0917-062-0010

مشاوره رایگان

9 صبح تا 9 شب

شنبه تا پنجشنبه

بهترین زبان های برنامه نویسی برای مهاجرت

با وجود اینکه برنامه نویسی جزو شغل های پر درآمد محسوب می شود، اما باید به صحیح بودن مسیر آموزش برنامه نویسی و همچنین اهداف مهاجرتی توجه کافی داشت. یکی از دغدغه هایی که برنامه نویسان دارند انتخاب زبانی با قابلیت های ویژه و در عین حال با ساختار ساده می باشد. که حتی اگر روزی به فکر مهاجرت هم بودند آن زبان برایشان ایجاد ارزش افزوده کند و سبب رشد شغلی آن ها شود.

 


بهترین کشور برای مهاجرت برنامه نویسان

 

حتما شما هم از بازار کار برنامه نویسان در ایران و چالش های موجود مطلع هستید و به فکر مهاجرت افتاده اید. انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت برنامه نویسان به عوامل متنوعی بستگی دارد که از جمله آنها می توان به دستمزد، فرهنگ، سطح پیشرفتگی و نیاز های بازار کار برنامه نویسان اشاره کرد. بر اساس گزارش های مختلف، کشور های زیر به عنوان بهترین مقصد برنامه نویسان برای مهاجرت شناخته شده اند:

 

  1. کانادا:

کانادا به عنوان کشوری با حقوق و دستمزد بالا، امکانات بهداشتی و تحصیلات عالی در دانشگاه های معتبر شناخته شده است. همچنین، این کشور با داشتن برنامه های مهاجرتی مختلف، فرصت های زیادی را برای اقامت دائم و شاغل شدن در این کشور، به علاقمندان ارائه می دهد.

 

  1. آلمان:

با داشتن بازار کار قوی و رونق صنعت فناوری اطلاعات، فرصت های شغلی بسیاری را در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد. همچنین، حقوق و دستمزد مناسب و شرایط زندگی مطلوب نیز از دیگر ویژگی های این کشور است.

 

  1. استرالیا:

این کشور با داشتن بازار کار پویا و متنوع و محیط کاری دوستانه، جذابیت بسیاری برای برنامه نویسان دارد. همچنین، حقوق بالا و کیفیت زندگی بالا نیز از مزایای اقامت در استرالیا است.

 

  1. سوئد:

سوئد، با شرایط شغلی مطلوب، حمایت از فناوری های نوین، حقوق مناسب و محیط کاری دوستانه، به عنوان مقصدی جذاب برنامه نویسان شهرت دارد. این کشور به عنوان یکی از کشور های پیشرو تکنولوژی در اروپا شناخته می شود و از برنامه نویسان با تجربه و متخصص استقبال می کند.  

پردرآمدترین زبان برنامه نویسی در کانادا

 


بررسی زبان های برنامه نویسی محبوب برای مهاجرت  

هر زبان برنامه‌ نویسی مزایا و معایب خاص خود را دارد و استفاده از هر زبان باید با توجه به نیاز‌ها و محدودیت‌ های پروژه و شرایط محیطی مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه، به بررسی محبوب ترین زبان‌ های برنامه‌ نویسی برای مهاجرت می پردازیم:

 

  1. مهاجرت با زبان برنامه نویسی پایتون

ساختار دستوری پایتون بسیار ساده است. تقریباً 24 درصد برنامه نویسان دنیا با پایتون کار می کنند و این نشان دهنده گسترده بودن جامعه ی برنامه نویسان پایتون است. همه کاره بودن پایتون، مانند قابلیت توسعه ی وب سایت‌ ها، اپلیکیشن‌ ها و برنامه نویسی در زمینه هوش مصنوعی، همگی این زبان قدرتمند را تبدیل به یک گزینه محبوب در بین سایر زبان های برنامه نویسی برای مهاجرت کرده است. حال بیایید تا کشور های مناسب مهاجرت برنامه نویسان پایتون را معرفی کنیم. نت فلیکس، دراپ باکس و پی پال چند شرکت‌ برتری هستند، که از پایتون در پروژه‌ های مهم خودشان استفاده کرده‌ اند.

آموزش رایگان پایتون را با دوره آموزش پایتون اکادمی تم آف تجربه کنید.

 

  • آمریکا:

طبق نظرسنجی ها تقریباً 431 هزار برنامه نویس پایتون در این کشور وجود دارد. تفاوت حقوق برنامه نویسان آمریکایی و اروپایی، دلیل محکمی بر تجمع این تعداد برنامه نویس پایتون در آمریکا می باشد. در ایالات متحده، توسعه‌ دهندگان پایتون بر اساس سطح تجربه‌ شان حقوق‌ های متفاوتی دریافت می‌ کنند. برای توسعه‌ دهندگان تازه کار، میانگین حقوق سالانه 68 هزار دلار و برای برنامه نویسان حرفه ای، 116 هزار دلار را می توان در نظر گرفت. بله، آمریکا یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برنامه نویسان است!

 

  • اروپا:

حقوق توسعه دهندگان پایتون تحت تأثیر عواملی مانند موقعیت جغرافیایی است و کشور هایی مانند آلمان و سوئیس در مقایسه با ایالات متحده میزان حقوق متفاوتی دارند. اما به طور کلی آلمان یکی از مهاجرپذیرترین کشورها است. از شرکت های آلمانی که از پایتون در توسعه نرم افزار هایشان استفاده می کنند می توان به زیمنس، فولکس واگن و زلاندو اشاره کرد.  

 

  • آسیا:

کشور های چین، ژاپن، تایوان و کره جنوبی در زمینه مشاغل برنامه نویسی، از کشورهایی هستند که به دلیل پیشرفت‌ های فناوری و تمرکز بر حوزه‌ هایی مانند هوش مصنوعی، رباتیک و فناوری‌ های پیشرفته، مشاغل پردرآمدی در برنامه‌ نویسی ارائه می‌ دهند.

 

  • استرالیا:

پایتون در استرالیا به دلیل انعطاف پذیری و کاربرد آن در حوزه های مختلف، از جمله علم داده، توسعه وب و اتوماسیون بسیار کاربرد دارد.

 

در نتیجه، محبوبیت پایتون در سراسر جهان به دلیل استفاده از آن در صنایع به طرز مشهودی گسترش یافته است. 

 

  1. مهاجرت با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

این زبان توانمندی تعامل با اجزای صفحات وب را دارد و به‌ سادگی می‌ تواند با رویداد ها و تغییرات در صفحه به‌ صورت پویا  برخورد کند. به همین علت، کشورهای پیشرفته نیاز بسیاری را به برنامه نویسان جاوا اسکریپت دارند.

برای آموزش رایگان جاوا اسکریپت به صفحه دوره آموزش جاوا اسکریپت آکادمی تم آف مراجعه کنید.

 

  • آمریکا:

در ایالات متحده، به علت وجود تعداد زیادی از شرکت هایی که به برنامه های مبتنی بر وب متکی هستند، تعداد زیادی از توسعه دهندگان جاوا اسکریپت وجود دارد. از Java Script می توان به عنوان پرکاربردترین زبان برنامه‌ نویسی کلاینت و سرور برای توسعه وب‌سایت‌ ها و برنامه‌ های تحت وب یاد کرد. 

 

  • اروپا:

بریتانیا، آلمان و هلند نیز تعداد قابل توجهی از توسعه دهندگان جاوا اسکریپت را دارند. این کشورها با بخش‌ های فناوری پیشرفته و شرکت‌ های مستقر در خود، به توسعه  جهانی این تخصص کمک می‌ کنند. جاوا اسکریپت در حوزه‌ های مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرد و تاثیرات وسیعی در توسعه وب، تحلیل داده‌ ها، یادگیری ماشین و دیگر حوزه‌ ها دارد. به ویژه در کشورهای اروپایی، جاوا اسکریپت یکی از ابزار های محبوب برای توسعه نرم‌ افزار های تعاملی و وب است.

 

توجه به این نکته مهم است که محبوبیت جاوا اسکریپت به دلیل ماهیت جهانی توسعه وب و اینترنت به یک کشور خاص محدود نمی شود. از سال 2023، جاوا اسکریپت یک فناوری پایه است که توسط توسعه دهندگان در سراسر جهان برای ایجاد برنامه های کاربردی وب پویا استفاده می شود.

 

  1. مهاجرت با جاوا

Java به‌ وسیله Java Virtual Machine قادر به اجرای کد های برنامه‌ نویسی بر روی هر سیستم عاملی است و اصطلاحاً قابلیت حمل را دارد. این زبان برنامه‌ نویسی از قابلیت چند نخی یا Multi-threading پشتیبانی می کند که برای پیاده سازی پروژه‌ های موازی مناسب است. اگر قصد یادگیری جاوا را دارید می توانید دوره آموزش جاوا آکادمی تم آف را کاملا رایگان ببینید.

 

  • کانادا:

به عنوان یک زبان پرکاربرد در کانادا، به ویژه در برنامه های کاربردی در سطح سازمانی، توسعه برنامه اندروید و بخش های فناوری مالی استفاده می شود.

 

  • اروپا:

در اروپا، آلمان یکی از کشور هایی است که تعداد قابل توجهی از برنامه نویسان جاوا را دارد. در این کشور از جاوا در مهندسی نرم افزار و ساخت برنامه های کاربردی در صنایع مختلف، از جمله بخش مالی استفاده می شود.

در اروپای شرقی نیز در کشورهایی مانند لهستان و رومانی، جاوا جایگاه ویژه ای دارد. این کشور ها دارای جمعیت قابل توجهی از توسعه دهندگان جاوا هستند و خدمات توسعه جاوا را به شرکت هایی که به دنبال متخصص هستند ارائه می دهند و تقریبا قطب صادرات برنامه نویسان جاوا محسوب می شوند. در لهستان حدود 83000 متخصص در بخش توسعه جاوا وجود دارد. رومانی نیز بیش از 35000 متخصص جاوا را در خود جای داده است و همچنان شاهد رشد در زمینه استعداد های IT خود است.

 

  • آسیا:

بیشترین تمرکز توسعه دهندگان جاوا در آسیا و در کشورهایی مانند چین، کره جنوبی و هند است. جایی که تقریباً 2.5 میلیون توسعه دهنده، از جاوا به عنوان زبان برنامه نویسی اصلی خود استفاده می کنند. یکی از دلایل محبوبیت جاوا در کشور های آسیایی مانند چین و هند، روش رایج استخدام توسعه دهندگان خارج از کشور برای ساخت برنامه های اندروید است.

خرده فروشان بزرگی مانند آمازون و والمارت نیز برای سیستم های خود به جاوا متکی هستند. در تولید نیز، جاوا در چرخه عمر محصول و سیستم های مدیریت زنجیره تامین، توسط شرکت هایی مانند زیمنس، جنرال الکتریک و فیلیپس استفاده می شود. همچنین دولت‌ ها، از جمله دولت فدرال ایالات متحده و دولت بریتانیا، جاوا را برای ساخت پورتال‌ ها و منابع مدرن به کار میبرند.

 

  1. زبان برنامه نویسی #C برای مهاجرت:

سی شارپ یک زبان برنامه نویسی همه منظوره است که از چندین ویژگی برنامه نویسی مانند، شی گرایی و تابعی پشتیبانی می کند. این زبان در توسعه برنامه های دسکتاپ، وب و موبایل محبوبیت پیدا کرده است. برای یادگیری سی شارپ می توانید دوره آموزش #C آکادمی تم آف را بصورت کاملا رایگان تماشا کنید.

محبوبیت #C تحت تأثیر عواملی مانند تقاضا برای توسعه نرم افزار و حضور صنایعی است که برای توسعه برنامه به سی شارپ متکی هستند. سی شارپ به عنوان زبان برنامه‌ نویسی اصلی برای پلتفرم .NET مایکروسافت شناخته می‌ شود و امکان استفاده از کتابخانه‌ ها و ابزارهای مختلف .NET را فراهم می‌ کند. 

 

  • آسیا:

سی شارپ در کشورهای در حال توسعه مانند هند در حال رواج است و جذابیت این زبان برای مهاجرت برنامه نویسان به این کشور ها را چند برابر کرده. چین همچنین علاقه قابل توجهی به زبان برنامه نویسی #C نشان می دهد که آن را به دومین کشور پرطرفدار برای برنامه نویسان سی شارپ تبدیل می کند.

این زبان به عنوان زبان برنامه‌ نویسی محبوب برای توسعه نرم‌افزار ها و اپلیکیشن‌ های ویندوز شناخته می‌ شود. با وجود اینکه C# وابسته به پلتفرم است، این زبان در کشورهای مختلف جهان محبوبیت خاصی دارد. محبوبیت سی شارپ از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. شایان ذکر است که محبوبیت این زبان برنامه نویسی می تواند در طول زمان متفاوت باشد و تحت تأثیر عواملی مانند روند های صنعت، پیشرفت های تکنولوژی و تمایل توسعه دهندگان تغییر پیدا کند.

 

  1. مهاجرت با زبان برنامه نویسی Golang:

به طور خلاصه، زبان برنامه نویسی Go به دلیل عملکرد، پشتیبانی همزمان، کارایی و سهولت استفاده در زمینه هایی مانند خدمات Distributed Network توسعه Cloud-Native، جایگزینی زیرساخت ها، ابزار های کاربردی، رسانه های خبری و پلتفرم های رسانه ای استفاده می شود.

 

  • آسیا:

زبان برنامه نویسی Go، که اغلب به آن Golang گفته می شود، در کشور های مختلف به ویژه چین محبوبیت بالایی دارد. یکی از دلایل محبوبیت Go در چین، در دسترس بودن منابع و جوامع چینی زبان و ویژگی های فنی است که برای توسعه دهندگان جذابیت بالایی دارد.

 


بیشتر بخوانید: بهترین کشورهای مهاجرت پذیر برای برنامه نویس ها


زبان های برنامه نویسی در کشورهای مختلف


مسیر مهاجرت برنامه نویسان:

خب تا اینجای کار، زبان های برنامه نویسی و کشور های مناسب برای مهاجرت را به شما عزیزان معرفی کردیم. حال بیایید تا نقشه راه و مسیر مهاجرت برنامه نویسان را از ابتدا تا گرفتن ویزا بررسی و روشن کنیم.

 

  1. انتخاب زبان برنامه نویسی:

در مورد زبان های برنامه نویسی که در کشورهای مورد نظر شما تقاضای زیادی دارند تحقیق کنید. زبان‌ های برنامه‌ نویسی مانند جاوا، پایتون، جاوا اسکریپت، ++C، سی شارپ و سایر زبان‌ ها اغلب مورد توجه کارفرمایان در سراسر جهان هستند.

 

  1. انتخاب کشور مورد نظر:

در رابطه با این زمینه می توانید از دفاتر مهاجرتی مشاوره بگیرید، تا شما را در انتخاب کشور مناسب راهنمایی کنند. سعی کنید کشوری را انتخاب کنید که ویزای جستجوی کار یا مسیر های مهاجرتی فراوانی را ارائه می دهند. زیرا در این کشور ها امکان رشد اقتصادی و دانش برایتان بیشتر است. معمولا کشور هایی که دچار کمبود نیروی کار هستند و جمعیت جوان کمی دارند، راحت تر اقامت می دهند. برخی از کشورهایی که برای ایجاد فرصت برای جویندگان کار شناخته شده اند عبارتند از آلمان، کانادا، استرالیا، بریتانیا.

 

  1. یادگیری زبان آن کشور:

قبل از هر چیزی باید بدانید که بدون یادگیری زبان آن کشور توانایی ایجاد تعامل و زندگی کردن را نخواهید داشت. پس باید حداقل به زبان انگلیسی مسلط شوید. می توانید حین یادگیری برنامه نویسی، زبان کشور مورد نظر را هم یاد بگیرید. اکثر کشور ها به زبان انگلیسی صحبت می کنند، اما اگر قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارید، باید زودتر اقدام به یادگیری زبان آلمانی کنید.

 

  1. تقاضای صنعت را در نظر بگیرید:

در مورد صنایعی که در کشور مورد نظر شما در حال رشد هستند تحقیق کنید. به عنوان مثال، آلمان دارای صنعت خودروسازی قوی است، در حالی که کانادا و استرالیا دارای فرصت هایی در بخش های فناوری و مراقبت های بهداشتی هستند. پس سمت زبان برنامه نویسی و مهارتی روید که در صنعت کشور مورد نظر کارایی بالایی دارد.

 

  1. بودجه:

هزینه زندگی در کشور انتخابی خود را در نظر بگیرید و اطمینان حاصل کنید که توانایی مالی برای حمایت از خود در طول دوره جستجوی شغل خود را دارید.

 

  1. شبکه سازی و بازار کار:

به بازار کار کشور مورد علاقه خود نگاه کنید. لینکدین و سایر پلتفرم های کاریابی را بررسی کنید تا تقاضا برای برنامه نویسان با مهارت خود را پیدا کنید. از طریق پلتفرم های آنلاین مانند LinkedIn با متخصصان کشورهای مورد نظر خود ارتباط برقرار کنید. شبکه‌ سازی می‌ تواند دیدگاه کلی درباره فرصت‌ های شغلی، تفاوت‌ های فرهنگی و الزامات زبانی ارائه دهد.

 

  1. یافتن شغل مورد نظر:

برای بعضی از مشاغل می توانید از ایران رزومه ارسال کنید و اگر پذیرفته شدید، به کشور مورد نظر مهاجرت کنید و از ابتدای ورود مشغول به کار شوید. این کم هزینه و بهترین راه برای مهاجرت است. راه بعدی، اقدام به گرفتن ویزای جستجوی کار و سفر به کشور مقصد است. سپس در آن کشور شروع به جستجوی شغل مورد نظر می کنید و پس از استخدام، ویزای کاری خواهید گرفت. همچنین می توانید ویزای تحصیلی بگیرید و حداقل دو سال درس خوانده و سپس کار پیدا کنید. این روش هزینه ی بالایی دارد اما امنیت شغلی بیشتری نیز خواهد داشت.

 

به یاد داشته باشید که هر کشور شرایط ویزا، معیارهای واجد شرایط بودن و فرآیندهای خاص خود را دارد. لازم است قبل از تصمیم گیری، در مورد سیاست های مهاجرتی مقصد انتخابی خود به طور کامل تحقیق کنید. تسلط شما به زبان های برنامه نویسی مرتبط و هماهنگی مهارت های شما با تقاضای بازار کار، نقش مهمی در مهاجرت موفق شما ایفا می کند.

معرفی بهترین کشور ها برای کار برنامه‌ نویسی

 

 


سخن آخر:

 

برنامه نویسان به دلایل مختلف ممکن است تصمیم به مهاجرت بگیرند. علت اصلی مهاجرت قطعا شامل فرصت های شغلی بهتر، درآمد بالاتر، شرایط زندگی و امکانات پیشرفته تر در کشور مقصد است. ما نیز سعی کردیم بهترین زبان های برنامه نویسی برای مهاجرت را به شما عزیزان معرفی کنیم. کشور هایی مانند کانادا، آلمان، استرالیا و سوئد به عنوان مقصد محبوب برنامه نویسان، بخصوص برنامه نویسان پایتون، شناخته می شوند.

دلیلش هم حمایت از صنعت فناوری اطلاعات، فرصت های  شغلی زیاد، کیفیت زندگی بالا و اقامت دائم یا شهروندی است. همچنین، تنوع فرهنگی و تجربه بین المللی نیز مهاجرت را جذاب تر می کند. در هر حال، قصد مهاجرت به هر کشوری را که داشته باشید، آکادمی آموزش برنامه نویسی تم آف در کنار شماست تا زبان برنامه نویسی مورد نظر را به بهترین نحو یاد بگیرید.

 

سوالات متداول

 

  • کدام زبان برنامه نویسی ارزش یادگیری برای مهاجرت دارد؟

اگر مقصد مهاجرت شما چین است، بهتر است زبان Golang را انتخاب کنید و اگر قصد مهاجرت به کشور های پیشرفته را دارید، سی شارپ، پایتون و جاوا اسکریپت بهترین گزینه برای یادگیری برنامه نویسی هستند.

 

  • چه کشورهایی پذیرای برنامه نویسان هستند؟

آلمان، ایالات متحده، چین، کانادا و هلند کشور های محبوب برنامه نویسان برای مهاجرت هستند.

 

  • کدام زبان برنامه نویسی مناسب مهاجرت است؟

بستگی به مقصد شما دارد. برای مثال، در کشور های آسیایی، جاوا و سی شارپ محبوبیت دارند. در کشور های توسعه یافته نیز پایتون و جاوا اسکریپت.

ارسال پاسخ

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.