اعلان چندین «متغیر» (Variable) برای ذخیرهسازی مقادیر مختلف میتواند برنامه جاوا اسکریپت را نامرتب و خوانایی آن را کاهش دهد. برای رفع این مشکل، در جاوا اسکریپت و بسیاری از انواع زبانهای برنامه نویسی، مفهومی به نام «شی» (Object) ارائه شده است که به کاربر امکان میدهد مقادیر مرتبط را با هم گروهبندی کند. Object در جاوا اسکریپت انواع دادههای قدرتمندی به حساب میآید که میتوانند مقادیر پیچیده را ذخیره کند و کاربر را قادر میسازد کدهای سازمانیافته و خواناتری ایجاد کند. در این مطلب به اصول اولیه اشیا در جاوا اسکریپت، نحوه ایجاد آنها، کپی کردن آنها، پیمایش آنها و سایر موارد مرتبط پرداخته میشود. قبل از پرداختن به مفهوم Object در جاوا اسکریپت، داشتن درک اولیهای از جاوا اسکریپت، از جمله متغیرها، توابع و انواع دادهها بسیار مهم است.