0917-062-0010

مشاوره رایگان

9 صبح تا 9 شب

شنبه تا پنجشنبه

علت جرقه زدن اتو مو

اتو مو، وسیله‌ای کاربردی در بسیاری از خانه‌ها است و افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. جرقه زدن اتو مو یکی از مشکلات مصرف کننده‌ها هنگام استفاده از این دستگاه است. جرقه زدن این دستگاه، دلایل بسیاری دارد و برای رفع آن باید هر چه سریع‌تر اقدام کنید. ممکن است دلیل جرقه زدن دستگاه اشتباهات خودتان باشد یا این که دستگاه خراب بوده و به تعمیر اتو مو نیاز دارید. به طور کلی شما باید دلیل آن را بفهمید و در صورت لزوم دستگاه را تعمیر کرده و اشتباهات خود را دیگر تکرار نکنید. در ادامه همراه ما باشید تا دلیل جرقه زدن دستگاه و همچنین روش‌های جلوگیری از آن را بشناسید.

علت جرقه زدن اتو مو

چرا اتو مو جرقه می‌زند؟

زمانی که اتو مو جرقه می‌زند، این جرقه زدن دلایل بسیاری دارد. در واقع ممکن است، دستگاه شما خراب باشد، بیش از حد از اتو مو استفاده کرده‌اید یا اشتباهاتی مرتکب شده‌اید که باعث جرقه زدن دستگاه شده است. در این مواقع باید جویای علت جرقه زدن دستگاه خود باشید تا در صورت خرابی قطعاتش به تعمیر آن  بپردازید.

بالا رفتن دما اتو مو

یکی از دلایل جرقه زدن این دستگاه مربوط به بالا رفتن دما و گرما بیش از حد آن است. زمانی که اتو مو را برای مدت طولانی روشن می‌گذارید، دما آن بالا رفته و سپس شروع به جرقه زدن می‌کند. در این مواقع، بهتر است کار خود را به تعویق انداخته و اتو مو را خاموش کنید تا خنک شود و دوباره کار خود را از سر بگیرید.

محصولات نامناسب

یکی دیگر از دلایل جرقه زدن اتو مو می‌تواند استفاده شما از محصولاتی همچون اسپری، روغن و ماسک مو باشد. این مواد باعث می‌شوند بین موهای شما و سیم‌های برق دستگاه تماس الکتریکی به وجود بیاید، در این صورت شاهد جرقه زدن اتو مو خواهید بود.

مو خیس

یکی دیگر از اشتباهات فردی کسانی که از اتو مو بهره می‌برند، استفاده از این دستگاه برای موهای مرطوبشان است. در واقع آن‌ها می‌خواهند موهای خود را سریع‌تر خشک کنند، اما نمی‌دانند با این کار، اتو مو جرقه می‌زند. زمانی که این کار را انجام دهید، رطوبت بالا آب باعث تماس قطرات آن با قطعات اتو مو می‌شود و شاهد جرقه زدن دستگاه خواهید بود.

خرابی قطعات داخلی اتو مو

قطعات بسیار مهمی درون اتو مو قرار گرفته‌اند که خرابی آن‌ها می‌تواند مشکل ساز باشد و به غیر از جرقه زدن، خرابی‌های دیگری نیز به بار بیاورند. خرابی سیم کشی داخلی، المنت و… باعث می‌شوند که اتو مو جرقه بزند.

علت جرقه زدن اتو مو

تغیر نوسانات برقی

نوسانات برق نه تنها باعث خراب شدن اتو مو می‌شوند، بلکه تمامی وسایل برقی دیگر مانند یخچال، تلویزیون‌ و… را از کار می‌اندازند. زمانی که برق نوسان دارد یا به طور ممتد قطع و وصل می‌شود، شاهد جرقه زدن دستگاه خواهید بود. حال، برای این که چنین مشکلاتی برای وسایل برقی مانند اتو مو پیش نیاید، باید چه کاری انجام دهیم؟ بهترین کار در مناطقی که نوسانات برق، زیاد است خرید یک محافظ بوده تا وسایل برقی را در امان نگه دارد.

عیب یابی اتو مو

قبل‌تر با مواردی آشنا شدید که می‌توانست باعث جرقه زدن اتو مو شوند. حال، وقت آن رسیده که از خرابی اتو مو خود مطمئن شوید تا در صورت لزوم به تعمیر آن بپردازید. برای این که عیب یابی دستگاه خود را انجام دهید، باید به موارد زیر دقت کنید. اما به شما توصیه می‌کنیم که از یک تعمیرکار و تکنسین حرفه‌ای بخواهید این کارها را انجام دهد؛ زیرا ممکن است به خودتان یا دستگاه آسیب بزنید.

متصل نبودن دستگاه به برق

برای بررسی دستگاه باید آن را از برق بکشید و مطمئن شوید به جریان برق متصل نیست.

بررسی اتصالات داخلی

 اتصالات بین سیم و قطعات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند؛ به همین دلیل باید اتو مو خود را باز کرده و اتصالات داخلی آن را مورد بررسی قرار دهید تا از قطع نبودن سیم‌ها در بخش‌های مختلف، اطمینان حاصل کنید. اگر در هنگام بررسی، پارگی یا پوسیدگی خاصی در کابل برق مشاهده کردید، باید آن کابل را تعمیر یا تعویض کنید. در نظر داشته باشید بهترین کار برای بررسی اتصالات داخلی، استفاده از مولتی متر است تا بتوانید با قطعیت از خرابی یا سالم بودن اتو مو خود مطمئن شوید.

بررسی صفحات الکترونیکی اتو مو

به غیر از بررسی سیم‌ها، شما باید موارد دیگری مانند صفحات الکتریکی را نیز مورد بررسی قرار دهید. مطمئن شوید که این بردها خشک و سالم هستند. خشک بودن آن‌ها را خودتان می‌توانید تشخیص بدهید، اما صحیح و سالم بودنشان را تنها یک تکنسین حرفه‌ای می‌تواند تشخیص دهد.

تعمیر انواع اتو مو

بررسی المنت اتو مو

دیگر بخشی که برای عیب یابی جرقه زدن اتو مو باید مورد بررسی قرار بگیرد، المنت دستگاه است. در نظر داشته باشید خرابی اتو مو، معمولاً از سمت سیم یا المنت آن است. زمانی که سیم‌ها مشکلی نداشته باشند، باید به بررسی المنت بپردازید. المنت، قسمتی در داخل بدنه دستگاه است که یک صفحه سرامیکی بر روی آن قرار گرفته و به ندرت می‌سوزد یا خراب می‌شود، اما باید آن را نیز چک کنید. در صورتی که المنت سوخته بود به سراغ یک تکنسین حرفه‌ای رفته و از او بخواهید این قطعه را تعویض کند.

چگونه از جرقه زدن اتو مو جلوگیری کنیم؟

تا الان مشاهده کردید که دلایل بسیار زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند اتو مو جرقه بزند. دلایلی مانند مرطوب یا چرب بودن موها، گرما بیش از حد دستگاه، خراب شدن سیم کشی‌های داخلی و المنت باعث جرقه زدن اتو مو می‌شوند. حال، سؤال این است که چه کاری انجام دهیم تا از این مشکلات جلوگیری کنیم و دستگاه جرقه نزند؟ در ادامه موارد زیر را با دقت بررسی کرده و آن‌ها را رعایت کنید تا دستگاهتان دیگر جرقه نزند.

تمیز کردن اتو مو

پس از هر بار استفاده از اتو مو، بهتر است آن را با یک پارچه مرطوب تمیز و آلودگی‌ها و گردوغبار آن را بگیرید. شاید با خود بگویید که موهایتان مرطوب نبوده و به آن روغن نزنید؛ بنابراین نیازی به پاک کردن اتو مو نخواهید داشت. در واقع اغلب افراد دارای موهای چربی هستند و این چربی یا کنده شدن موها، باعث کثیف شدن دستگاه می‌شود.

استفاده به اندازه از اتو مو

با توجه به توان اتو مو شما، نهایتاً تا یک حد مشخصی می‌توانید از آن کار بکشید. سعی کنید اتو مو را در زمان داغ شدن و مشاهده علائمی مانند جرقه، سریع خاموش کرده و بگذارید خنک شود. این کار علاوه بر جلوگیری از جرقه زدن، طول عمر اتو مو را نیز زیادتر می‌کند.

تنظیم دما اتو مو

برای جلوگیری از جرقه زدن اتو مو و همچنین آسیب دیدن موهای خود باید یک دما مناسب را انتخاب کرده و دستگاه خود را بر روی آن تنظیم کنید.

بررسی اتو مو

اتو مو مانند هر وسیله برقی دیگری نیاز به مراقبت و بررسی دارد. هر چند وقت یک بار به بررسی این دستگاه بپردازید و از سالم بودن قطعات آن، مطمئن شوید.

ارسال پاسخ

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.