0917-062-0010

مشاوره رایگان

9 صبح تا 9 شب

شنبه تا پنجشنبه

ویزای کار imp کانادا چیست؟

ویزای کار imp کانادا چیست؟

ویزای کانادا و اقامت دائم کانادا را می توان با روش های مختلف اخذ نمود. هر فردی ممکن است برای پیشرفت و استقلال مالی خود به فکر مهاجرت به کشورهای خارجی باشد. کشور کانادا یکی از کشورهایی است که همه ساله از مهاجران و اتباع خارجی استقبال می کند. از عمده ترین روش ها برای مهاجرت اخذ ویزای کانادا و اخذ ویزای تحصیلی و اخذ ویزای کار است.

به برنامه جابجایی بین المللی به اختصار imp می گویند. واژه imp مخفف international mobility program است. کارفرمایان کانادایی با این برنامه می توانند بر حسب رزومه و ویزای کار موقت از متقاضیان کار مهاجرت عده ای را به استخدام در آورند. این نوع ویزای کار تحت عنوان منفعت عمده شناخته می شود.

ویزای کار imp کانادا چیست؟
ویزای کار imp کانادا چیست؟

ویزای imp کانادا چیست؟

برنامه جابجایی بین المملی بازه گسترده ای است که دارای زیر مجموعه های بیشماری است. یکی از این زیر مجموعه ها imp  است. ویزای imp به آن دسته از متقاضیانی تعلق میگیرد که به دولت کانادا ثابت کنند که برای این کشور منفعت اقتصادی و فرهنگی و یا اجتماعی دارند.

ویزای کار imp کانادا به دو دسته ورک پرمیت و اوپن ورک پرمیت تقسیم می شود. تفاوت عمده میان این دو نوع ویزای کار در این است که معمولا ورک پرمیت بایستی کارفرما پیشنهاد کار بدهد. این در حالی است که اوپن ورک پرمیت برای صدور احتیاجی به جاب آفر کارفرما ندارد. همچنین از عمده شباهت های این دو ویزای کار می توان به این نکته اشاره کرد که هیچکدام به تاییدیه Lmip احتیاج ندارند.

 

مزیت های ویزای کار imp در چیست؟

از مزیت های این نوع ویزای کار این است که نیاز به مجوز Lmip ندارد و مراحل  پروسه ویزای کار در اسرع وقت به پایان می رسد. ویزای کار با برنامه Globel Skill Sterategy توسط این نوع ویزا بسیار سریع تر صادر می شود.

پس از دریافت ویزای کار imp می توان برای اخذ ویزای کانادا اقدام نمود. در این نوع ویزا امکان مهاجرت افراد خانواده با متقاضی میسر می شود و افراد خانواده فرد می توانند برای اخذ ویزای کانادا اقدام کنند. اکر متقاضی دارای فرزندی زیر ۱۸ سال باشد، تحصیل در مدارس کشور کانادا به صورت رایگان است و تمام هزینه های تحصیلی فرزند بر عهده  کشور کانادا است.

ویزای کار imp کانادا چیست؟
ویزای کار imp کانادا چیست؟

مقایسه شرایط ویزای کار imp و ویزای کار tfwp

 نوع دیگری از ویزای کار وجود دارد که به ان برنامه موقت ویزای کار خارجی گفته می شود. این نوع ویزای کار در مقابل ویزای کار imp قرار دارد. در این ویزا هکانند ویرای کار imp  کارفرمایان می توانند از میان متقاضیان واجد شرایط نیروی مورد نیاز کسب و کار خود را استخدام کنند با این تفاوت که این نوع ویزای کار به تاییدیه Limp احتیاج دارد و دوره اخذ ویزای کار از طریق این روش طولانی تر خواهد بود. همچنین فضای کاری در ویزای کار imp محدود به یک کار فرما نیست. ویزای کار tfwp فضای کار یسته و محدود به یک کارفرما را دارد.

 

شرایط ویزای کار imp چیست؟

اخذ ویزای کار imp مستلزم شرایطی است که همه ی متقاضیان باید این شروط را رعایت کنند. برخی از مهمترین شرایط های برای اخذ ویزای کار imp کانادا به شرح زیر است:

افراد باید دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر باشند. افرادی که دارای حداقل مدرک یعنی دیپلم هستند مورد بررسی قرار میگیرند اما افراد با تحصیلات بالاتر در اولویت اخذ ویزای imp  قرار دارند.متقاضیان بایستی در آزمون آیلتس شرکت کرده و حداقل نمره ۵ را کسب کنند.

متقاضیان بایستی تمکن مالی خود را برای کشور کانادا به اثبات برسانند.

افرادی که دارای ویزای ویزیتوری کانادا هستند شانس بالایی در اخذ ویزای کار imp  را دارند و در اولویت انتخاب قرار میگیرند.

همچنین افراد باید از رزومه موفق کاری بهره مند باشند و سوء پیشینه نیز نداشته باشند.

 

مدارک عمومی لازم برای اخذ ویزای کار imp

برای اخذ ویزای کار imp مدارکی لازم است که جنبه عمومی دارد بدین معنا که همه متقاضیان باید این مدارک را در دست داشته باشند.

پاسپورت معتبر

شناسنامه

سند ازدواج در صورتیکه فرد متقاضی متاهل باشد

گواهی عدم سوء پیشینه

مدارک پزشکی جهت نشان دادن سلامتی روانی و جسمی

ریز نمرات و مدارک مربوط به دانشگاه و فارغ التحصیلی

گردش مالی و سندهای ملکی

مدارک شغلی

 

مانند دیگر راه های اخذ ویزا، ویزای کار imp نیز دارای مراحل خاص خود است. این مراحل می توانند بر حسب روش انتخابی در جزئیات و مراحل با هم تفاوت داشته باشند.

در حقیقت می توان اینطور بیان کرد: راهی که توسط شخص متقاضی انتخاب می شود، تعیین کننده مراحل اخذ ویزا و مهاجرت به روش imp است.

ویزای کار imp کانادا چیست؟
ویزای کار imp کانادا چیست؟

برای اطلاع از همه ی شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا و اخذ ویزای کار  imp  با مشاوران و وکلای مرکز مهاجرت کانادا در ارتباط باشید و با خیالی آسوده قدم در این راه بگذارید. این تیم همواره از صفر تا صد اخذ ویزای کانادا همراه با متقاضیان خود است و بستر مهاجرت را برای افراد هموار می کند.

 

ارسال پاسخ

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.