0917-062-0010

مشاوره رایگان

9 صبح تا 9 شب

شنبه تا پنجشنبه

نحوه انتخاب بهترین سوئیچ سیسکو برای کسب و کار شما

 

اگر با شبکه سروکار دارید و می‌خواهید آن را برای کسب‌وکارتان راه‌اندازی کنید باید یک قطعه‌ی بسیار مهم را با دقت انتخاب کنید. «سوئیچ». این یک قطعه‌ی سخت‌افزاری است که اتصال چندین دستگاه را مانند پرینتر، سرور، رایانه و… را برعهده دارد. با همین قطعه‌ی سخت‌افزاری است که در یک محیط کار کارمندان می‌توانند به یک پرینتر مشترک دسترسی داشته باشند و یا اطلاعات را با همدیگر به اشتراک بگذارند. با این‌حال وقتی صحبت از خرید سوئیچ همه‌ی فروشندگان معروف‌ترین سوئیچ در دنیای شبکه یعنی سوئیچ سیسکو را پیشنهاد می‌کنند. اگرچه سوئیچ‌های سیسکو بهترین انتخاب برای هر کسب‌وکاری هستند اما در هنگام خرید سوئیچ سیسکو باید برخی از عوامل بسیار مهم را با توجه به نیازها و ترجیحات کاری‌تان در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

سوئیچ سیسکو چیست؟

Cisco یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین برندهای دنیا در زمینه‌ی تجهیزات شبکه و مخابرات است که محصولات متنوعی را در این زمینه برای نیازهای مختلف تولید می‌کند. سوئیچ سیسکو یکی از این محصولات این کمپانی است.

سوئیچ سیسکو دستگاهی سخت‌افزاری است که اتصال چندین دستگاه را در یک شبکه به‌ همدیگر فراهم می‌سازد و به‌آن‌ها اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط قرار کنند. سوئیچ های سیسکو طیف گسترده‌ای از راه‌حل‌های شبکه را برای شبکه‌های سازمانی، مراکز داده، کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط و حتی شبکه‌ خانگی ارائه می‌دهند. این راه‌حل ها برای استفاده در طیف متنوعی از مشاغل، مانند آن‌هایی که خدمات صنعتی، خدمات مالی و خدمات در بخش عمومی ارائه می‌کنند، بهینه شده‌اند. بنابراین، چه کسب‌و‌کار کوچکی داشته باشید و چه در یک تجارت بین‌المللی، خرید سوئیچ سیسکو انتخابی ایده‌آل خواهد بود. در کشورهایی که در آن تجارت می کنیم، با سابقه، می توانید محصولات مصرفی ما را با قیمتی بسیار مقرون به صرفه بیابید.

 

3232323

انواع سوئیچ سیسکو

امروزه انواع سوئیچ سیسکو در بازار موجود است که ویژگی‌های مدیریتی متنوعی را ارائه می‌دهد.

سوئیچ‌ های غیر مدیریتی سیسکو Unmanaged switches

سویئچ‌های غیرمدیریتی به‌سادگی و بدون نیاز به پیکربندی راه‌اندازی می‌شوند و معمولاً برای اتصالات اولیه کاربرد دارند. آن‌ها دستگاه‌های اترنت را به یکدیگر متصل می‌کنند و ترافیک را بدون هیچ‌گونه پیکربندی یا کنترلی ارسال می‌کنند و برای شبکه ‌ای کوچک با نیازهای اولیه و بودجه کم مناسب هستند. اغلب از این سوئیچ‌ها در شبکه‌های خانگی یا هر جا که به چند پورت اضافی نیاز باشد مانند روی میز کار، آزمایشگاه و یا اتاق کنفرانس استفاده می‌شود. Cisco Business 110 از سری سوئیچ‌های غیرمدیریتی هستند که دارای ویژگی PoE، plug-and-play، اولویت‌بندی ترافیک و… است.

سوئیچ های مدیریتی سیسکو Managed switches

سوئیچ‌های مدیریتی سیسکو به‌دلیل این‌که نیاز به پیکربندی و تنظیمات اولیه دارند، امنیت و قابلیت‌های بیشتری را ارائه می‌دهند. این سوئیچ‌ها قابلیت تنظیمات اختصاصی شبکه مانند سرعت پورت، شبکه‌های محلی مجازی (VLAN)، کیفیت خدمات (QoS)، Port Mirroring و Redundancy را به‌صورت سفارشی ارائه می‌دهند.سوئیچ‌های سری 350X، Business 350 و 550X مدل مدیریتی هستند که برای شبکه‌هایی که حجم ترافیک بالا، توپولوژی پیچیده و یا الزامات حیاتی برای امنیت و قابلیت اطمینان دارند، مناسب است که معمولاً از سوئیچ‌های مدیریتی در محیط‌های سازمانی، دولتی، آموزشی و مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌شود.

سوئیچ های هوشمند سیسکو Smart Switches

سوئیچ هوشمند نوعی دیگر از سوئیچ شبکه سیسکو است که می‌تواند از راه دور و از طریق شبکه بی‌سیم پیکربندی و کنترل شود. این سوئیچ‌ها سوئیچینگ لایه 2، پشتیبانی VLAN، لیست کنترل دسترسی (ACL)، کیفیت خدمات (QoS)، مسیریابی ثابت IPv4/IPv6 و مدیریت از راه دور را را ارائه می‌دهند و برخی از مدل‌ها از اتصال برق از طریق اترنت (PoE) و 10G SFP+ آپلینک را پشتیبانی می‌کنند.

سوئیچ هوشمند سیکسو عمدتاً برای مشاغل کوچکی که به سطحی خاص از کنترل و امنیت در شبکه نیاز دارند، ایده‌آل است. سری Cisco Business 250 و Cisco Business 220 از سوئیچ‌های هوشمند هستند.

44444

نکات مهم در خرید سوئیچ سیسکو

خرید بهترین سوئیچ برای شبکه اگرچه در نگاه اول ساده به‌نظر می‌رسد اما رعایت کردن برخی از نکات باعث می‌شود تا بیشترین کارآیی و عملکرد را در شبکه تجربه کنید.

مرحله 1: نوع سوئیچ  را انتخاب کنید.

همان‌طور که در بخش انواع سوئیچ سیسکو گفتیم، هر کدام از سوئیچ‌ها سطوح مختلفی از مدیریت را ارائه می‌دهند. سوئیچ‌های غیرمدیریتی این امکان را می‌دهند تا شبکه را بدون پیکربندی خاصی و یا دانش تخصصی گسترش دهید و تراکم و تعداد پورت‌ها را به‌سادگی افزایش دهید. سوئیچ‌های مدیریتی  و هوشمند دسترسی لایه 2 را ارائه می‌دهند و دارای ویژگی‌های مانند پشتیبانی از VLAN، کنترل‌های PoE، تجزیه و تحلیل ترافیک و پشتیبانی چندبخشی هستند که برای راه‌اندازی آن‌ها به دانش تخصصی و پیکربندی دقیق نیاز است. بنابراین باید سوئیچ را براساس ویژگی‌های مورد نیاز شبکه‌تان انتخاب کنید.

اگر به‌دنبال یک سوئیچ غیرمدیریتی هستید، که یک گزینه ساده و مقرون‌به‌صرفه است می‌توانید سوئیچ‌های غیرمدیریتی Cisco Business 110 Series را انتخاب کنید‌. آن‌ها قابلیت plug-and-play و اترنت گیگابیتی را برای یک تحول دیجیتال یکپارچه ارائه می‌دهند.

اگر به کنترل بیشتری بر ترافیک شبکه نیاز دارید، باید به سراغ سوئیچ‌های مدیریتی بروید. این سوئیچ‌ها امکانات و ویژگی‌ متعددی را در اختیارتان قرار می‌دهند. می‌توانید به سراغ سری سوئیچ سیسکو 2960 بروید.

5555555

سوئیچ Cisco 2960 ، از سری سوئیچ‌های کاتالیست است که به‌دلیل مجموعه ویژگی های چشمگیر خود مشهور است. آن‌ها سوئیچ‌های مستقل از سطح لایه 2 هستند که مسیریابی هوشمند و اترنت، سرعت 100/10 مگابایتی را برای اتصال اترنت، پشتیبانی از پورت آپ‌لینک، فناوری PoE و  اتصال سریع 100/100/10 مگابایتی را برای اتصال LAN ارائه می‌کنند. پشتیبانی از توان بیش از اترنت پلاس (PoE+) مزیت مهم دیگری است. این ویژگی استقرار تلفن IP، بی‌سیم و نظارت تصویری را با انتقال برق و داده از طریق یک کابل ساده می‌سازد.

مرحله 2: سرعت سوئیچ  را بررسی کنید

سرعت و پهنای باند در سوئیچ مشخص می‌کند که آیا به سوئیچ 2.5 Gigabit، 10G و یا 10/100 گیگابایت نیاز دارد. سوئیچ‌های Fast Etherne و یا 10/100 G مقرون‌به‌صرفه هستند؛ اما سوئیچ‌های چند گیگابایتی می‌توانند مقیاس‌پذیری بهتری را ارائه دهند. بنابراین سرعتی را انتخاب کنید که برای پروژه فعالی شما کافی باشد اما برای آینده نیز برنامه‌ریزی کنید و پهنای باند اضافی را نیز در نظر بگیرید.

پهنای باند سوئیچینگ و انتقال معمولاً در سوئیچ سری کاتالیست سیسکو بیشتر است.

مرحله 3: تعداد پورت مورد نیاز را مشخص کنید

برای خرید سوئیچ سیسکو مناسب برای شبکه خود، باید تعداد کاربران و دستگاه‌هایی که به سوئیچ متصل می‌شوند را تخمین بزنید. این به شما کمک می‌کند تا تعداد پورت را مشخص کنید. بنابراین تعداد کاربران و دستگاه‌ها مانند لپ‌تاپ‎‌ها، چاپگرها، سرورها، تلفن‌های IP، دوربین‌ها و سایر دستگاه‌های که در شبکه قصد استفاده از آن را دارید را شمارش کنید. برای راه‌حل‌های نظارتی توصیه می‌شود که همیشه 2 پورت اضافی برای NVR، کلاینت و شبکه بریج در نظر بگیرید.

مرحله 4: فرم فاکتور سوئیچ را انتخاب کنید

فرم فاکتور به اولویت شخصی و برنامه سوئیچ بستگی دارد. سوئیچ‌های رومیزی و قابل نصب روی دیوار برای زمانی‌که می‌خواهید در فضا صرفه‌جویی کنید، عالی هستند. آن‌ها قیمتی مقرون‌به‌صرفه و همچنین صدای کمتری دارند؛ زیرا بیشتر سوئیچ‌های رومیزی و دیواری فن داخلی ندارند.

سوئیچ‌های رکمونت (Rackmount) زمانی ایده‌آل هستند که می‌خواهید آن‌ها را در یک اتاق سرور و یا در رک جدید یا موجود قرار دهید. همچنین سوئیچ‌های ریلی DIN معمولاً برای کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مرحله 5: برق از طریق اترنت (PoE) یا غیر PoE

برق از طریق اترنت این امکان را فراهم می‌سازد که با استفاده از کابلی که برای ترافیک داده استفاده می‌شود، دستگاه‌هایی مانند تلفن IP، دوربین نظارتی یا نقطه دسترسی بی‌سیم را نیز متصل کنید. PoE به شما این امکان را می‌دهد تا اتصال در نقاط پایانی را در هر جایی‌که قرار دهید، از جمله مناطقی که معمولاً دسترسی به آن‌ها دشوار است، برقرار سازید با این‌حال سوئیچ‌های شبکه PoE قیمتی گران‌تر دارند. این عامل را هنگام تصمیم گیری در مورد نوع سوئیچ شبکه در نظر داشته باشید تا مشخص کنید که آیا در کسب‌وکارتان به PoE نیاز دارید یا خیر؟

مرحله 6: ویژگی انباشتگی و مستقل را در نظر بگیرید

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه چه نوع سوئیچ سیسکو برای شبکه خریداری کنید، باید برنامه‌های آینده کسب‌وکارتان را در نظر بگیرید. آیا کسب‌وکارتان رشد خواهد کرد؟ و شبکه شما باید از دستگاه‌های بیشتری پشتیبانی کند؟ و احتمال افزایش کاربران وجود خواهد داشت؟

سوئیچ مستقل (Standalone) نوعی سوئیچ شبکه است که به‌عنوان یک دستگاه‌ جداگانه با ظرفیت محدود مدیریت و پیکربندی می‌شود و قابلیت افزایش ظرفیت و در دسترس بودن شبکه برای اتصال به سوییچ‌های دیگر را ندارد. در این سوئیچ‌ها اگر مشکلی در شبکه پیش بیاید عیب‌یابی و رفع مشکل فقط به سوئیچ مرتبط است و در شبکه نیز اختلال ایجاد می‌شود.

در مقابل سوئیچ‌های دارای انباشتگی (Stackable) این امکان را فراهم می‌سازند تا ظرفیت و در دسترس بودن شبکه را به‌راحتی انجام دهید. آن‌ها را می‌توان به یکدیگر متصل کرد سوئیچ‌های ترکیبی تشکیل داد و یا یک واحد منطقی با افزایش ظرفیت پورت داشته باشید. در این مدل سوئیچ هر پشته به‌عنوان یک واحد در نظر گرفته می‌شود و اگر بخشی از پشته خراب شود، شبکه به کار خود ادامه خواهد داد.

با ما در ارتباط باشید

تهران، خیابان کریم‌خان، خیابان خردمند جنوبی، کوچه یگانه، پلاک 13، واحد 2 و 3
تلفن تماس

021-43491
021-43000403
09334030033

 

ارسال پاسخ

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.