آیا به دنبال راهی برای افزودن امکان ردیابی حمل و نقل محصولات در فروشگاه خود هستید؟ با ردیابی حمل و نقل، مشتریان میتوانند به روزرسانیهای لحظهای سفارشهای خود را دریافت کنند. به این ترتیب، آنها میتوانند زمان تحویل محصول را پیگیری کنند و از یک تجربه خرید بدون نگرانی لذت ببرند. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه ردیابی حمل و نقل در ووکامرس اضافه کنید تا رضایت مشتری خود را افزایش دهید.
ردیابی حمل و نقل در ووکامرس
با افزودن قابلیت ردیابی حمل و نقل به ووکامرس، میتوانید اعتماد مشتری را به برند خود افزایش دهید. وقتی مشتریان نمیدانند بسته آنها کجاست، این امر میتواند آنها را نگران و نسبت به تجارت شما مشکوک کند. ارائه امکان ردیابی سفارش به خریداران پس از تسویهحساب میتواند خیال آنها را راحت کند که محصولشان در راه است. بهعلاوه، بهعنوان مالک فروشگاه، داشتن جزئیات ردیابی حملونقل در ووکامرس به شما کمک میکند تا در هر زمان مشخصی بسته را دقیقاً ردیابی کنید. اگر مشکل یا تاخیری وجود دارد، میتوانید به راحتی با شرکت حمل و نقل تماس گرفته و وضعیت را به مشتری خود بگویید. درنهایت این موضوع به شما امکان میدهد خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهید. به طور کلی، ردیابی حمل و نقل در ووکامرس یک راه ساده برای راضی و وفادار نگه داشتن مخاطب شماست.
استفاده از افزونه Advanced Shipment Tracking for WooCommerce
برای این آموزش از افزونه Advanced Shipment Tracking for WooCommerce استفاده میکنیم. این افزونه یکی از پلاگینهای حمل و نقل WooCommerce با رتبه برتر در بازار بوده و میتواند به راحتی شمارههای ردیابی را به صفحات حساب مشتری شما اضافه کند و ایمیل سفارش دهد. به علاوه، این افزونه رایگان دارای ادغام داخلی با بیش از 300 سرویس حمل و نقل مانند FedEx، DHL و USPS است. گزینههای بین المللی مانند DPD، پست کانادا، و پست استرالیا نیز در دسترس هستند.
اکنون، تنظیمات افزونه ردیابی حمل و نقل ووکامرس را پیکربندی میکنیم. در این مرحله، خواهید دید که گزینه «Shipment Tracking» در منوی ووکامرس شما وجود دارد. ادامه دهید و روی آن کلیک کنید تا صفحه افزونه باز شود.
در این صفحه، چندین ناحیه وجود دارد که باید پیکربندی کنید.
Settings
این برگه شامل تنظیماتی برای سفارشی کردن عملکرد ردیابی سفارش ووکامرس شما است. یکی «General Settings» است. در بخش «Add Tracking Order action»، میتوانید انواع وضعیتهای سفارش را برای نمایش در صفحه سفارش ووکامرس خود انتخاب کنید. با «Order Emails Display»، انتخاب میکنید کدام ایمیلهای وضعیت سفارش حاوی URL پیگیری برای ارسال به مشتریان باشد. اطلاعات ردیابی همچنین در صفحه مشاهده سفارش یا حساب من مشتری در دسترس خواهد بود. برای کاربران حرفهای، همچنین میتوانید وضعیت سفارش سفارشی ایجاد کنید.
در زیر آن «Order Statuses & Notifications» است. در اینجا، میتوانید تغییر دهید که وضعیت باید «Completed» یا «Shipped» باشد که سفارش تمام شد. برای ویرایش نحوه ظاهر اعلان ایمیل وضعیت سفارش، میتوانید روی نماد چرخدنده در کنار «تغییر نام برچسب وضعیت سفارش «تکمیلشده» به «ارسال شده» کلیک کنید.
سپس به «Email Customizer» خواهید رسید که شبیه به سفارشی ساز قالب وردپرس است. در اینجا، میتوانید طراحی و محتوای قالبهای ایمیل سفارش و ارسال ووکامرس را تغییر دهید.
با کلیک روی این قسمت به بخش سفارشی سازی تم خواهید رسید:
در بخش بعدی «API ردیابی حمل و نقل» است. این ویژگی به شما امکان میدهد شمارههای ردیابی را از سرویسهای شخص ثالث به روز کرده و سفارشات را از سیستمهای خارجی کامل کنید. این تنظیم به شما امکان میدهد تا زمانی که اطلاعات ردیابی از سایر پلتفرمها بهروزرسانی میشوند، قالب تاریخ ارسال را تنظیم کنید. مگر اینکه از یک پلتفرم شخص ثالث تخصصی برای مدیریت حمل و نقل خود استفاده کنید، نیازی به تغییر این تنظیمات نیست و میتوانید آن را همانطور که هست رها کنید.
در این تنظیمات، منوی «Usage Tracking» را خواهید دید. در این بخش، میتوانید انتخاب کنید که اعلانهای ایمیلی را برای بهروزرسانیهای امنیتی و ویژگیها دریافت کنید و برخی از اطلاعات اولیه محیط وردپرس را با توسعهدهندگان افزونه به اشتراک بگذارید.
در پایین، مشاهده خواهید کرد که در صورت ارتقاء به نسخه حرفه ای ردیابی حمل و نقل پیشرفته، میتوانید ردیابی سفارش پی پال را نیز فعال کنید. این ویژگی زمانی که سفارشها «ارسال شده» یا «تکمیل شده» علامتگذاری شدهاند، بهطور خودکار کد پیگیری سفارش و وضعیت را از ووکامرس به پی پال ارسال میکند. پس از اتمام ویرایش هر تنظیم ردیابی محموله، به سادگی روی دکمه «ذخیره و بستن» کلیک کنید.
Shipping Carriers
در برگه «شرکتهای حمل و نقل»، میتوانید بیش از 300 ارائهدهنده حملونقل را پیدا کنید که با افزونه ردیابی حملونقل پیشرفته یکپارچه شدهاند. برای افزودن یک سرویس حمل و نقل به ووکامرس، فقط روی «Add Shipping Carriers» کلیک کنید. اما ما چون در ایران هستیم بهتر است از قسمت Add Custom Carrier استفاده کنیم:
جمع بندی
برای شرکتهایی که بصورت پستی محصولات خود را برای مشتری ارسال میکنند، همیشه پیگیری و زمان مشخص ارسال بسته معضل است. به همین علت ممکن است بسیاری از مشتریان بیخیال خرید شوند. برای جلوگیری از این اتفاق، میتوان امکان ردیابی حمل و نقل در ووکامرس را فعال کرد تا نظر مشتریان را جلب کنیم.
دریافت افزونه
سوالات متداول
حمل و نقل در فروشگاه ووکامرسی چیست؟
ردیابی حمل و نقل در ووکامرس چگونه انجام می شود؟