0917-062-0010

مشاوره رایگان

9 صبح تا 9 شب

شنبه تا پنجشنبه

wordpress

سال های زیادی افراد برای ساخت وبسایت‌های خود از کدنویسی‌های پیچیده استفاده می‌کردند و این ذهنیت را داشتند که طراحی و ساخت یک وبسایت یعنی کدنویسی از پایه. در واقع این تصور خیلی انسان را ناامید می‌کند و سدی جلوی راه پیشرفت می‌شود. اما با روی کار آمدن سیستم‌های مدیریت محتوا یا به اصطلاح CMS، کم کم تفکرات افراد تغییر کرد.
این سیستم‌های مدیریت محتوا با کمی اطلاعات می‌توانستند یک سایت را به صورت داینامیک و پویا ایجاد کنند. از جمله سیستم‌های مدیریت محتوای معروف جوملا، دیتالایف، دروپال، نیوک، پرستاشاپ، وردپرس و… است. از میان این‌ها وردپرس گزینه کامل‌تر و محبوب‌تری است. به همین دلیل می‌خواهیم بدانیم وردپرس چیست ؟ چگونه کار می‌کند و چه ویژگی‌هایی دارد.

وردپرس چیست؟

تمامی سیستم‌های مدیریت محتوا نکات مثبت و منفی را در دل خود دارند اما برای انتخاب، همیشه باید کمترین خطا را در نظر گرفت. برای همین ما نیز وردپرس را پذیرفتیم. وردپرس چیست ؟
وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند بر پایه پی‌اچ‌پی و پایگاه داده MySQL است. برای نصب وردپرس تنها نیازمند ۵ دقیقه وقت هستیم و پس از آن دیگر کار به اتمام می‌رسد و نوبت به تنظیمات ظاهری و تکمیل وبسایت است. وردپرس در جهان از محبوبیت خاصی برخوردار است و طبق آمار بدست آمده ۳۰ درصد از کل وبسایت‌های جهان برای ساخت وبسایت‌های خود از وردپرس استفاده می‌کنند. دوست دارید بدانید چگونه چنین چیزی ممکن است؟

دلایل محبوبیت سیستم مدیریت محتوای وردپرس در جهان

وردپرس

سیستم سایت‌ساز منعطف

دارای امکانات بی‌نظیر

کاملا رایگان

دارای قالب وردپرس بی‌نهایت در هر حوزه‌ای (شرکتی، فروشگاهی، خبری، وبلاگی و…)

دارای افزونه‌های نامحدود برای هر نوع فعالیتی

بروزرسانی‌های منظم

پشتیبانی به موقع و عالی با کمک انجمن‌های وردپرسی

وبسایت‌های معروفی که وردپرس را انتخاب کرده‌اند…

برای اینکه قدرت وردپرس را دست کم نگیرید باید به شما بگویم که بسیاری از وبسایت‌های معروف در جهان از این سیستم مدیریت محتوای حرفه‌ای استفاده می‌کنند.

شرکت مرسدس بنز برای وبسایت خود از وردپرس استفاده کرده است

شرکت بلک‌بری برای بخش بلاگ خود وردپرس را انتخاب کرده است

مجله خبری نیویورک تامز با وردپرس ساخته شده است

مرورگر موزیلا، وبسایت شرکتی خود را با وردپرس بنا کرده

سایت Sony music نیز با وردپرس پیاده‌سازی شده

وبسایت اتاق خبر فیسبوک با وردپرس طراحی شده

سایت پلی استیشن نیز با کمک وردپرس طراحی شده

شرکت سرمایه‌گذاری گوگل نیز برای وبسایت خود از وردپرس کمک گرفته

و بسیاری سایت‌های معروف دیگر که اگر بخواهیم معرفی کنیم، حوصله شما را سر می‌بریم. البته در ایران نیز بسیاری از وبسایت‌های خوب مانند ووکامرس فارسی، دیجیاتو، دیجی کالا مگ، افق نیوز، ایران استخدام و… از وردپرس برای ساخت وبسایت خود استفاده کرده‌اند.

افزونه وردپرس

افزونه وردپرس چیست؟ افزونه وردپرس همان ماژول‌ها و امکاناتی است که شما برای تکمیل وبسایت خود به آن نیازمندید. مثلا فرض کنید می‌خواهید فرم تماسی را در وبسایت خود راه اندازی کنید؛ این امکان با کمک افزونه وردپرس در اختیارتان قرار می‌گیرد. افزونه‌های این سیستم مدیریت محتوا نیز نامحدود هستند و شما می‌توانید نسخه اصلی را از مخزن وردپرس دانلود کنید.

پشتیبانی وردپرس

پشتیبانی وردپرس چیست ؟ وردپرس دارای انجمن‌ها و ایمیل‌هایی برای ارتباط با تیم قدرتمند وردپرس است. در صورت بروز هر گونه مشکل و سوال می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کرده تا پاسخ خود را دریافت کنید. تیم وردپرس همیشه در حال خدمت‌رسانی به افراد است.

یک دلیل کلیدی بر منحصر‌به فرد بودن وردپرس

 

وردپرس

 

دلیل منحصر به فرد بودن وردپرس چیست ؟ جالب است بدانید وردپرس خود به تنهایی برای ساخت وبسایت‌های شرکتی، خبری و وبلاگی گزینه عالی به حساب می‌آید اما برای ساخت فروشگاه اینترنتی شما نیاز به نصب یک سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی ندارید! بلکه با نصب یک افزونه حرفه‌ای وردپرس به نام ووکامرس می‌توانید در کنار سایت اصلی خود، فروشگاه اینترنتی نیز بسازید. این موضوع به مراتب محبوبیت وردپرس را نزد کاربران افزایش داده و موجب بالا رفتن آمار استفاده از این CMS شده است.

نصب و راه اندازی وردپرس

برای اینکه بتوانید وردپرس را نصب کنید لطفا آموزش وردپرس را به خوبی مطالعه کنید. کاری ندارد تنها با چند دقیقه وقت می‌توانید این عملیات را انجام دهید.

سازگاری وردپرس با سرورها

وردپرس معمولا بر روی تمامی سرورها جواب می‌دهد اما بهترین گزینه برای آن هاست لینکوسی است. (دایرکت ادمین و سی‌پنل)
همچنین چند مدتیست که سر و صدای هاست وردپرس بلند شده و افرادی را که از وبسایت‌های وردپرسی استفاده می‌کنند به سمت خود ترغیب می‌کند. درباره اینکه چیست و چه فوایدی دارد در یک مقاله کامل توضیح داده‌ایم که پیشنهاد می‌کنم حتما بخوانید.

وردپرس از نگاه موتورهای جستجو

گوگل و سایر موتورهای جستجو اعتماد عجیبی به وردپرس دارند. اما این اعتماد و محبوبیت از کجا می‌آید؟ تیم توسعه وردپرس در تمامی مراحل کدنویسی و ساخت هسته وردپرس، بهینه‌سازی را برای موتورهای جستجو در نظر گرفته و به آن پایبند بودند. به همین دلیل محبوبیت ویژه‌ای نزد موتورهای جستجو دارد. همچنین با داشتن افزونه قدرتمندی به اسم yoast seo می‌تواند به میزان زیادی محتوای موجود را بهینه کند.

چه کسانی از وردپرس استفاده می‌کنند؟

همه افراد می‌توانند برای ساخت وبسایت خود از وردپرس استفاده کنند. وبسایت‌های خبری، شرکتی، فروشگاهی، وبلاگی و… همه و همه امکان ساخته شدن با وردپرس را دارند.

قالب وردپرس

قالب وردپرس چیست ؟ قالب یا پوسته وردپرس دقیقا همان طرحی است که شما برای وبسایت خود انتخاب می‌کنید. یعنی نمای ظاهری سایت شما را تشکیل می‌دهد. شما قرار است کاری کنید تا سایتتان در چشم کاربر به عنوان یک نمونه عالی از هر نظر، باشد. این همان بخشی است که افراد طراح را درگیر خود می‌کند اما در وردپرس میلیون‌ها قالب در زمینه‌های مختلف به چشم می‌خورد که نسخه‌های استاندارد و بدون خطای آن در مخزن وردپرس موجود است. البته تمامی آن‌ها به زبان اصلی هستند اما امکان فارسی‌سازی و تبدیل به سایر زبان‌ها نیز برای آن وجود دارد. ما این کار را در تم آف برای شما انجام دادیم. سعی کردیم قالب‌های زیبایی را در دسته‌های مختلف یافته و فارسی کنیم.

بهترین قالب‌های شرکتی وردپرس

بهترین قالب‌های فروشگاهی وردپرس

بهترین قالب‌های خبری وردپرس

بهترین قالب‌های شخصی وردپرس

دسته‌های بالا معمولا جزء پرطرفدارترین قالب‌های وردپرسی است که میل افراد به سمت آن زیاد است. فکر می‌کنم تا اینجای کار ۵۰ درصد متوجه شده‌اید که وردپرس چیست و چگونه می‌توان از آن برای ساخت یک وبسایت حرفه‌ای کمک گرفت.

بروزرسانی‌های منظم

وردپرس

یکی از پاسخ‌های کوبنده درباره سوال “وردپرس چیست ” می‌تواند همین باشد. یعنی وردپرس سیستمی است که به طور منظم بروزرسانی می‌شود. کدام سیستم یا نرم‌افزار به این سنگینی را دیده‌اید که هر دو هفته یک‌بار بروز شود؟ این امر خیال شما و همه ما را راحت می‌کند که تیمی قدرتمند در پس پرده وردپرس است که حمایت همه جانبه خود را دریغ نمی‌کند. حال در این بروزرسانی‌ها چه اتفاقی می‌افتد؟

مهم‌ترین اتفاق از بین بردن مشکلات امنیتی است که در یک سایت حرف اول را می‌زند. موارد بعدی مربوط به اضافه شدن امکانات کوچک بزرگ به وردپرس است.

ارسال پاسخ

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.