افزونه Woocommerce Product Recommendations یک پلاگین نمایش هوشمند پیشنهادات محصول در صفحه سبد خرید، محصول، پرداخت و دریافت سفارش، آرشیو، فروشگاه و… است. این پلاگین از خود شرکت ووکامرس، یک افزونه برای فروشگاه ساز ووکامرس است که امکان ایجاد پیشنهادات هوشمند برای محصولات بیش فروش (Upsell)، مکمل، محصولاتی که با هم خریداری شده اند و چندین نوع دیگر پیشنهاد را به شما میدهد. به کمک این افزونه میتوانید موتور پیشنهاد مبتنی بر قوانین را بسازید، پیشنهادات را تقریبا در هر جایی از فروشگاه خود قرار دهید و تاثیر این پیشنهادات را بررسی و اندازه گیری کرده و استراتژی های خود را بهبود ببخشید.
افزونه Woocommerce Product Recommendations پیشنهادات محصول ووکامرس، به شما این امکان را میدهد تا موتورهای پیشنهاداتی را بر اساس گزینه های فیلتر کردن و مرتب کردن دلخواه بسازید، تا این پیشنهادات ساخته شده با قوانین شرطی خاصی که شما تعیین میکنید در مکان های مختلف فروشگاه آنلاین شما نمایش داده شود. کار با این افزونه بسیار آسان بوده و تعیین استراتژی پیشنهاد محصول شامل چند مرحله ساده است: ۱- موتور پیشنهاد خود را بسازید (تا تعیین کنی چه محصولاتی پیشنهاد داده شود)، ۲- محل نمایش پیشنهاد در فروشگاه خود را مشخص کنید، ۳- گزارشات ایجاد شده توسط افزونه را برای ارزیابی عملکرد پیشنهادات نمایش داده شده بررسی کنید، ۴- در صورت نیاز تغییراتی در استراتژی خود ایجاد کنید. تمام!
ویژگی های افزونه پیشنهادات محصول ووکامرس | Woocommerce Product Recommendations
بیش فروش و فروش مکمل با چاشنی هوشمندی
تا به حال به این فکر کرده اید که فروشگاه های موفق چگونه از قدرت پیشنهادات محصول استفاده میکنند؟ وقتی این پیشنهادات به درستی ارائه شوند، فروش مکمل و بیش فروش (Upsell) تجربه تعاملی بیشتری به مشتریان شما ارائه میکند، به طوری که نه تنها به آنها در پیدا کردن محصولات مورد نیازشان کمک میکند، بلکه باعث برگشت آنها به فروشگاه شما نیز میشود.
خوشبختانه برای شروع نیاز به یک تیم از متخصصان یادگیری ماشینی ندارید. افزونه Product Recommendations یک افزونه کامل و عالی است که هوش انسانی و یادگیری ماشینی را برای رسیدن به یک هدف در کنار هم قرار داده است: کمک به رشد فروش شما! چگونه:
۱- پیشنهادات هوشمندتر بیش فروش و فروش مکمل، یا خودتان با استفاده موتور پیشنهاد یکی بسازید.
۲- بهبود تجربه خرید در سراسر سایت شما با پیشنهادات مرتبط در مکان های استراتژیک.
۳- اندازه گیری تاثیر این پیشنهادات و بهینه سازی استراتژی شما با آنالیز عمیق.
بگذارید ماشین کارهای سخت را انجام دهد
موتورهای هوشمندی که پیشنهادات خودکار و دقیقی برای محصولاتی که اغلب با هم خریداری میشوند؛ با زمان انتظار یا میزان آموزش نزدیک به صفر بسازید. الگوریتم سبک جستجوی ما سفارشات شما را آنالیز کرده و ارتباطات معنی دار بین محصولات سفارش داده شده را پیدا میکند و خود را به سرعت با الگوها و روندهای فصلی تطبیق میدهد.
افزودن پیشنهادات به تمامی محصولات شما، بدون زحمت
آیا تا به حال سعی کرده اید به صورت دستی بیش فروش و فروش متقابل (مکمل) را به هر صفحه محصول یا دسته بندی فروشگاه خود اضافه کنید؟ با این افزونه پیشنهادات محصول، می توانید هر دو را در چند دقیقه انجام دهید. به جای اینکه یک به یک محصولات را وارد کنید، بیش فروش و فروش مکمل را به صورت کلی ایجاد کنید. دسته، ویژگی، برچسب یا فیلترهای قیمت را برای محدود کردن محصولات اضافه کنید و از تقویتکننده ها برای افزایش نتایج خاص بر اساس محبوبیت، امتیاز محصول، تاریخ ایجاد، نرخ تبدیل یا معیارهای پیشرفته تر استفاده کنید.
به دنبال راهی برای پیشنهاد هوشمند محصولات از دسته یا برندی هستید که در حال حاضر مشاهده شده است؟ آیا میخواهید نتایج را به محصولاتی محدود کنید که قیمت آنها بیشتر از محصولی است که در حال حاضر مشتری مشاهده کرده است؟ مشکلی نیست! افزونه Product Recommendations به شما امکان میدهد پیشنهادات مرتبط با زمینه را سریع تر اجرا کنید و از مزایای تعامل هوشمند با کاربران خود استفاده کنید.
محصول مناسب را به مشتری مناسب در زمان مناسب ارائه کنید
با کمک افزونه Product Recommendations میانگین ارزش سفارش فروشگاه خود را طریق نمایش محصولاتی که اخیراً مشتری مشاهده کرده است، و یا از دسته هایی که اخیراً مشاهده نموده است در صفحه تسویه حساب یا حتی پس از تکمیل سفارشات مشتریان، افزایش دهید. با نمایش شرطی آنها، بر اساس محتویات سبد خرید / سفارش مشتریان، سابقه گشت و گذار در سایت، تاریخ یا مکان مشتری، پیشنهادهای مرتبط و به موقع به مشتریان خود ارائه کنید.
پیشنهادات را در هر جایی نمایش دهید
پیشنهادات را در بیش از ۲۰ مکان در فروشگاه خود قرار دهید:
- صفحه اصلی فروشگاه
- برگه های دسته بندی یا برچسب محصولات
- صفحه تکی محصولات
- برگه سبد خرید و تسویه حساب
- صفحه دریافت سفارش (صفحه تشکر)
قوانین خود را بسازید
تجربه خرید در کل سایت خود را متناسب با استراتژی های تجاری خود تنظیم کنید. موتورهای پیشنهادی سفارشی بسازید که از فیلترها، تقویت کننده ها و شرایط مشاهده شدن، برای مطابقت با محصولات و مشتریان استفاده میکنند. کمی راهنمایی نیاز دارید؟
از روانشناسی اثبات اجتماعی به نفع خود استفاده کنید. با پیشنهاد محصولات پرفروش و دارای امتیاز برتر در بالای دسته بندی محصولات و صفحات برچسب فروشگاه خود، اعتماد مشتریان خود را جلب کنید و گشت و گذار در فروشگاه تان را سرگرم کننده تر کنید.
- القای وفاداری مشتری: پیشنهادات برای تکمیل خرید مشتری را به او در صفحات محصول ارائه دهید. مثلا اگر مشتری در حال دیدن یک کت بود، شلوار یا کراوات متناسب با آن کت به او پیشنهاد دهید. تا هم فروش خود را بیشتر کنید و هم با کمک به مشتری، وفاداری او را افزایش دهید.
- مشتریان را تشویق کنید تا برای باز کردن قفل هدایا (مانند ارسال رایگان)، بیشتر خرج کنند.
- با پیشنهاد محصولات پرطرفدار در صفحه پرداخت (تسویه حساب)، خریدهای فوری را تشویق کنید: این کار را برای بهینهسازی تبدیل، اقلام موجود در فروش و فصلی را در اولویت قرار دهید.
بهینه سازی استراتژی پیشنهادات با آنالیز عمیق
برای درک و اصلاح استراتژی های پیشنهادات خود، گزارش ها را بررسی کنید. این کار را به کمک پیگیری و تجزیه و تحلیل موارد زیر انجام دهید:
- درامد خالص و ناخالص
- نرخ تبدیل
برای کمک به درک اینکه چه چیزی باعث ایجاد و یا افزایش نرخ تبدیل می شود، همه گزارش ها را بر اساس تاریخ، محصول خریداری شده و مکان، قابل فیلتر کرده ایم!
سازگاری با میزبان های وب ضعیف
اما بهترین قسمت افزونه پیشنهادات محصول چیست؟ افزونه Product Recommendations با دقت طراحی شده است تا در محیط های میزبانی با منابع محدود کار کند و برای مقیاس پذیر بودن نیز ساخته شده است.
استراتژی های مختلف پیشنهاد محصول
در این قسمت برخی از رایج ترین استراتژی های پیشنهاد و توصیه محصول با عملکرد بالا را که می توانید با افزونه Woocommerce Product Recommendations پیاده سازی کنید، فهرست می کنیم. برای اینکه به سرعت به شما ایده بدهیم که افزونه چه کاری می تواند برای شما انجام دهد، استراتژی های فهرست شده بر اساس مکان نمایش پیشنهادات سازماندهی شده اند.
صفحه اصلی فروشگاه
- پیشنهاد پرفروش ترین محصولات: این پیشنهادات شامل محصولات می شود که در ۳۰ روز گذشته محبوب و پرفروش بوده اند.
- پیشنهاد جدیدترین محصولات: این پیشنهادات ایجاد شده، شامل محصولات پرفروشی خواهد بود که اخیرا ایجاد به فروشگاه اضافه شده اند.
صفحه بایگانی محصول
- پیشنهاد برترین محصولات (از نظر امتیازدهی): این پیشنهادات شامل محصولات با رتبه و امتیاز بندی برتر از دستهای که در حال حاضر مشاهده میشوند، خواهد بود.
- پیشنهاد محصولات محبوب و ویژه: این پیشنهادات ایجاد شده شامل پرفروش ترین محصول از دستهای که در حال حاضر مشاهده شدهاند، خواهد بود.
صفحه محصول
- پیشنهادات «محصولاتی که با هم خریده میشوند»: این پیشنهادات برای محصولاتی است که اغلب با یکدیگر خریداری میشوند است.
- پیشنهادات تکمیل خرید مشتری: از این پیشنهادات برای ایجاد تعامل بیشتر با مخاطبین خود استفاده کنید تا ارزش هر سبد خرید و فروش خود را افزایش دهید.
- پیشنهاد بیش فروش (Upsell) بر اساس دسته بندی: در این پیشنهادات، مثلا پرفروش محصولات ارائه شده، در دسته ای که مشتری در حال مشاهده محصول آن است را به او نمایش دهید.
- پیشنهاد فروش مکمل (Cross Sell) بر اساس دسته بندی: در این پیشنهادات، مثلا برای محصولات ارائه شده در یک دسته، از محصولات دسته مکمل آن، پیشنهادات ارائه می شود.
- پیشنهادات جایگزین های محصولات ناموجود: این پیشنهادات شامل محصولات برتر و موجود مربوط به دسته محصول ناموجودی که مشتری در حال حاضر به آن تعلق دارد، نمایش داده میشود.
صفحه سبد خرید و تسویه حساب
- پیشنهاد آخرین محصولات مشاهده شده: این پیشنهادات شامل محصولاتی است که اخیراً توسط مشتری مشاهده شده و در انبار موجود است و مشتری به سبد خرید اضافه نکرده است.
- پیشنهاد محصولات محبوب و ویژه: این پیشنهادات ایجاد شده شامل محبوب ترین محصولی که شامل فروش ویژه است و نرخ تبدیل خوب است، خواهد بود. محصولاتی که کاربر قبلا به سبد خرید اضافه کرده است در این پیشنهادات نمایش داده نمیشود.
- پیشنهاد محصولات برای ارسال رایگان کل بسته: با این پیشنهادات، مشتریان را تشویق به خرج کردن بیشتر به منظور باز کردن امتیازاتی مانند ارسال رایگان، یک استراتژی عالی برای افزایش میانگین ارزش سفارش فروشگاه شما است.
- پیشنهاد فروش مکمل (Cross Sell) بر اساس دسته بندی: در این پیشنهادات، مثلا برای محصولات ارائه شده در یک دسته، از محصولات دسته مکمل آن، پیشنهادات ارائه می شود.
- پیشنهاد محصول در یک روز خاص: با این پیشنهادات به عنوان مثال، یک بلوک از محصولات فصلی بهاره را به صفحه پرداخت فروشگاه خود اضافه کنید.
صفحه تشکر
- پیشنهاد فروش مکمل و متقابل به ازای هر محصول / دسته: با این پیشنهادات، در صفحه تشکر (دریافت سفارش) خرید مجدد محصول را تشویق کنید.
- پیشنهاد آخرین محصولات مشاهده شده در دسته محصول: با این پیشنهادات، در صفحه تشکر (دریافت سفارش) محصولی از آخرین دسته ای که مشتری مشاهده کرده است را تشویق کنید.
بخش تنظیمات افزونه پیشنهادات محصول ووکامرس | Woocommerce Product Recommendations
موتور پیشنهادات
موتورهای پیشنهادات در واقع «دستور العمل» ساخت و نمایش پیشنهادات هستند:
۱- در پیشخوان وردپرس به ووکامرس > پیشنهادات > موتور پیشنهادات بروید.
۲- روی افزودن جدید کلیک کنید.
۳- نوع موتور را انتخاب کنید.
۴- فیلترها و تقویت کننده ها را اضافه کنید
۵- روی ایجاد کلیک کنید.
نوع موتور
هر نوع برای نمایش پیشنهادات در مکان های خاص در سراسر سایت شما مناسب است. به عنوان مثال، نوع موتور محصول فقط در صفحات محصول قرار میگیرند. چهار نوع موتور که میتوانید انتخاب کنید:
- عمومی
- بایگانی محصولات
- محصول
- سفارش
فیلترها و تقویت کننده ها
فیلترها و تقویت کننده ها تعیین میکنند که کدام محصولات و به ترتیب پیشنهاد شوند:
۱- فیلترها نتایج محصول را محدود می کنند. به عنوان مثال، می توانید محصولات را بر اساس دسته بندی، قیمت یا وضعیت موجودی فیلتر کنید.
۲- تقویت کننده ها ترتیب آن ها را کنترل می کنند. به عنوان مثال، محصولات فیلتر شده را می توان بر اساس رتبه بندی یا محبوبیت مرتب کرد. شما میتوانید چندین تقویت کننده را همزمان اعمال کنید.
محل نمایش پیشنهادات
پس از ایجاد موتوری که تعریف میکند کدام محصولات را پیشنهاد کند، گام بعدی این است که موتور را در مکان خاصی از فروشگاه خود قرار دهید.
پلاگین Woocommerce Product Recommendations به شما امکان می دهد پیشنهادات محصول را در بیش از ۲۰ مکان در فروشگاه خود قرار دهید:
- صفحه اصلی فروشگاه
- صفحات محصول
- صفحات بایگانی محصولات (دسته/برچسب).
- صفحات سبد خرید و تسویه حساب
- صفحه پرداخت صفحه سفارش دریافت شد.
نکته: اگر چندین موتور در برای نمایش در یک محل تعیین کرده باشید میتوانید آنها را اولویت بندی کنید.
شرایط نمایش پیشنهادات
هر بار که موتور پیشنهادی را در مکانی قرار میدهید، میتوانید از شرایط مشاهده شدن برای کنترل نمایش پیشنهادات ایجاد شده شده استفاده کنید.
هر مکان از مجموعه متفاوتی از شرایط مشاهده شدن پشتیبانی میکند. به عنوان مثال، هنگامی که یک موتور را در یک مکان صفحه محصول مستقر میکنید، میتوانید پیشنهادات ایجاد شده را تنها در صورتی نمایش دهید که محصول مشاهده شده متعلق به یک دسته یا برچسب خاص باشد.
آنالیز عملکرد پیشنهادات
افزونه پیشنهاد محصول WooCommerce همراه با گزارشهای دقیق درآمد و میزان نرخ تبدیل است تا به شما کمک کند تأثیر استراتژی های خود را اندازه گیری کنید و آنها را به روشی مبتنی بر داده بهینه سازی کنید.
معیارهای عملکرد
این افزونه به شما امکان می دهد کمپین های پیشنهادی خود را با پیگیری این موارد تجزیه و تحلیل کنید:
- درآمد ناخالص.
- درآمد خالص.
- تبدیل ها.
همچنین شما میتوانید گزارش های دلخواه خود را بر اساس عملکرد یک محصول، و یا یک محل خاص نمایش پیشنهادات شخصی سازی و دریافت کنید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.