0917-062-0010

مشاوره رایگان

9 صبح تا 9 شب

شنبه تا پنجشنبه

بهینه ساز سرعت قالب آموزشی

افزایش سرعت قالب یکی از اقدامات مهم است که روی تجربه کاربری و سئو سایت شما به صورت مستقیم تاثیر دارد. سرعت بالای سایت باعث افزایش نرخ تبدیل و خرید مشتریان شما می شود. سرعت برای کاربر اهمیت زیادی دارد و هیچ کاربری دوست ندارد مدت زمان زیادی در سایت شما معطل شود. قالب های آموزشی به دلیل استفاده از افزونه های جانبی متنوع سنگین هستند و ممکن است در صورت استفاده باعث کاهش سرعت سایت شما شوند. در این مقاله قصد داریم درباره راهکارهای بهینه ساز سرعت قالب آموزشی صحبت کنیم.

امکانات و سرعت قالب های آموزشی

بسیاری از افراد به خصوص کسانی که به صورت اختصاصی سایت طراحی می کنند معتقدند سرعت سایت های وردپرسی پایین است. اما آیا حقیقت دارد؟ عوامل زیادی در کندی سایت های وردپرسی نقش دارند که می توان با مدیریت این عوامل و مجموعه ای راهکار به افزایش سرعت سایت های وردپرسی کمک کرد. یکی دیگر از دلایل کندی وردپرس استفاده از افزونه های جانبی و قالب های سنگین است. قالب های آموزشی امکانات و افزونه های متنوعی دارند، نسبتا سنگین هستند و یکی از عوامل کاهش سرعت سایت های وردپرسی هستند. بنابراین با استفاده بیش از حد از افزونه ها سایت خود را سنگین تر نکنید. برای بهینه ساز سرعت قالب آموزشی تعداد افزونه بهینه به کار ببرید و آنهایی که نیاز ندارید را حتما از سایت تان غیرفعال و حذف کنید.

قالب های آموزشی امکانات متنوعی دارند که می توان به آزمون ها، دوره ها، تکالیف و تمارین، ارائه مدرک پایان دوره، قابلیت چند مدرسی، رویدادها، ایجاد شبکه های اجتماعی آموزشی، پلن های عضویتی، محاسبه درصد کمیسیون ها اشاره کرد. این امکانات با استفاده از افزونه هایی مانند افزونه های آموزشی Tutor LMS، لرن دش، افزونه دکان، افزونه اشتراک ویژه، افزونه تیوتر، افزونه مدیریت رویدادها، بادی پرس به سایت یا قالب آموزشی اضافه می شوند.

چرا افزایش سرعت قالب آموزشی اهمیت دارد؟

یک قالب آموزشی مثل یک سایت فروشگاهی است که خدمات خود را به کاربران می فروشد. کاربر انتظار ندارد با انتخاب یک گزینه یا کلیک روی یک لینک مدت زیادی منتظر بماند بنابراین کاربر به احتمال زیاد بدون اینکه از خدمات شما استفاده کند سایت را ترک کرده و به سراغ یک سایت دیگر می رود. آمار نشان می دهد که تاخیر یک ثانیه ای باعث 7% جذب کمتر کاربران می شود.

در ادامه مجموعه ای از بهترین قالب های آموزشی استاندارد را آورده ایم که می توانید آنها را از مارکت معتبری مثل راست چین تهیه کنید

  • قالب استادیار
  • قالب امپراطور
  • قالب eduma
  • قالب دیجی آکادمی
  • قالب Ecademy
  • قالب Masterstudy
  • قالب دیاکو
  • قالب WPLMS
  • قالب Edumal

بهینه ساز سرعت قالب آموزشی

راه حل های بهینه ساز سرعت قالب آموزشی

با توجه به اینکه بیشتر امکانات قالب که به آنها اشاره کردیم ضروری هستند و این امکانات با افزونه های داخل قالب ارائه می شوند یا شما باید آنها را با افزونه های جانبی به سایت تان اضافه کنید، حذف افزونه راهکار نهایی برای بهبود سرعت قالب های آموزشی نیست. در این بخش به ارائه راهکارهای بهینه ساز سرعت قالب آموزشی می پردازیم.

راه حل های کلی که روی بهینه سازی سرعت سایت وردپرسی شما تاثیر دارند به صورت زیر هستند.

1-حذف افزونه های اضافی سایت

درباره حذف افزونه های اضافه به عنوان راه حل بهینه ساز سرعت قالب آموزشی صحبت کردیم. تا جای ممکن از افزونه های جانبی که ضرورت ندارند استفاده نکنید.

2-استفاده از قالب یا افزونه استاندارد

سعی کنید از قالب آموزشی با کدنویسی استاندارد استفاده کنید. قالب های آموزشی که در این مقاله معرفی کردیم استاندارد هستند.

3-استفاده از هاست مناسب

یکی از مهم ترین عوامل برای افزایش سرعت قالب آموزشی و جلوگیری از افت سرعت، استفاده از هاست مناسب است. مثلا استفاده از هاست های رایگان، اشتراکی ارزان و با قیمت پایین انتخاب درستی نست. بهترین گزینه برای طراحی سایت آموزشی استفاده از هاست اختصاصی یا هاست وردپرس است.

4-بهینه سازی تصاویر و فایل های وردپرسی

در طراحی سایت آموزشی از تصاویر و ویدئوهای زیادی استفاده می شود که ممکن است سایت شما را سنگین کنند. برای بهنیه سازی تصاویر از افزونه های بهینه ساز مثل افزونه WP Smush Pro استفاده کنید و خروجی تصاویر و ویدئوتان مناسب بارگذاری روی وب باشد.

5-استفاده از CDN (مثل کلودفلر)

استفاده از CDN یا شبکه توزیع محتوا از چند سرور تشکیل شده که با توجه به مکان کاربر محتوای سایت را از نزدیک ترین سرور برای او بارگذاری می کند و به افزایش سرعت سایت شما کمک می کند. CDN هایی مثل کلودفلر با بهینه سازی و افزایش سرعت سایت آموزشی به بارگذاری بهتر سایت شما کمک می کند.

6-افزونه LiteSpeed Cache

افزونه لایت اسپید کش یکی از محبوب ترین افزونه های کش وردپرس برای افزایش سرعت و کاهش زمان بارگذاری صفحات با تنظیمات ساده است. لایت اسپید برای فعالسازی کش مرورگر به کار می رود تا زمانی که کاربر برای اولین بار از سایت شما دیدن می کند محتوای داخل سایت مثل متن تصویر، ویدئو و تصاویر در هارد ذخیره شوند. وقتی کش مرورگر را فعال می کنید اگر کاربر مجددا از سایت شما بازدید کند دیگر نیازی به لود مجدد آنها نیست.

7-بهینه سازی تنظیمات قالب

بسیاری از قالب های آموزشی امکان مینیفای کردن فایل js و css را در تنظیمات شان می دهند. به علاوه با غیرفعالسازی فونت های گوگل و یا فعالسازی بارگذاری تنبل در تنظیمات قالب آموزشی می توانید قالب را مستقیما بهینه کنید.

8- فعالسازی GZIP

یک روش فشرده سازی برای کاهش حجم صفحات سایت است که برای فعالسازی آن می توانید از افزونه gzip استفاده کنید. بعضی از افزونه های افزایش سرعت نیز این قابلیت را دارند به علاوه می توانید برای بهینه سازی سایت وردپرس از طریق فایل htaccess و کدنویسی gzip را فعال کنید.

9- استفاده از افزونه های کش و افزایش سرعت

برای اینکه تنظیمات بیشتری برای بهینه سازی قالب آموزشی داشته باشید می توانید از افزونه های کش استفاده کنید. افزونه های کش با بهینه سازی سرور باعث افزایش سرعت سایت می شود. این افزونه ها با کش وب سایت شما و بهینه سازی فایل js و css سرعت لود صفحات را کاهش می دهند. یکی از افزونه های کش وردپرس، افزونه WP Fastest Cache Premuim است که کش استاتیک را از صفحات داینامیک ایجاد می کند. یکی از افزونه های افزایش سرعت، افزونه wp rocket است که با سیستم کش حرفه ای، بهینه سازی و فشرده سازی فایل های css و JS، بارگذازی تنبل یا lazy load، بهینه سازی دیتابیس، تنظیمات پیش بارگذاری، فشرده سازی gzip سرعت بارگذاری سایت شما با قالب های آموزشی را کاهش می دهد.

در این آموزش راهکارهای بهینه ساز سرعت قالب آموزشی را بیان کردیم که مجموعه ای از راه حل های کلی و اختصاصی بودند که می توانند در طراحی سایت آموزشی با وردپرس اثر بخش باشند.

 

ارسال پاسخ

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.