0917-062-0010

مشاوره رایگان

9 صبح تا 9 شب

شنبه تا پنجشنبه

post-library

وردپرس امکان آپلود هر نوع فرمتی را نمی‌دهد !

فایل‌هایی هستند که می‌توانند در کارکرد وب‌سایت وردپرسی شما اختلال ایجاد کند فایل‌هایی مثل php می‌توانند اطلاعات وب‌سایت شمارا دریافت کنند اما خود شما به‌عنوان یک فرد مدیر هیچ‌گاه فایل‌های مخرب را روی سایت خودتان آپلود کنید اما نویسنده‌هایی دارید که ممکن است دست از پا خطا کنند و فایل‌های مخرب را از عمد یا غیر عمد روی سایت شما آپلود کنند. پس بهتر است وردپرس از آپلود فایل‌های غیرمجاز جلوگیری کند. ولی در هر صورت شاید شما بخواهید فرمتی جدید اضافه کنید

افزودن فرمت مجاز برای آپلود در رسانه وردپرس

وردپرس به تنهایی چنین امکانی را در اختیار شما قرار داده که می‌توانید با استفاده از آن فرمت‌های دلخواه خودتان را برای آپلود اضافه کنید تا موقع آپلود این نوع فایل‌ها با خطا مواجه نشوید. در این مقاله روش این کار را به شما آموزش خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

افزودن فرمت بدون نیاز به نصب افزونه

برای این کار باید از یک فیلتر وردپرسی استفاده کنید و این فیلتر را با استفاده از یک تابع در فایل توابع قالب سایتتان اضافه کنید. پس ابتدا وارد پوشه قالب سایتتان شوید و فایل functions.php را ویرایش کنید. تابعی با نام دلخواه خودتان بین کدهای این فایل اضافه کنید. به این شکل:

[php]

function themeoffmimetypes($mime_types){
$mime_types[‘svg’] = ‘image/svg+xml’; //Adding svg extension
$mime_types[‘psd’] = ‘image/vnd.adobe.photoshop’; //Adding photoshop files
return $mime_types;
}

[/php]

در کد بالا اعلام کردیم که تابع themeoffmimetype شامل دو فرمت svg و psd هست که این دو فرمت باید در بخش رسانه قابل آپلود باشند. حالا کافیست این تابع را با استفاده از فیلتر upload_mimes فراخوانی کنیم. پس این کد را زیر کد قبلی قرار می‌دهیم:

[php]

add_filter(‘upload_mimes’, ‘themeoffmimetypes’, 1, 1);
[/php]

حالا می‌توانید دو فایل psd و svg را در سایتتان آپلود کنید اگر می‌خواهید فرمت‌های دیگری را اضافه کنید باید mime type آن فایل را پیدا کنید.

می‌توانید از طریق این لیست، Mime Type مورد نظر خودتان را برای هر فایلی انتخاب کنید و کد بالا را به دلخواه خودتان و بر اساس پسوند‌های مورد نیاز خودتان ویرایش کنید.

 

 

 

ارسال پاسخ

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.