0917-062-0010

مشاوره رایگان

9 صبح تا 9 شب

شنبه تا پنجشنبه

همه چیزی که در مورد سئو باید بدانید!

اینترنت؛ مهمترین عامل پیشرفت در دنیای امروزی!

با به روزتر شدن اینترنت و به وجود آمدن وبسایت های گوناگون رقابت نیز در میان صاحبان وبسایت ها افزایش یافت. بدین صورت کمپانی گوگل قوانینی را تعیین کرد که مطابق آنها هر سایتی که قادر باشد خود را بهتر با قوانین و مقررات گوگل تطبیق دهد رتبه بالاتری را در نتایج گوگل به دست خواهد آورد.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را بیشتر با علم سئو اصفهان و همچنین مزایا و انواع آن آشنا کنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

سئو

سئو(SEO) چیست؟

در ابتدا بهتر است تا شما را با ریشه کلمه سئو بیشتر آشنا کنیم. Search Engine Optimization یا بهینه سازی برای موتور جست و جو مخفف این کلمه میباشد. در واقع در مبانی این علم آمده است که شما با انجام کار هایی نظیر تولید محتوا مطابق قوانین گوگل، لینکسازی های داخلی و خارجی، رعایت نکاتی حین طراحی سایت و… میتوانید رتبه سایت خود را بهبود ببخشید.

در واقع این گونه میتوان گفت که هدف اصلی علم SEO افزایش میزان بازدید سایت شما است. در صورتی که به آمار های منتشر شده در سایت آریو دیجیتال دقت کنید، متوجه خواهید شد که میزان فروش و بازدید سایت هایی که در رتبه های اول تا سوم گوگل قرار دارند، با سایت هایی که در رتبه های پایین تر قرار میگیرند بسیار تفاوت دارد. به همین دلیل بسیاری از صاحبان سایت ها توجه ویژه ای به SEO دارند.

چرا علم سئو تا این حد حائز اهمیت است؟

با مطالعه مطالب بالا شاید این سوال در ذهن شما نقش ببندد که چرا سئو تا این حد نزد صاحبان وبسایت های گوناگون اهمیت دارد؟ در جواب این سوال باید خدمت شما عرض کنیم که SEO یکی از عوامل مهم در برندسازی است. همانطور که میدانید کسب و کار های متعددی در اینترنت فعالیت میکنند و رقابت شدیدی در این میان به منظور دستیابی به میزان فروش بیشتر وجود دارد. برندسازی در واقع سبب میشود تا کسب و کار شما نسبت به دیگر برند های فعال در حیطه شما متمایز جلوه کند. این عمل سبب میشود تا مخاطبان از این پس هر جا که با لوگو و یا نام کسب و کار شما مواجه شدند، به یاد محصولات و یا نوع خدمات شما افتند. به این صورت نه تنها مشتریان جدیدی را برای کسب و کار خود جذب میکنید، بلکه مشتریان قدیمی خود را نیز نگه خواهید داشت.

 

2222

 

 

از طرفی دیگر روزانه میلیارد ها سرچ و جست و جو در اینترنت انجام میشود. با بیشتر شدن کاربرد تلفن های همراه اینترنت بیشتر در دسترس کاربران قرار گرفت. شاید برای شما نیز این اتفاق پیش آمده باشد که به محض ندانستن موضوعی و یا به وجود آمدن سوالی، با جست و جو در گوگل به دنبال پاسخ پرسش بگردید.

سئو را میتوان نوعی تبلیغات بسیار موثر و در عین حال مقرون به صرفه دانست. همانطور که میدانید روزانه تعداد زیادی سرچ در گوگل انجام میشود. با استفاده از علم SEO شما قادر خواهید بود تا در بهترین و درست ترین زمان ممکن خود را به کاربران معرفی کنید.

احتمالا این اصطلاح قدیمی و معروف را در بازاریابی شنیده اید که میگوید به منظور افزایش میزان فروش باید نیاز در مشتریان خود ایجاد کنید. ایجاد نیاز در مشتری نیازمند صرف منابع مالی و همچنین زمان زیادی است. اما با استفاده از SEO شما میتوانید مشتریانی که نیاز به وسیله ای خاص و خدماتی دارند را شناسایی کنید. به زبانی ساده تر اینگونه میتوان گفت که مشتریانی که به سایت شما مراجعه میکنند، نیاز محصولات و یا خدمات شما را در زندگی خود احساس میکنند. به همین دلیل نیز SEO سبب میشود تا شما در بهترین موقع به مشتریان و مخاطبان معرفی شوید.

44444

با انواع SEO آشنا شوید!

در صورتی که به نظر مشاور سئو در اصفهان آریو مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که سئو دارای 3 نوع مختلف است. هر یک از بخش های SEO به یکدیگر مربوط میشوند و جدا از هم قابلیت بهبود رتبه سایت شما را نخواهند داشت. در نتیجه شما نیاز دارید تا تمامی بخش های مختلف SEO را در نظر بگیرید و روی تمام آنها کار کنید.

1-سئو تکنیکال

نخستین نوع علم سئو، تکنیکال نام دارد. این مرحله در مورد پیش از شروع بازاریابی و اقدامات مربوط به آن میباشد. در واقع شما نیاز دارید تا بستر مناسبی را برای انجام مراحل مختلف SEO مهیا کنید. بستر مناسب شامل قرار دادن کد های مخصوص در هدینگ های سایت، سرعت سایت، واکنش گرا بودن وبسایت، قرار دادن Schema در سایت و… میشود.

یکی از مواردی که میتواند در رتبه گرفتن سایت شما موثر باشد، نحوه طراحی رابط کاربری وبسایت است. رابط کاربری از آن نظر حائز اهمیت است که گوگل تجربه کاربری که وارد سایت میشود ارزش زیادی قائل میباشد. به همین دلیل نیز خزندگان گوگل یکی از موارد مهمی که به آن توجه میکنند نحوه طراحی رابط کاربری سایت است. طراحی URL های سایت که به ترتیب صفحات باز شده باشند، نیز اهمیت بسیار بالایی دارند.

لازم به ذکر است که نخستین عاملی که قبل از شروع بازاریابی آنلاین خود باید به آن توجه کنید، سئو تکنیکال است. در صورتی که مواردی که در قسمت های بالاتر به آنها اشاره کردیم، در سایت شما رعایت نشده باشد سایت شما به هیچ عنوان در نتایج گوگل رتبه نخواهد گرفت.

2- بازاریابی محتوایی یا On-Page

این نوع از سئو احتمالا معروف ترین آن میباشد. چرا که درصد بالایی از افراد گمان میکنند SEO تنها مربوط به تولید انواع محتوا است. اما این در صورتی است که تولید محتوا را میتوان تنها یک بخش از دنیای عظیم SEO دانست.

با این وجود تولید محتوا یا بازاریابی محتوایی نیز بسیار مهم بوده و نیازمند دقت بالایی میباشد. به منظور قرار دادن بهترین محتوا در سایت خود، شما نیاز دارید تا ابتدا کلمات کلیدی مورد نظر خود را پیدا کنید. ابزار های زیادی نیز در این زمینه وجود دارند که میتوانند به شما کمک کنند. برخی از بهترین ابزار های یافتن کلمات کلیدی میتوانیم به Google Keyword Planner، SEMRUSH، Ahrefs، LongTailPro، KWfinder و… اشاره کنیم.

لینکسازی داخلی نیز در On-Page مهم است. لینکسازی در واقع به لینک دادن صفحات مختلف ولی مربوط به هم سایت گفته میشود. شما با لینکسازی میان صفحات سایت خود ارزش هر صفحه را به صفحات دیگر منتقل میکنید. این کار باعث افزایش ارزش و اعتبار سایت و در نتیجه صفحات شما میشود.

5555

در این مرحله از سئو، آنالیز رقبا، تولید محتوا های یکتا و ارزشمند از نظر گوگل، دسته بندی مقالات، شناسایی کلمات کلیدی و… نیز حائز اهمیت است.

3-سئو Off-page

سئو تنها مربوط به انجام کار هایی روی سایت شما نمیباشد! بلکه بخش دیگری از SEO در خارج از وبسایت شما جریان دارد. یکی از اعمالی که تا کنون به احتمال زیاد اسم آن را شنیده اید، رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ آگهی به مقاله ای گفته میشود که شما در یک سایت دیگر منتشر میکنید. حین نگارش رپورتاژ فرد نویسنده یک لینک به سایت مقصد میدهد. بر اساس قوانین و مقررات گوگل هر چه تعداد لینک های فالو از سوی سایت های معتبر به یک وبسایت بیشتر باشد، اعتبار سایت مقصد بیشتر خواهد شد.

سایتی که قصد انتشار رپورتاژ را در آن دارید نیز در میزان موفقیت شما بسیار موثر است. سایت مورد نظر شما باید اسپم اسکور پایین و همچنین دامین آتوریتی بالایی داشته باشد. حین انتشار رپورتاژ در صورتی که به موارد ذکر شده توجه نکنید، نه تنها رپورتاژ شما موفقیت آمیز نبوده و برای سایت اعتبار نمی‌آورد، بلکه ممکن است حتی باعث کاهش رتبه شما در نتایج گوگل نیز شود.

از دیگر اعمال مربوط به سئو Off-page میتوانیم به فعالیت در شبکه های اجتماعی، خرید کلیک برای صفحات، دریافت بک لینک از سایت های معتبر و… اشاره کنیم.

تدوین استراتژی SEO

پس از انجام کار های ذکر شده در قسمت بالا، کار بعدی شما تدوین استراتژی سئو است. استراتژی SEO در واقع مشخص کردن باید ها و نباید ها پس از شروع کار است. این مرحله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد. به منظور تدوین استراتژی شما نیاز دارید تا رقبا را در حیطه کاری خود بررسی کنید. تمامی رقبای شما سالانه هزینه های گزافی را پرداخت میکنند تا رتبه 1 گوگل را از آن خود کنند. بدیهی است که شما قادر به رقابت با آنها در همان اوایل شروع کار نخواهید بود.

در ابتدا با آنالیز آنها نیاز دارید تا نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی کنید. پس از انجام این کار میتوانید از نقاط قوت آنها به منظور بهبود کسب و کار خود استفاده کنید. نقاط ضعف آنها عاملی است که میتواند شما را در نتایج گوگل بالاتر ببرد.

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را بیشتر با اصول سئو و همچنین مزایای استفاده از آن در کسب و کار آشنا کنیم. آریو دیجیتال به عنوان بهترین شرکت سئو در اصفهان  شناخته میشود که تمامی کار های مربوط به تکنیکال، داخلی و بیرونی را به صورت حرفه ای انجام میدهد. شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با تیم پشتیبانی سایت ما تماس حاصل نمایید.

 

ارسال پاسخ

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.