0917-062-0010

مشاوره رایگان

9 صبح تا 9 شب

شنبه تا پنجشنبه

632600c2 ee99 47ac 95d8 a561910f0834

در زمانی ایجاد می شود که غده تیروئید فرد نتواند هورمون مورد نیاز بدن را بسازد ، تیروئید کم کار باعث می شود تا وضعیتی برای بیمار به وجود بیاید که طی آن برخی از فعالیت‌ های بدن تحت تاثیر قرار بگیرند ، از علائم بیماری کم کاری تیروئید می توان به خستگی ، افسردگی و افزایش وزن اشاره کرد .

تیروئید کم کار در اغلب موارد با کمک داروهای هورمونی و دریافت هورمون ‌هایی که تیروئید قادر به تولید آنها نیست کنترل می شود ، اگر چه این یک نوع درمان نیست ولی می تواند کنترل خوبی بر روی شرایط باشد ، اگر دچار کم کاری تیروئید هستید و یا به دنبال جواب ، برای سوال چرا تیروئید کم کار میشود ؟ هستید ، این متن برای شماست تا اطلاعات مورد نیازتان را در این مورد کسب کنید .

با خدمات آزمایش در منزل از وضعیت و سلامتی بدن خود آگاه شوید و از بیماری ها جلو تر بمانید .

 

 کم‌ کاری تیروئید چیست ؟

کم کاری تیروئید (تیروئید کم کار) ،  شرایطی است که در آن غده تیروئید فرد به اندازه کافی هورمون های حیاتی خاص را تولید نمی‌ کند . کم‌ کاری تیروئید ممکن است در مراحل اولیه علائم قابل توجهی ایجاد نکند. با گذشت زمان ، کم‌ کاری تیروئید درمان نشده ، میتواند باعث تعدادی از مشکلات سلامتی مانند چاقی ، درد مفاصل ، ناباروری و بیماری قلبی شود. تست‌ های دقیق عملکرد تیروئید برای تشخیص کم‌ کاری تیروئید در دسترس هستند . درمان با هورمون تیروئید مصنوعی معمولاً زمانی ساده ، ایمن و مؤثر است که فرد و پزشکش دوز مناسب را برای او پیدا کند .

اگر نیاز به خدمات سونوگرافی داشتید کلیک کنید : سونوگرافی در منزل

تیروئید کم کار چه علائمی دارد ؟

علائم و نشانه های کم کاری تیروئید بسته به شدت کمبود هورمون متفاوت است. مشکلات به کندی و اغلب در طی چند سال ایجاد می شوند .

در ابتدا ممکن است به سختی متوجه علائم کم کاری تیروئید ، مانند خستگی و افزایش وزن شوید . یا ممکن است آنها را به سادگی به افزایش سن نسبت دهید. اما از آنجایی که متابولیسم شما به کندی ادامه می دهد ، ممکن است مشکلات آشکارتری ایجاد کنید .

اگر برای بهبود بیماری تیروئید نیاز به پزشک داشتید : ویزیت پزشک در منزل

علائم بارز کم کاری تیروئید عبارتند از :

خستگی

افزایش وزن

یبوست

سردی دست و پا

ناتوانی در بارداری

افسردگی

خستگی

ضعف عضلات

ریزش مو

قاعدگی نامنظم

علل کم کاری تیروئید چیست ؟

علل مختلفی می توانند باعث کم کاری تیروئید شوند ، از جمله این علائم عبارتند از :

کمبود ید : ید یک ماده معدنی ضروری برای تولید هورمون های تیروئید است. کمبود ید می تواند باعث کم کاری تیروئید شود .

جراحی تیروئید : جراحی تیروئید برای درمان انواع خاصی از سرطان تیروئید یا بیماری گریوز انجام می شود .

رادیوتراپی تیروئید : پرتودرمانی تیروئید برای درمان سرطان تیروئید یا سایر بیماری های سر و گردن استفاده می شود .

آتش زدگی تیروئید : این یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به غده تیروئید حمله می کند و باعث التهاب و آسیب به آن می شود .

مصرف برخی داروها : برخی از داروها ، مانند لیتیوم و ایمونوگلوبولین وریدی ، می توانند باعث کم کاری تیروئید شوند .

a065acbb 874a 44d8 948b 7aeff8b97e1a

 کم کاری تیروئید چگونه درمان می شود ؟

درمان کم کاری تیروئید با مصرف داروهای جایگزین هورمون تیروئید انجام می شود . این داروها به بدن شما کمک می کنند تا مقدار هورمون تیروئید مورد نیاز خود را دریافت کند .

داروهای جایگزین هورمون تیروئید معمولاً به صورت قرص خوراکی مصرف می شوند . دوز داروی مورد نیاز شما به شدت کم کاری تیروئید شما بستگی دارد . با درمان مناسب ، اکثر افراد مبتلا به کم کاری تیروئید می توانند زندگی سالم و فعالی داشته باشند .

ارسال پاسخ

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.