رپورتاژ آگهی

انتقال شیبا به لجر

انتقال شیبا به لجر

انتقال شیبا به لجر (Ledger)، دارای مراحل مشخصی است که به راحتی قابل انجام است. در مرحله اول باید حساب کاربری در این کیف پول داشته باشید و پس از نصب اپلیکیشن لجر، هر تعداد ارز دیجیتال که بخواهید را به آن منتقل کنید. شیبا اینو یکی از ارزهایی است که می‌توانید در کیف پول سخت افزاری لجر نگه دارید. در ادامه تمامی این مراحل را به صورت کامل و تصویری آموزش خواهیم داد.

آموزش انتقال شیبا به لجر

مراحلی که لازم است برای انتقال شیبا به لجر طی کنید، شامل موارد زیر هستند:

  • اتصال کیف پول لجر به کامپیوتر و ایجاد حساب کاربری
  • راه‌اندازی برنامه لجر لایو (Ledger Live)
  • نصب اپلیکیشن اتریوم (ERC-20)
  • ایجاد اکانت برای انتقال شیبا
  • انتقال شیبا به لجر

در ادامه، هریک ‌از مراحل بالا را با جزئیات و به‌صورت تصویری آموزش می‌دهیم.

اتصال کیف پول لجر به کامپیوتر و ایجاد حساب کاربری

اولین کاری که باید انجام دهید، اتصال کیف پول لجر به سیستم رایانه و ایجاد یک حساب کاربری است. ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) توسط هر سه دستگاه لجر پشتیبانی می‌شود و از‌این‌رو محدودیتی از نظر سخت‌افزاری ندارید.

پس از این‌که دستگاه را تهیه کردید، کافی است آن را با فشار‌دادن دکمه سمت چپ به مدت ۳ ثانیه، روشن کنید. یک پیام خوش‌آمدگویی به زبان انگلیسی روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود و سپس از شما خواسته می‌شود تا نرم‌افزار لجر لایو (Ledger Live) مرتبط را دانلود کنید.

در طرف دوم نیز کافی است پس از رصد قیمت لحظه‌ای شیبا اینو در بازار، آن را از یک صرافی داخلی قابل‌اعتماد خریداری کرده و آماده انتقال به کیف پول لجر خود کنید.

راه‌اندازی برنامه لجر لایو (Ledger Live)

لجر لایو (Ledger Live) نرم‌افزاری است که برای استفاده از کیف پول لجر و مدیریت تراکنش‌های آن نیاز خواهید داشت. گفتنی است که نرم‌افزار با انواع سیستم‌عامل‌ها سازگار است.

پس از دانلود و نصب برنامه، کافی است بر اساس دستورالعملی که روی دستگاه درج شده است، به وسیله گزینه Set as new device کیف پول سخت‌افزاری خود را به‌عنوان دستگاه جدید به نرم‌افزار لجر لایو بشناسانید.

یک پین کد از طریق گزینه Select PIN Code برای دستگاه مشخص می‌شود که باید وارد کنید، سپس آن را ثبت کرده و عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای خود را دریافت می‌کنید که توصیه می‌‌شود در یک مکان امن نوشته و از آن نگهداری کنید. با تأیید عبارت‌های بازیابی در مرحله بعد، به داشبورد برنامه دسترسی پیدا خواهید کرد.

نصب اپلیکیشن اتریوم (ERC-20)

انتقال شیبا به لجر، روی شبکه اتریوم (Ethereum) و استاندارد ERC-20 صورت می‌گیرد. با این حساب، لازم است قبل از اقدام به شروع فرایند انتقال ارز، اپلیکیشن اتریوم را روی نرم‌افزار خود نصب کنید. برای این منظور، عبارت شيبا shiba را در قسمت منیجر لجر لایو وارد کنید تا به‌شکل زیر فرایند نصب اپلیکیشن اتریوم را نشان‌تان دهد:

نصب اپلیکیشن اتریوم (ERC-20)

کافی است فرایند فوق را با کلیک روی دکمه Install Ethereum App دنبال کنید و توجه داشته باشید که هنگام ارسال و دریافت ارز دیجیتال شیبا اینو در لجر نیز حتماً از شبکه اتریوم (ERC-20) استفاده کنید.

ایجاد اکانت برای انتقال شیبا

پس از نصب اپلیکیشن اتریوم، اکنون نوبت به آن می‌رسد که اکانت شیبا اینو را برای انتقال ارز به لجر ایجاد کنید. برای این منظور، کافی است طبق تصویر زیر در منوی سمت چپ نرم‌افزار لجر لایو، به قسمت Accounts مراجعه کرده و پس از باز‌شدن صفحه، روی Add account+ کلیک کنید:

ایجاد اکانت برای انتقال شیبا

مطابق تصویر بالا پنل جدیدی برایتان فعال خواهد شد که کافی است عنوان Shib را در آن سرچ کرده و ارز دیجیتال شیبا اینو (Shiba Inu (SHIB را انتخاب کنید.

انتقال شیبا به لجر

در ادامه فرایند بالا، برای انتقال شیبا به لجر کافی است روی دکمه Receive کلیک کنید. مشاهده خواهید کرد که نرم‌افزار لجر شبکه اتریوم را برای انتقال شیبا به این کیف پول پیشنهاد می‌دهد (که ما نیز قبلاً اپلیکیشن آن را نصب کرده‌ایم).

با کلیک روی دکمه ادامه یا Continue یک آدرس عمومی برای انتقال شیبا به لجر روی شبکه اتریوم ایجاد خواهد شد که کافی است آن را Copy کرده و در صرافی یا کیف پول مبدأ، در بخش ارسال ارز دیجیتال یا برداشت Paste کرده و با تعیین نوع شبکه – ERC20 – و مقدار انتقال ارز، تراکنش را نهایی کنید.

به همین راحتی، انتقال شیبا به کیف پول لجر شما صورت می‌گیرد. در مورد سایر ارزهای دیجیتال نیز بسته به شبکه انتقال ارز و خودِ توکن می‌توانید فرایند مشابهی را طی کنید.

کیف پول سخت‌افزاری لجر (Ledger)

کیف پول لجر یکی از محبوب‌ترین و بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری یا سرد (Cold Wallets) ارز دیجیتال است که به شما قابلیت ذخیره‌سازی آفلاین و امن دارایی‌های رمزنگاری‌شده روی دستگاه فیزیکی را می‌دهد.

کلیه کیف پول‌های لجر از چیپ امن و حرفه‌ای سکیور المنت (Secure Element) استفاده می‌کنند و برای پردازش داده‌های شما و تراکنش‌ها نیز از یک سیستم عامل اختصاصی بهره می‌برند که امنیت دارایی‌ها و اطلاعات‌تان را ارتقا می‌دهد.

در حال حاضر، انواع کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر در سه مدل زیر قابل‌دسترسی هستند:

  • لجر نانو اس پلاس (Nano S Plus)
  • لجر نانو ایکس (Nano X)
  • استاکس (Stax)

که البته نسخه لجر نانو اس پلاس (Ledger Nano S Plus) مدل ارتقا یافته‌ای از مدل لجر نانو اس (Ledger Nano S) است که در آن تعداد ارزهای دیجیتال مورد‌پشتیبانی افزایش یافته، حافظه بیشتری دارد و برخی ویژگی‌های فیزیکی نظیر ابعاد صفحه نمایش در آن بهبود یافته است.

در مدل لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)، شاهد طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال مورد‌پشتیبانی هستیم، اتصال از طریق بلوتوث و سازگاری با اپلیکیشن لجر لایو (Ledger Live) بسیار کاربردی‌ترش کرده و در‌عین‌حال از نظر ویژگی‌های فیزیکی ینز با دستگاهی کارآمدتر مواجه هستیم.

اما نسخه لجر استاکس (Ledger Stax) که اخیراً ارائه شده و تعداد محدودی از آن عرضه شده است، به قابلیت‌های وب۳ نیز دسترسی دارد، دارای صفحه نمایش لمسی بزرگ جوهر الکترونیکی (E-Ink) است و برخی قابلیت‌های جذاب مثل نمایش تراکنش‌‌ها در صفحه نمایش، اسکرین‌گرفتن یا استفاده از توکن‌های غیر‌قابل معاوضه (NFT) به‌عنوان تصویر پس‌زمینه را نیز در اختیار کاربران قرار می‌‌دهد.

جمع‌بندی

کیف پول لجر (Ledger Wallet) یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری ارز دیجیتال است که قابلیت ذخیره‌سازی آفلاین دارایی‌های رمزنگاری‌شده روی دستگاه فیزیکی را در نهایت امنیت و اطمینان به کاربران می‌دهد؛ خصوصاً که برای عموم کاربران ایرانی نیز در دسترس است.

برای انتقال شیبا اینو (SHIB) به این کیف پول، به‌عنوان یکی از محببو‌ترین ارزهای دیجیتال برای ترید‌کردن و سرمایه‌گذاری، کافی است یک از انواع کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر را که در متن معرفی شده است، تهیه کرده و طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • اتصال کیف پول لجر به کامپیوتر و ایجاد حساب کاربری
  • راه‌اندازی برنامه لجر لایو (Ledger Live)
  • نصب اپلیکیشن اتریوم (ERC-20)
  • ایجاد اکانت برای انتقال شیبا
  • انتقال شیبا به لجر

کلیه مراحل فوق، به‌صورت گام‌به‌گام و تصویری در متن مقاله آموزش داده‌ شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.