازی شوند. در این بخش به چگونگی طراحی سایت اختصاصی و ویژگی های آن می پردازیم. در طراحی اختصاصی، سایت باید از صفر کد نویسی شود. در واقع تمامی بخش های سایت به صورت کاملا تخصصی برنامه نویسی می شوند. این کار نیز تنها از عهده افرادی برمی آید که در زمینه کد نویسی از دانش و مهارت بالایی برخوردار باشند.

هر چند که برای طراحی و راه اندازی سایت های اختصاصی به زمان زیادی نیاز است. اما در صورتی که این سایت ها توسط افراد باتجربه طراحی شوند، می توانند در مقایسه با سایت های وردپرسی عملکرد بهتری داشته باشند. از مهم ترین نکاتی که سبب برتری و تمایز این سایت ها می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این سایت ها کاملا شخصی سازی شده طراحی می شوند. یعنی هیچ سایت دیگری مشابه این سایت ها وجود نخواهد داشت و این می تواند یک وبسایت فروشگاهی را از دیگر سایت ها متمایز کند.
  • این سایت ها در برابر بدافزارها و مشکلاتی از قبیل هک شدن امنیت بالایی دارند.
  • امکان ارتقا و گسترش امکانات و قابلیت های سایت به راحتی وجود دارد.
  • کارایی و بازدهی آن ها بسیار بالاست و مهم نیست که تعداد کاربران و مخاطبان آن ها چقدر باشد.
  • طراحی سایت اختصاصی به دلیل امکانات فراوانی که دارد، بهترین گزینه برای سایت های فروشگاهی است.
  • این سایت ها قابلیت ریسپانسیو داشته و می توان به این شکل وبسایت فروشگاهی را در هر پلتفرمی به نمایش درآورد.

55692692 8146 4cf9 9985 6ab17f8222db

یک مثال موفق از فروشگاه آنلاین تخصصی

با اینکه سایت های فروشگاهی می توانند فرایند خرید و فروش را بسیار آسان و راحت کنند، اما باید به این موضوع توجه داشت که هر سایت فروشگاهی از اعتبار کافی برخوردار نیست. شناخت سایت های معتبر و مطمئن باعث جلب اعتماد بیشتر مشتریان شده و به آن ها کمک می کند تا محصولات موردنیاز خود را با خیالی آسوده ثبت سفارش کنند.

در فضای اینترنت، وبسایت های متعددی وجود دارند که کاملا شناخته شده هستند و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به مشتریان ارائه می کنند. یکی از این سایت ها، سایت ستیا است که به عنوان بهترین سایت فروش عینک ، معرفی شده است. این سایت محصولات خود را به صورت کاملا دسته بندی شده در اختیار مخاطبان قرار می دهد. عوامل زیادی هستند که باعث شده اند این سایت به یکی از موفق ترین فروشگاه های آنلاین تخصصی تبدیل شود. از جمله این عوامل می توان به چند نمونه زیر اشاره کرد:

  • تنوع بالای محصولات و عینک های طبی و آفتابی
  • راهنمایی خرید محصول مناسب به کمک هوش مصنوعی
  • ارائه کالاهای کاملا با کیفیت
  • در نظر گرفتن قیمت مناسب با توجه به کیفیت و کارایی محصولات
  • در دسترس بودن و حضور تیم پشتیبانی حرفه ای
  • ارائه اطلاعات کامل در خصوص هر محصول (ابعاد و اندازه، وزن، رنگ بندی، کیفیت و …)
  • امکان ارائه مشاوره خرید به افرادی که تمایل دارند در پروسه انتخاب محصول راهنمایی شوند.
  • قابلیت جستجوی پیشرفته در سایت
  • امکان فیلتر کردن محصولات برای دسترسی سریع تر به کالای موردنظر
  • برقراری ارتباط با مشتریان از طریق ایمیل و پیامک جهت اطلاع رسانی درخصوص تخفیفات سایت
  • دارای نشان و نماد اعتبار
  • امکان مرجوعی کالا

 

ارسال پاسخ

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.