0917-062-0010

مشاوره رایگان

9 صبح تا 9 شب

شنبه تا پنجشنبه

اعزام دانشجو به آمریکا

 

بدون شک در میان تمامی دانشگاه‌های دنیا دانشگاه‌های کشور آمریکا از محبوبیت زیادی برخوردار  هستند و این آرزوی هر دانشجویی است که بتواند در این دانشگاه‌ها مشغول به ادامه تحصیل شده و ویزای کشور آمریکا را دریافت کرده و اقدام به مهاجرت نماید . اعزام دانشجو به آمریکا دارای شرایط خاصی است که گاهی اوقات ممکن است این کار به یک چالش بسیار جدی تبدیل شود. به همین علت نیز شما باید دانش تخصصی زیادی در این زمینه به دست آورده و با افرادی که تجربه بیشتری دارند نیز مشورت کنید.

از طرف دیگر نباید فراموش کنید که اعزام دانشجو به دانشگاه‌های کشور آمریکا می‌تواند مزایای زیادی را نیز برای این دانشجویان به همراه داشته باشد که یکی از آنها سیتزن آمریکا هست که ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این مزایا و شرایط صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را درباره دریافت ویزای تحصیلی کشور آمریکا در اختیار شما قرار دهیم و حتی در رابطه با این که سیتزن آمریکا چیست هم توضیح میدهیم پس اگر شما هم جز آن دسته از دانشجویانی هستید که رویای تحصیل در دانشگاه‌های کشور آمریکا را دارید بدون شک مطالعه ادامه این مطلب برای شما سودمند خواهد بود .

 

مزایای اعزام دانشجو به آمریکا

اعزام دانشجو به آمریکا چه مزایایی برای آنها دارد؟

کشور آمریکا یکی از صنعتی‌ترین و پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا به شمار می‌آید که امروزه هزینه‌های علمی سنگینی را می‌پردازد. این کشور شرایطی را فراهم کرده تا دانشجویان مستعد از سراسر دنیا بتوانند در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل شده و بعدها در همین کشور اقامت داشته باشند. مهاجرت تحصیلی به کشور آمریکا می‌تواند از جهات مختلف برای شما مفید و سودمند باشد. یکی از مهم‌ترین مزایای دریافت ویزای تحصیلی این کشور شرایط علمی فوق‌العاده دانشگاه‌های کشور آمریکا است.

یکی دیگر از مزایای اعزام دانشجو به آمریکا این است که در این کشور شرایط بسیار خوبی برای ادامه تحصیل وجود دارد و شما می‌توانید زندگی راحتی را نیز در آن داشته باشید. فراموش نکنید که شما با اخذ ویزای کشور آمریکا می‌توانید در بسیاری از کنفرانس‌های علمی که در سراسر دنیا برگزار می‌شود شرکت کرده و از این نظر نیز خود را تقویت کنید.

دانشگاه‌های این کشور معمولا شرایطی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند تا بتوانند از نظر علمی کاملا رشد کنند. ارائه امکانات علمی فوق‌العاده باکیفیت و همین‌طور اساتیدی که از نظر علمی تجربه بالایی دارند از دیگر مزایای مهم تحصیل در دانشگاه‌های این کشور است.

 

نحوه اعزام دانشجو به آمریکا

اعزام دانشجو به آمریکا به چه شکل انجام می‌شود؟

به‌طورکلی برای اعزام دانشجو به آمریکا در گام اول شما باید تلاش کنید تا یک نامه تأییدیه را از یکی از دانشگاه‌های کشور آمریکا دریافت کنید. دریافت این نامه تأییدیه به منزله این است که شما صلاحیت علمی لازم برای اعزام به آمریکا و دریافت ویزای تحصیلی این کشور را دارید. شانس ایرانیان برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور پایین است که این موضوع به مسائل سیاسی میان دو کشور مرتبط است. بااین‌حال نباید فراموش کنید که اگر صلاحیت‌های علمی لازم را داشته باشید این کار امکان‌پذیر خواهد بود.

در مرحله بعدی برای اعزام دانشجویان به کشور آمریکا شما باید اقدام به دریافت ویزای تحصیلی خود کنید. برای اخذ این ویزا شما باید مدارک خود را آماده کرده و به اداره مهاجرت کشور آمریکا تحویل دهید. دقت داشته باشید که در این مرحله تکمیل بودن مدارک و همین‌طور واردکردن اطلاعات درست در داخل درخواست‌نامه شما برای اخذ ویزای تحصیلی از اهمیت بالایی برخوردار است. در گام آخر نیز شما باید در مصاحبه حضوری برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور شرکت کنید.

اعزام دانشجو به آمریکا
اعزام دانشجو به آمریکا

مدارک لازم برای اعزام دانشجو

مدارک موردنیاز برای اعزام دانشجو به آمریکا

به‌طورکلی برای اعزام دانشجو به آمریکا دانشجویان نیازمند مدارک خاصی هستند که در این بخش قصد بررسی این مدارک را دارید. در گام اول شما باید مدارک تحصیلی خود را آماده کنید. این مدارک شامل مدارک دوره قبلی تحصیلی خود و همین‌طور ریز نمرات تمامی دوره‌های تحصیلی شما خواهد بود. پس از آن شما باید مدارک شخصی خود را آماده کنید که شامل شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت معتبر که دارای اعتبار کافی برای اقامت در کشور آمریکاست خواهد بود.

در بخش بعدی شما باید به‌صورت آنلاین چندین فرم مختلف را پر کنید که یکی از مهم‌ترین آنها فرم DS-160 است. دقت داشته باشید که در همین مرحله شما باید یک عکس 3 در 4 را نیز از خود در سامانه‌هایی که به شما معرفی می‌شود بارگذاری کنید. ارائه نامه پذیرش از دانشگاهی که در آن پذیرش شده‌اید نیز در همین مرحله صورت می‌گیرد. پس از آن شما باید مدارک زبان خود را نیز در لیست مدارک قرار دهید. دقت داشته باشید که مدرک زبان از اهمیت بالایی برای دریافت ویزا برخوردار است.

شما باید برای مهاجرت تحصیلی به این کشور ثابت کنید که تمکن مالی لازم برای زندگی در آمریکا را دارید. برای این کار نیز باید نامه‌ای را از بانک دریافت کنید که مبنی بر تمکن مالی لازم شما برای زندگی در این کشور است.

اعزام دانشجو به آمریکا
اعزام دانشجو به آمریکا

اعزام دانشجو در مقاطع و رشته‌های مختلف

اعزام دانشجو به آمریکا در مقاطع تحصیلی و رشته‌های مختلف

یکی از فرصت‌های طلایی که کشور آمریکا برای دانشجویان فراهم کرده این است که به آنها اجازه می‌دهد تا بتوانند در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف در این کشور مشغول به تحصیل شوند. در واقع شما هیچ محدودیتی از نظر انتخاب رشته نخواهید داشت. تنها شرطی که لازم دارید این است که بتوانید در رشته دلخواه خود به یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور آمریکا درخواست داده و نامه پذیرش و تأییدیه خود را از آن دانشگاه یا موسسه علمی معتبر دریافت کنید.

به‌این‌ترتیب اعزام دانشجو به آمریکا صورت می‌گیرد و شما می‌توانید در رشته‌ای که به آن علاقه دارید مشغول به تحصیل شوید. از طرف دیگر شما می‌توانید در مقاطع تحصیلی مختلف نیز ادامه تحصیل دهید. مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از جمله مقاطع دانشگاهی هستند که دانشجویان می‌توانند در آنها ادامه تحصیل دهند. از طرف دیگر اگر شما شرایط لازم را داشته باشید می‌توانید حتی در مدارس این کشور نیز مشغول به تحصیل شده و ویزای تحصیلی آمریکا را دریافت کنید.

sdhytrf

هزینه اعزام دانشجو

هزینه اعزام دانشجو به آمریکا

اعزام دانشجو به آمریکا دارای هزینه‌های مخصوص به خود است که حتما باید اطلاعاتی را درباره این هزینه‌ها نیز به دست بیاورید تا در این مسیر با مشکل خاصی مواجه نشوید. به‌طورکلی هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کشور آمریکا کمی بالاست و این مسئله ممکن است نگرانی‌هایی را برای دانشجویان به وجود بیاورد. بااین‌حال باید به چند نکته مهم در این زمینه دقت کنید. اولین نکته این است که هزینه تحصیلی شما به دانشگاهی که انتخاب کرده‌اید، مقطع تحصیلی و رشته شما بستگی خواهد داشت.

شما می‌توانید در کنار تحصیل در این کشور مشغول به کار شده و به‌صورت پاره‌وقت کار کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید بخش عمده‌ای از هزینه‌های تحصیلی و زندگی خود را در این کشور بپردازید بدون این‌که مشکل خاصی برای شما به وجود بیاید. از طرف دیگر فراموش نکنید که شما می‌توانید از برنامه‌های مربوط به بورسیه تحصیلی دانشجویان در این کشور نیز بهره‌مند شوید که به دانشجویان مستعد از نظر علمی اعطا می‌شود.

با استفاده از برنامه‌های بورسیه تحصیلی شما می‌توانید به‌صورت رایگان در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل شوید و حتی بخش عمده‌ای از هزینه‌های زندگی شما نیز در آمریکا پوشش داده می‌شود.

اعزام دانشجو به آمریکا
اعزام دانشجو به آمریکا

نکاتی درباره اعزام دانشجو

نکاتی مهم در خصوص تحصیل در آمریکا و اعزام دانشجو به این کشور

اولین نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که اعزام دانشجو به آمریکا به بسیاری از دانشگاه‌های این کشور صورت می‌گیرد و باید بدانید که کشور آمریکا دارای دانشگاه‌های معتبر زیادی است که شما می‌توانید در تمامی آنها درخواست خود را ثبت کنید. نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که دانشگاه‌های این کشور در لیست بهترین دانشگاه‌های دنیا در جایگاه‌های نخست قرار دارند که معروف‌ترین آنها نیز دانشگاه هاروارد است.

درصورتی‌که قصد دارید در مقاطع بالاتر مانند کارشناسی ارشد یا دکتری در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل شوید باید حتما چندین معرفی‌نامه را از اساتید معتبر دانشگاهی که در دوره‌های قبلی در آن تحصیل کرده‌اید دریافت کنید. با دریافت این معرفی‌نامه‌ها شانس شما برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور و در نتیجه اعزام به دانشگاه‌های کشور آمریکا افزایش پیدا خواهد کرد.

به‌عنوان نکته پایانی نیز باید دقت داشته باشید که داشتن یک رزومه علمی قوی نیز می‌تواند به طور مستقیم روی افزایش میزان شانس شما در این زمینه تاثیرگذار باشد.

اعزام دانشجو به آمریکا در سریع‌ترین زمان ممکن

موسسه هرمس اپلای امروزه یکی از بهترین موسساتی است که در زمینه اعزام دانشجو به آمریکا و ارائه مشاوره‌های تخصصی در این زمینه فعالیت دارد. با استفاده از خدماتی که توسط این موسسه مهاجرتی به شما ارائه می‌شود می‌توانید بهترین نتایج را دریافت کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید. خدمات مشاوره ارائه شده توسط این موسسه بسیار باکیفیت بوده و اطلاعات دقیقی به شما ارائه می‌شود. از طرف دیگر هزینه این خدمات نیز بسیار مناسب است.

ارسال پاسخ

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.