0917-062-0010

مشاوره رایگان

9 صبح تا 9 شب

شنبه تا پنجشنبه

آشنایی با اهمیت لینکدین برای برنامه نویسان

یکی از شبکه های اجتماعی بسیار مهم در عصر امروز لینکدین است. این پلتفرم که متعلق به شرکت بزرگ ماکروسافت است مزایای ویژه‌ای برای هر کسب و کار از جمله برنامه نویسی دارد. در این مقاله قصد داریم در ابتدا معرفی کوتاهی از لینکدین داشته باشیم سپس به اهمیت و مزایای استفاده از آن بپردازیم.

چقدر با پلتفرم لینکدین آشنا هستید؟

اکثرا با شبکه‌های اجتماعی خیلی مهم مثل اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و… آشنا هستیم. اما یکی از برنامه‌های خیلی مهم که هنوز در کشور ما ناشناخته است لینکدین می‌باشد. تفاوت مهمی که لینکدین با سایر شبکه‌های اجتماعی دارد این است که بهتر از آن‌ها می‌تواند در ساخت برند شخصی کمک کند. این ابزار قدرت فوق العاده زیادی در شبکه سازی برای افراد حرفه‌ای ایجاد می‌کند. این برنامه این قابلیت را برای شما فراهم می‌کند تا رزومه و نمونه کاری از خود ارائه دهید و با دیگر افراد در ارتباط باشید. می‌توانید با دوستان خود چت کنید محتواهای مهم را با یکدیگر اشتراک بگذارید.

به طور کلی  لینکدین برای دو دسته از افراد اهمیت بسیار زیادی دارد. دسته‌ی اول گروهی که به دنبال شغل مناسب و مورد علاقه‌ی خود هستند. دسته‌ی دوم کارفرمایانی که به دنبال نیروی انسانی حرفه ای هستند. شما با عضویت در لینکدین می‌توانید از امکانات متفاوتی آن مثل ارسال عکس، ویدئو، انتشار مقاله، ارتباط برقرار کردن با گروه‌‏ها و حتی شرکت در رویدادهای آفلاین بهره ببرید.


بیشتر بخوانید: مسیر یادگیری برنامه نویسی – چطور برنامه نویسی یاد بگیریم و با شبکه سازی درآمد زایی کنیم؟ (در ابتدا مسیر یادگیری خود را مشخص کنید.)


 

اهمیت لینکدین برای استخدام افراد جویای کار

این پلتفرم با قابلیت‌های مهمی که در اختیار ما قرار می‌دهد مزایای بسیار زیادی دارد. در همه‌ی حوزه‌ها و مشاغلی که فکر کنید مناسب است. اما در ادامه‌ی مقاله به امکاناتی که برای برنامه نویسان فراهم می‌کند اشاره می‌کنیم.

همان طور که اشاره شد این برنامه برای دو گروه افراد جویای کار و افراد کارفرما بسیار مهم است. جالب است بدانید که گروه دوم یعنی کارفرمایان سهم بیشتری از این اپلیکیشن را به خود اختصاص دادند. این پلتفرم را برای رشد کسب و کار خود جدی بگیرید. حوزه‌ی برنامه نویسی و دیجیتال مارکتینگ دو حوزه‌ی بسیار مهمی هستند که به هیچ عنوان نمی‌توان از اهمیت و کاربرد آن‌ها در دنیای امروز غافل شد. اگر برنامه نویسی هستید که به دنبال فعالیت در حوزه‌ی اختصاصی و مورد علاقه‌ی خود هستید کافی است یک پروفایل مناسب و رزومه‌ی خوبی از طریق این ابزار ارائه دهید. همچنین اگر شرکتی در این حوزه‌های مهم هستید که به دنیا افزایش کارمندان خود هستید این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا رزومه‌ی افراد دیگر را مطالعه کنید و کارمندان ویژه‌ی خود را استخدام کنید.

تحقیق کنید بعد استخدام شوید

خیلی از ما در زمان استخدام در شرکت جدید دغدغه داریم که آیا شرکت مطمئنی را انتخاب کردیم یا نه. این دغدغه شاید برای افراد فعال در حوزه‌ی برنامه نویسی کمی بیشتر است. چرا که اغلب پروژه‌ها زمان زیادی را از برنامه نویسان می‌گیرد و معمولا هم ارزش پروژه‌ها زیاد است. لینکدین این قابلیت را برای شما فراهم می‌کند تا با شرکتی که قصد دارید قرارداد ببندید از طریق اکانت مجموعه مربوطه اطلاعاتی کسب کنید. خیلی از شرکت‌ها هم هم برای استخدام نیرو جدید این اقدام را انجام می‌دهند. مدیران کسب و کارها قبل از مصاحبه به لینکدین افراد مراجعه می‌کنند سعی می‌کنند اطلاعاتی را درمورد آن‌ها کسب کنند تا در نهایت در ارتباط با استخدام یا رد آن‌ها تصمیم بگیرند.

در حوزه‌ی برنامه‌نویسی برند شخصی خود را ثبت کنید

ساخت برند یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های بزرگ و مهم است. همین تکنیک ساده می‌تواند به ارتقا و رشد یک کمپانی فوق العاده کمک کند. به عنوان یک برنامه نویس از طریق این ابزار می‌توانید افراد محبوب خود را پیدا کنید. اگر پروژه‌ی شما با شرکتی تمام شد یا حتی تمایلی به ادامه‌ی کار با مجموعه‌ی قبلی را نداشتید با این برنامه می‌توانید مخاطبین منحصر به فرد خود را پیدا کنید. داشتن رزومه‌ی خوب می‌تواند به ساخت این برند و محبوبیت بین مخاطبین کمک کنید. برای شرکت‌های برنامه نویسی و دیجیتال مارکتینگ هم ساخت برند از طریق لینکدین حائز اهمیت است. از شرکت خود حتما یه معرفی خوبی داشته باشید تا  افرادی که نیازمند خدمات شما هستند شما را بهتر پیدا کنند. تاثیر این روند به پرآوازه شدن نام شرکت شما و محبوبیت در بین افراد قابل انکار نیست.

مکانی مناسب برای ارائه و دریافت پروژه‌های فریلنسر

خیلی از برنامه نویسان و افرادی که در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند تمایل ندارند به صورت حضوری و قراردادهای بلند مدت در یک مجموعه فعالیت داشته باشند. به همین دلیل فریلنسری شغل مورد علاقه‌ی خیلی از افراد است. فریلنسرها به صورت غیر حضوری در هر مکانی که خودشان دوست دارند می‌توانند فعالیت داشته باشند. همچنین خبری از قراردادهای بلندمدت نیست. یک پروژه را تحویل می‌دهند در صورت تمایل می‌توانند با شرکت مربوطه فعالیت همکاری خود را ادامه دهند. این پلتفرم به شما کمک می‌کند پروژه‌های حوزه‌ی خود را پیدا کنید و آن‌ها را ارائه دهید. این روند به ارتقای مهارت‌های شما هم کمک می‌کند.

اگر کارفرما شرکت برنامه نویسی و دیجیتال مارکتینگ هستید از اهمیت این ویژگی لینکدین می‌توانید بهره ببرید. خیلی از کارفرمایان با استخدام بلند مدت افراد ضربه دیدند و شاید فضای فیزیکی برای استخدام تعدا زیاد نیرو نداشته باشند. به همین خاطر می‌توانند با افراد به صورت دور کار و کوتاه مدت همکاری داشته باشند.


بیشتر بخوانید: آموزش رزومه نویسی حرفه ای برای برنامه نویسان


از آخرین اخبار و اطلاعات حوزه‌ی شغلی خود مطلع شوید

لینکدین این بستر را برای شما فراهم می‌کند تا از رویدادهای تخصصی حوزه‌ی شغلی خود اطلاع پیدا کنید. این مزیت فوق العاده است. چرا که اکثریت پیشرفت ها به لطف برنامه نویسی و تکنولوژی اتفاق می‌افتد. از همه مهم‌تر شرکت‌های بزرگ همواره رویدادهایی را برگزار می‌کنند که به راحتی می‌توانید از آن‌ها با خبر شوید. این رویدادها علاوه‌بر این که شما را با افراد متخصص آشنا می‌کند و به گسترش روابط شما کمک می‌کند؛ بستر ارتقاء مهارت‌‌های شما را هم فراهم می‌کند.

استفاده درست از لینکدین

آخرین مرحله استخدام، بررسی حساب کاربری لینکدین است. برای نزدیک شدن به شغل دلخواه یا استخدام کارمند مناسب از طریق این پلتفرم اجتماعی باید به نکاتی توجه داشت.

پروفایل مناسبی داشته باشید

اطلاعات پروفایل شما دربرگیرنده اطلاعات رزومه‌ی شما است. البته کمی دقیق‌تر و جامع‌تر و در عین حال جذاب. عکس مناسب در نظر بگیرید. این شبکه اجتماعی برای برندسازی شماست. بنابراین توصیه می‌کنیم برای اینکه نتیجه‌ی مطلوب خود را کسب کنید عکس مرتبط با حوزه‌ی کاری، شرکت مربوطه یا عکس اداری انتخاب کنید. به منظور اینکه تمامی افراد بدون محدودیت جغرافیایی بتوانند نمایه‌ی خود را کامل و بدون محدودیت بررسی کنند. در صورتی که برای اسم شما محدودیتی وجود ندارد از اسم خودتان برای برندسازی استفاده کنید.

حوزه‌ی کاری خود را برجسته کنید

قسمتی مهمی که در پروفایل لینکدین وجود دارد به نام بخش خلاصه که شرایط ویژه‌ای را برای نمایش مهارت و توانایی شما در حوزه ی برنامه‌نویسی به مخاطبین نمایش می‌دهد.

قسمت headline را حتما پر کنید.

مدارک و موفقیت هایی که در حرفه‌ی خود کسب کردید حتما در این بخش درج کنید. به یاد داشته باشید که افرادی سریع‌تر برای استخدام انتخاب می‌شوند که مشخصات دقیقی داشته باشند.

نظر مخاطبین را به مهارت‌های خود جلب کنید

یکی از قسمت‌های مهم لینکدین برای برنامه‌نویسان بخش مهارت‌ها و تاییدها  (Skills & Endorsements) است. در این بخش مشخص کنید که در کدام حوزه‌ی برنامه نویسی مهارت و تسلط کافب دارید. به عنوان مثال: طراحی سایت یا اپلیکیشن. این اقدام به شما کمک می‌کند تا کارفرمایان خیلی راحت‌تر شما را پیدا کنند. اگر این قسمت پروفایل را پر کنید، احتمال بازدید افزایش می‌یابد. ثبت مهارت‌های مهم و قوی را در اولویت قرار دهید و با کمات کلیدی تاکیدتان ببیشتر بروی آن‌ها باشد. به این روش می‌توانید ارتباط مستقیم بین پروفایل لینکدین با حرفه‌ی تخصصی خود ایجاد کنید.

ارائه‌ی دستاوردهای خود را در لینکدین فراموش نکنید

اگر در حوزه‌‌ی برنامه نویسی پروژه‌های مهم از شرکت‌های بزرگ کار کرده‌اید حتما در بخش دستاوردها (Accomplishments) ثبت کنید. تسلط به زبان‌های دیگر یا کسب مدارک علمی و معتبر را می‌توانید در این بخش ثبت کنید.

 برای استخدام سریع تر معرفی‌نامه ارائه دهید

یکی از روش‌های سریع و دوستانه برای گسترش شبکه، ارسال معرفی نامه به افرادی است که جزء مخاطبین شما هستند. بنویسید که در در کدام حوزه‌ی برنامه نویسی به طور اختصاصی فعالیت دارید، چه دستاوردهایی دارید و… البته ترجیحا کوتاه و جذاب. حتی در نسخه‌های رایگان این اپلیکشن می‌توانید از این قابلیت بهره ببرید. حتی می‌توانید برای افرادی که فکر می‌کنید تمایل به همکاری با آن‌ها دارید دعوت نامه‌ای بفرستید و آن‌ها را به بازدید از صفحه‌ی خود دعوت کنید.


بیشتر بخوانید: بهترین ایده برای اولین پروژه برنامه نویسی و قرار دادن آن در رزومه


در پایان

در این مقاله به اهمیت یکی از  شبکه‌های اجتماعی، لینکدین، پرداختیم. همچنین بررسی کردیم که این برنامه چقدر می‌تواند برای برنامه نویسان مفید باشد و به ارتقای شغلی آن‌ها کمک کند. اگر برای استفاده‌ی بیشتر و بهتر از این برنامه نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می‌توانید با ارسال پیام در کامنت یا درخواست مشاوره از مدرسان با تجربه‌ی آکادمی تم آف راهنمایی بگیرید. اگر تمایل دارید در یک شبکه‌ی اجتماعی با کاربران کار بلد و حرفه ای در ارتباط باشید توصیه می‌کنیم آموزش و تسلط بر این برنامه را جدی بگیرید. همچنین اگر تمایل دارید یادگیری رزومه نویسی را بصورت حرفه ای دنبال کنید، در آموزش رایگان رزومه نویسی آکادمی تم آف شرکت کنید.

 

ارسال پاسخ

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.